Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
dyniox
Posty: 7
Rejestracja: pn 01 kwie 2019, 22:26
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: dyniox » śr 08 maja 2019, 17:32

Wzrasta do 80V alternator raczej ok
tylko właśnie mnie zastanawia że po podłączeniu do regla napięcie głupieje również po tej stronie a nie za reglem

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » śr 08 maja 2019, 22:07

Poszukaj sobie instrukcji do rc36II - tam było fajnie opisane jak sprawdzić regiel. Może być uwalony na wylot, przez co może uszkodzić alternator, a wtedy dodatkowe koszty i robota - po co? Altek jak na wolnych daje ok 20, a na wysokich do ok 100V AC to nie ma go co psuć.

Awatar użytkownika
dyniox
Posty: 7
Rejestracja: pn 01 kwie 2019, 22:26
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: dyniox » śr 15 maja 2019, 16:40

Regulator wymieniony :)
Ładowanie wróciło :D
Teraz tylko po weekendowych wojażach muszę sprawdzić naładowanie akusa, w sensie czy jeszcze prąd trzyma
Dzięki za pomoc i pozdrawiam :bye

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » pt 31 maja 2019, 10:24

Regulator od Hondy 1200 używka 2 sezony wstecz, uzwojenie wirnika alt. przewijane 2 sezony wstecz. Obecnie odebrałem moto z serwisu na wymianę sprzęgła i spalona żarówka reflektora i brak ładowania. Jadąc do serwisu ładowanie 14V /posiadam zamontowany voltomierz/ Czy to przypadek , czy coś mogli spier….. podczas wymiany sprzęgła. Poza tym ciężko obecnie wrzucić bieg neutralny. Wymienione zostały tarcze, przekładki , sprężyny łożysko oporowe.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » pt 31 maja 2019, 14:32

Spróbuj odpowietrzyć pompę, może coś pogmerali przy rozbiórce. A najlepiej zmień płyn, dot4 jak w przypadku hamulców.
Co do ładowania, to jakie teraz masz?? Może rozpięli aku i coś nie dopięli, albo bezpiecznik główny?

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » pt 31 maja 2019, 15:54

Dzięki w przyszłym tygodniu odezwą się jaka była przyczyna :bye

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mila » wt 25 cze 2019, 15:28

Okazało się ,że stator spalony, a 2 sezony wstecz był przewijany. Elektryk powiedział, że trzeba kupić nowy ponieważ ten był przewijany i się nie nadaje. Łączny koszt 730 zeta. Sprzęgło jak gdyby się ułożyło

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » wt 25 cze 2019, 18:47

Szukaj na alegro gościa o ksywie Gywer - okolice Jastrzębia Zdr.
Wyślesz mu swój spalony, jak ma używkę to Ci z roczną gwarancją odeśle taki i masz spokój, a zapłacisz może 200, albo i mniej - ja chyba dawałem 5 lat wstecz 160zł. Za oryginał sprawny

Awatar użytkownika
Lajkonik
Posty: 14
Rejestracja: śr 16 sie 2017, 14:30
Model VFR: 800FI
Imię: Janek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Lajkonik » wt 25 cze 2019, 20:20

Robiłem u Gywera w zeszłym tygodniu, koszt 220zł z wysyłką na cito, 200 na spokojnie. Działa elegancko tylko trzeba wlutować na sztywno, żeby gwarancja była ważna.

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Niron » pt 10 kwie 2020, 12:24

Odpaliłem moto po zimie, moto stało na odpalonym aż załapało 108 stopni więc chwilę to trwało, a regulator się w tym czasie nagrzał mocno bo po chwili trzymania palcem można było się oparzyć, czy to znaczy że coś jest nie tak, czy to normalne?
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
kusy2
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 80
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 20:44
Model VFR: 800 fi
Imię: Mariusz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kusy2 » ndz 12 kwie 2020, 13:48

Brak odpowiedniego styku,lub zwarcie. Sprawdź połączenia przy regulatorze.
Jest żółtek 800 fi,oraz K1300GT

maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » wt 11 sie 2020, 23:26

Mnie też dziś spotkała przykra niespodzianka. Przyjechalem z krótkiej przejażdżki i już vfr nie zakrecil rozrusznikiem.
Pytanie, czy taki regulator będzie pasował do mojej VFR Vtec 2003r
https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 9501376235

maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » wt 11 sie 2020, 23:35

I jeszcze jedno pytanie. Czy ten regulator w Vtec z 2003r znajduje się z prawej strony bardziej z przodu pod owiewka. Nigdzie tak naprawde nie znalazłem info.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » śr 12 sie 2020, 08:20

A skąd wiesz, że regiel padł? Naładuj aku jeśli się da i pomierz to, szkoda kasę wyrzucać.

Serwisówka do starej vfr, do xxa ma obrazki, na których wskazane są elementy danej instalacji, do vteca myślę, że będzie podobnie.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » śr 12 sie 2020, 10:23

Vtek ma z prawej regulator.
I lepiej zamiast drogich zamienników kup tańszy regulator na mosfetach z innego moto. Zaoszczędzisz połowę kasy.
Prześledź temat, wszystko jest opisane
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości