Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
sajter
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: sob 28 maja 2016, 20:45
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: sajter » pt 16 wrz 2016, 18:56

Udało się :) kostka masy głównej przy zadupku nadpadpalona :) Stwierdziłem, że nie ma co czyścić tylko uciąłem końcówki zrobiłem dwie grupy tak jak było w kostce i wszystko polutowałem i wszystkie problemy znikły :) Wrzucam parę zdjęć dla potomnych.
https://goo.gl/photos/vhXGY45pnX6MzTaDA
https://goo.gl/photos/8fk2QmgRcgsrKXyu6
https://goo.gl/photos/kohbQP7sNWACgMWMA

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Rychu » sob 17 wrz 2016, 01:08

ja jeszcze mialem glowny bezpiecznik wtopiony w obudowe :). Oryginalny regler przezyl , ale i tak zostal zastapiony tourmaxem , a orygnial mam w zapasie wraz z alternatorem ;)

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » czw 24 lis 2016, 15:47

Ja tez mam problem z regulatorem. Patrzylem na ebayu i nie wiem jaki kupic czy SC 63 czy SC 70.
Prosze o podpowiedz. Widze, ze wszystkie nie maja przewodow czy trzeba je samemu dorabiac? Wszystkie rowniez to uzywki. motoride:

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » czw 24 lis 2016, 20:56

Witam! Ja Mam zamontowany od Crosstourera (SC70) i działa bez zarzutu. Podejrzewam że ten drugi też będzie działał bez problemu. Do regulatora przykręca się kabelki śrubkami. Wystarczy dobrze przeczytać tego posta i obejrzeć zdjęcia.
Pozdrawiam.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » pt 25 lis 2016, 10:48

Czy wszystkie za cene ok. 450zl. to uzywane regulatory? motoride:

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » pt 25 lis 2016, 11:09

Nie chciałbyś wiedzieć ile kosztuje nowy w serwisie...

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » pt 25 lis 2016, 21:54

Ok. rozumiem , skoro wszyscy je kupuja. , a nie nowe Turmaxa to pewnie mimo wszystko troche pochodza. Ja jestem na Forum od niedawna stad moje zapytania a chcialbym przez zime troche wyszykowac maszyne. Pozdrawiam motoride:

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » sob 10 gru 2016, 10:45

Wczoraj zamontowałem prowizorycznie do sprawdzenia regulator SC 70 od VFR1200. Działa poprawnie i chyba wreszcie skończy się problem. Wolne obroty ze światłami długimi 14,14 V przy 5tyś 14,4V po nagrzaniu z wentylatorami wolne obr. ok. 13,2V przy 5tyś. 14,4V Przygotowane mam nawet 2 przewody do podpięcia bezpośrednio do aku. ale nie wiem czy jest sens ich podłączania. Jedyny problem jaki zauważyłem to jest grzanie się przewodów idących od alternatora ok. 50st. Może to być jeszcze z powodu nie polutowania żółtych przewodów, oraz grzanie od silnika.
Chciałbym wyeliminować ten problem i wymienić przewody od altka podłączając je bezpośrednio do regulatora, bez łączenia po drodze stosując grubsze 4mm kw.
Problem jest w tym,że nie rozbierałem jeszcze osłony bocznej i nie wiem czy wymiana tych przewodów na nowe grubsze i jednolite nie będzie dużym wyzwaniem i czy jest możliwa bez demontażu statora motoride:

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » sob 10 gru 2016, 14:33

Witam! Ja uciąłem przy kostce i solidnie polutowałem (fotki w poście) i jest git.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » sob 10 gru 2016, 15:57

baliosia pisze:Witam! Ja uciąłem przy kostce i solidnie polutowałem (fotki w poście) i jest git.
Fotek nie ma, a co nie którzy z chęcią zobacza :D
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » sob 10 gru 2016, 16:00

Mila pisze:Wczoraj zamontowałem prowizorycznie do sprawdzenia regulator SC 70 od VFR1200. Działa poprawnie i chyba wreszcie skończy się problem. Wolne obroty ze światłami długimi 14,14 V przy 5tyś 14,4V po nagrzaniu z wentylatorami wolne obr. ok. 13,2V przy 5tyś. 14,4V Przygotowane mam nawet 2 przewody do podpięcia bezpośrednio do aku. ale nie wiem czy jest sens ich podłączania. Jedyny problem jaki zauważyłem to jest grzanie się przewodów idących od alternatora ok. 50st. Może to być jeszcze z powodu nie polutowania żółtych przewodów, oraz grzanie od silnika.
Chciałbym wyeliminować ten problem i wymienić przewody od altka podłączając je bezpośrednio do regulatora, bez łączenia po drodze stosując grubsze 4mm kw.
Problem jest w tym,że nie rozbierałem jeszcze osłony bocznej i nie wiem czy wymiana tych przewodów na nowe grubsze i jednolite nie będzie dużym wyzwaniem i czy jest możliwa bez demontażu statora motoride:
Polutuj przewody między altkiem a reglerem - te żółte.
Poza tym przewody 4mm no bez jaj :roll: 2mm no niech Ci będzie 2,5mm przekroju Ci wystarczy :bye
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
baliosia
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: baliosia » sob 10 gru 2016, 16:06

Fotki są na 14 str tego postu...

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » sob 10 gru 2016, 17:45

baliosia pisze:Fotki są na 14 str tego postu...
Oka mój błąd sorry :P
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » pt 16 gru 2016, 14:57

Po polutowaniu zółtych przewodów od alternatora wszystko działa prawidłowo. Przewody nie grzeją się. Tak ,żę polecam wszystkim, którzy mają problem z ładowaniem zakładać większe regulatory. motoride:

Awatar użytkownika
MEKU
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
Imię: Darek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MEKU » czw 09 mar 2017, 09:57

Wygląda na to, że również będę musiał pochylić się nad regulatorem napięcia. Przeglądnąłem nasze portale aukcyjne i kilka sklepów w sieci ale zachwalanego w tym wątku regulatora do VFR1200 nie znalazłem. a jego cena w serwisie Hondy powaliła mnie. W związku z tym rozważam zakup ori do v-teca w Hondzie lub zamiennik Tourmaxa, mam jednak wątpliwość którą być może ktoś będzie umiał rozwiać:
Czy jest jakaś korzyść (po za cenową - techniczna, żywotnościowa itp.) przemawiająca za wyborem któregoś z nich?

z podrowieniami
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości