Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
antek
pisarz
pisarz
Posty: 323
Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
Model VFR: RC 46 FI
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: antek » sob 09 cze 2018, 13:52

Jakie dałeś przewody ? , Sprawdź na przewodach od altka czy nie masz przejścia na masę .



Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » sob 09 cze 2018, 20:46

Haja widac na komorce, obadaj stan izolacji - tego lakieru, ktory kiedys byl kawowy, jak jest popekany, wybrakowany, do .j.b.n., tzn. do wymiany/regeneracji. Wyglada slabo, bo czarny mat raczej oznacza koniec izolacji, zobacz w miejscu splotu kabli z cewek, tam dobrze widac czybsie to do czegos nada. Wg mnie jw.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » ndz 10 cze 2018, 11:51

Jutro podjade do gościa od regeneracji altków i zapytam jego opinni. Jest w tym dobry, więc zobaczymy jak na żywo oceni stan.
Jesli będzie dobrze, to połączy mi przewody w altku.

Przewody dałem 1,5 w żyłce, powinno być ok.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
antek
pisarz
pisarz
Posty: 323
Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
Model VFR: RC 46 FI
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: antek » ndz 10 cze 2018, 12:52

Ok tylko tam przewody muszą być odporne na olej i temperaturę , podejrzewam że przewody lutowaleś do starych zacisków i mogło się tam zrobić za grubo dla opaski ,spotkałem się z tym że pod tą opaską przetarło izolacje i dotykało do masy .

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Klarkson » wt 17 lip 2018, 13:40

Nie przebrnę przez cały ten wątek.
Przerabiał ktoś, można kupić gdzieś w PL poniższe złącza ?
QLW 250

Może ktoś się podzieli po 1 sztuce?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Klarkson

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Klarkson » czw 19 lip 2018, 12:56

Klarkson pisze:
pn 14 sie 2017, 12:51
Zasada działania nowych regulatorów jest taka, że regulują na wejściu prąd generowany przez alternator. W zależności od zapotrzebowania otwierają lub odcinają uzwojenie alternatora. Przez co nie pracuje on non stop na 100% swoich mocy jak jest to teraz, czy jest zapotrzebowanie, czy go nie ma.
Taki update ze strony Shindengena.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Klarkson

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » pt 27 lip 2018, 15:37

Jak najlepiej sprawdzić, czy światła mijania nie pobierają za dużo prądu?

Na postoju ładowanie 14.3 a po właczeniu świateł spada do 13.3
Alternator dobry, ale powstaje pytanie czy aku do dupy, czy może światła biorą za dużo?!
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » wt 11 wrz 2018, 22:49

Przeleciałem cały wątek (uuf). Mnie też czeka wymiana na regulator z VFR1200.

Na początku trochę się pożalę, bo jak zaczęliście hurtowo wymieniać regualtory to cena za używany regler z VFR1200 podskoczyła z 200zł (początek tego wątku) do nawet 600zł. W dobrej monecie ciężko kupić :D Zrobiliście zamieszanie na naszym rynku ;) Na ebay troche taniej, ok. 80 euro. Będę szukał.

A teraz do rzeczy:

1. Palą się żarówki.
Kiedyś w trasie spaliły mi się obydwie żarówki do świateł mijania. Nawet nie wiem kiedy, czy podczas rozruchu czy w drodze. Wymieniłem i latałem dalej z 4 miesiące, wszystko ok. W między czasie założyłem voltomierz i ładowanie prawie cały czas stabilne 14,7V. Po włączeniu świateł drogowych, włączeniu wentylatora czy światła stop napięcie lekko spada, ale nigdy poniżej 13V. Zazwyczaj oscyluje w okolicy 14.

2. Wakacje w Rumunii - znowu żarówki. Przegrzanie.

Mega upał, 30-35 stopni cały czas. Znowu padły żarówki, w jednej chwili. Ładowanie ok, jak wyżej. Wszystko wydaje się w porządku. Żarówki zmieniłem i lecieliśmy dalej. Utknęliśmy w Bukareszcie, 35 stopni, korki, a my z kuframi, stoimy jak barany za samochodami. Temp. cały czas 110 stopni, wentylator chodzi non stop. Od tego czasu przez 2 dni (nawet już na chłodnym moto) ładowanie dawało czadu:
- skoki do 15,1V lub spadki do 13,5V
- jak się ustabilizowało do równych 14,7V to naciśnięcie stopu zwiększało napięcie do 15,3V (przed tą usterką napięcie malało w takiej sytuacji). Identycznie wentylator, jak się uruchomił to napięcie wzrastało do ok. 15,3V.
- 2 dni później wszystko minęło, znowu stabilne 14,7V jak przed wyjazdem.

Jeżdżę już któryś tydzień w takim stanie i żadnych usterek. Ładowanie wciąż 14,7V i stoi stabilnie. Waszym zdaniem lepiej nie czekać i wymienić regler? Alternator był wymieniany na nowy rok temu przez poprzedniego właściciela.

Awatar użytkownika
Hubu
klepacz
klepacz
Posty: 847
Rejestracja: pt 06 mar 2009, 10:29
Model VFR: RC46 '00
Imię: Hubert
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legionowo

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Hubu » śr 12 wrz 2018, 15:05

Klarkson pisze:
wt 17 lip 2018, 13:40
Nie przebrnę przez cały ten wątek.
Przerabiał ktoś, można kupić gdzieś w PL poniższe złącza ?
QLW 250

Może ktoś się podzieli po 1 sztuce?
Na aliexpress dostaniesz.

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » pn 12 lis 2018, 20:50

Niebawem podpinam regulator z VFR1200 (FH017AA) do Vitka. Aby zbytnio się nie rozpisywać, czy dobrze to rozrysowałem?
regulator.jpg
Ponadto czy:
1. Wystarczy kabel 1,5 jak ten https://allegro.pl/przewod-lgy-1x1-5mm2 ... 33274.html oraz konektory https://allegro.pl/konektor-izolowany-o ... 48798.html ?
2. Czy wycinać obydwie wtyczki i lutować kable na stałe, czy może lepiej zrobić na wtyczki jak stary regulator?
3. Kabel czarny zostawiam, kolejność żółtych nie ma znaczenia, czerwone łączę, zielone łączę. Czy tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mbwene » wt 13 lis 2018, 14:33

1. Wystarczy
2. Lutować
3. Tak
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » ndz 18 lis 2018, 13:54

ad.1. Kable od alternatora okazały się grubsze niż 1,5mm2 dlatego żeby nie pogorszyć instalacji zastosuję 2,5mm2. Do konektorów kupiłem tanią prostą zaciskarkę (ok.15zł) i ostrzegam, badziewie jakich mało, wykrzywia się przy zaciskaniu. Musiałem kupić trochę lepszą np. marki Yato.
ad.2. Drugi problem, moja lutownica (oporowa) nie potrafi wystarczająco nagrzać przewodu, i znowu czeka mnie zakup (ok.100zł) lepszej transformatorowej (macie coś godnego polecenia?). Wtyczki nie stosuję bo zaobserwowałem, że przy obecnym złączu od alternatora przewody przy pinach były lekko brązowe. Musiały się chyba mocno grzać.

Myślałem, że machę to w godzinę a tymczasem same problemy :D Tyle dobrego, że wymyśliłem już mały stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Pasuje i mieści się. Na razie to mi się nie chce podchodzić do VFR'ki, dobrze że zima idzie :P

Awatar użytkownika
brat_be
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
Model VFR: V-TEC '03
Imię: Sławek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: brat_be » wt 20 lis 2018, 09:52

A propos połączeń, w temacie "Wtyczka lub konektory do połaczenia alternatora i regulatora" pokazywałem konektory śrubowe i opisywałem co-nieco... O, a w temacie "Wtyk złącze żeńskie do reglera - wymiana" też jest mowa o takim połączeniu.
Od tamtego czasu nic nie zmieniałem i nic się nie działo, ale tej zimy planuję ponownie przegląd i konserwację całej elektryki.
Chętnie zobaczył bym, jaki wymyśliłeś ten stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Jak będziesz miał możliwość, to wrzuć jakieś zdjęcia.
V-TEC '03 od St@rego :)

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » śr 21 lis 2018, 00:02

Ja jednak polutuję i zarobię końcówki zaciskarką, mam już wszystko kupione więc żal nie skorzystać :)

Co do montażu reglera z 1200 do 800 to wystarczy kawałek blaszki, dosłownie. Akurat nie mam jak zrobić zdjęcia, ale przy najbliższej okazji cyknę fotę. W skrócie, idzie kolejno: rama -> oryginalne mocowanie -> szersza blaszka -> regler. Z tym że jedną śrubę musimy wkręcić pierwsze do ramy, a następnie zrobić "dystans" na wysokość jej główki. W ten sposób regler też nie przylega do ramy całkowicie, tylko odstaje 0,5cm, więc nie będzie łapał tak temperatury. Jako dystans posłużą mi tulejki lub ew. większe nakrętki. Nie wygląda to estetycznie, ale będzie wystarczająco mocne i powinno zdać egzamin. I zmniejszy temperaturę reglera :) Może w ten weekend dokończę robotę.

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » pt 23 lis 2018, 23:34

brat_be pisze:
wt 20 lis 2018, 09:52
Chętnie zobaczył bym, jaki wymyśliłeś ten stelaż do montażu reglera z VFR1200 w fabryczne miejsce reglera w VFR800. Jak będziesz miał możliwość, to wrzuć jakieś zdjęcia.
Proszę bardzo. Na razie foty na szybko. Muszę lekko przyciąć to mocowanie i wyszlifować bok. Tak więc nie sugeruj się estetyką :D
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Zaletą jest na pewno to, że regler nie przylega do ramy, a jest delikatna przestrzeń między nim a ramą - więc nie będzie się tak mocno grzał. Ciężko go tam włożyć, ale trochę zabawy i wchodzi. Śruby musiałem dać o 1cm dłuższe niż oryginalne. No i blaszkę należy trochę wygiąć przy lewej śrubie. Śruba po prawej stronie robi za dystans, nie miałem pod ręką żadnej tulejki. Ogólnie działa, co tu dużo mówić. Koszt to jakieś 1zł w OBI, mocowanie znalazłem na półce gdzieś między panelami a płytami gipsowymi :D

Całość odpaliłem i... ładowanie na jałowych obrotach 13,4V (na światłach oczywiście). Przy dotknięciu manetki wzrasta. Przy ok 5000obr. ładowanie 14V. Nie miałem czasu dokładnie sprawdzić, jutro przetestuję. Ale czy ładowanie wygląda ok? Nie powinno być wyższe o jakieś 0,4V?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości