Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » ndz 22 kwie 2018, 14:32

Sebter pisze:
sob 21 kwie 2018, 20:15
emils pisze:
sob 07 kwie 2018, 18:48
Podlaczylem prosto do aku z bezpiecznikiem. Mam tak, ze przewody od alternatora sie szybko rozgrzewaja po czym trzymaja juz taka sama temp. Czy wszystko jest ok?
Jak mocno się nagrzewają ?
były dość ciepłe, nie gorące na pewno ale dość ciepłe. Teraz po kilkuset przejechanych km problem mocno zmalał i w zasadzie teraz są po prostu lekko ciepłe, mozna powiedzieć, że letnie. Nie wiem czy musiały się ułożyć lepiej czy jak, ale teraz już problemu nie ma
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » pn 23 kwie 2018, 11:32

emils pisze:
ndz 22 kwie 2018, 14:32
Sebter pisze:
sob 21 kwie 2018, 20:15
emils pisze:
sob 07 kwie 2018, 18:48
Podlaczylem prosto do aku z bezpiecznikiem. Mam tak, ze przewody od alternatora sie szybko rozgrzewaja po czym trzymaja juz taka sama temp. Czy wszystko jest ok?
Jak mocno się nagrzewają ?
były dość ciepłe, nie gorące na pewno ale dość ciepłe. Teraz po kilkuset przejechanych km problem mocno zmalał i w zasadzie teraz są po prostu lekko ciepłe, mozna powiedzieć, że letnie. Nie wiem czy musiały się ułożyć lepiej czy jak, ale teraz już problemu nie ma

To git ! ;D
U mnie też są ciepłe, a wymieniane na nowe, o większym przekroju ale jak były ciepłe tak są, olewka, działa wszystko ;P

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » pn 23 kwie 2018, 17:45

Sebter pisze:
pn 23 kwie 2018, 11:32
emils pisze:
ndz 22 kwie 2018, 14:32
Sebter pisze:
sob 21 kwie 2018, 20:15


Jak mocno się nagrzewają ?
były dość ciepłe, nie gorące na pewno ale dość ciepłe. Teraz po kilkuset przejechanych km problem mocno zmalał i w zasadzie teraz są po prostu lekko ciepłe, mozna powiedzieć, że letnie. Nie wiem czy musiały się ułożyć lepiej czy jak, ale teraz już problemu nie ma

To git ! ;D
U mnie też są ciepłe, a wymieniane na nowe, o większym przekroju ale jak były ciepłe tak są, olewka, działa wszystko ;P
Dokładnie. Co jakiś czas jeszcze sprawdzam, czy nic sie nie dzieje, ale jeżeli ładowanie masz w porządku to nie ma co grzebać
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: piotr_bzyk » wt 24 kwie 2018, 14:52

ku przestrodze- w tamtym sezonie na wyjeździe straciłem ładowanie w fi, na szybko zmotałem drugi regler, podłaczyłem i... nic. Po telefonie do elektryka i dokładnych pomiarach alternatora okazało się, że jest on winien braku ładowania. Altek wysłany do regeneracji, po złożeniu wszystkiego okazało się, że przez kilka chwil podczas, podczas których nowy regler był spięty z uwalonym altkiem zdążył się uszkodzić. Nie dość, że byłem w plecy na regenerację to kasa za regulator również poszła w piach.

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » pt 27 kwie 2018, 23:58


[quote=piotr_bzyk post_id=367392 time=1524574355 user_id=5985]
ku przestrodze- w tamtym sezonie na wyjeździe straciłem ładowanie w fi, na szybko zmotałem drugi regler, podłaczyłem i... nic. Po telefonie do elektryka i dokładnych pomiarach alternatora okazało się, że jest on winien braku ładowania. Altek wysłany do regeneracji, po złożeniu wszystkiego okazało się, że przez kilka chwil podczas, podczas których nowy regler był spięty z uwalonym altkiem zdążył się uszkodzić. Nie dość, że byłem w plecy na regenerację to kasa za regulator również poszła w piach.
[/quote]


Dlatego przy jakichkolwiek brakach w ładowaniu warto miernikiem przelecieć 3 fazy od statora, wtedy od razu wiadomo co się dzieje, a nie na pałę podpinać następny regler :) :cool


Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: piotr_bzyk » sob 28 kwie 2018, 01:28

no. no, teraz mi to tłumacz :)

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » czw 03 maja 2018, 20:16


[quote=K_L_A_M_A post_id=366021 time=1520869047 user_id=2145]
regulator z vfr 1200 podpina się przez przykręcenie przewodów bezpośrednio do regulatora, tak więc kostka po drodze zbędny/kłopotliwy gadżet. Wystarczy uciąć kostkę , przedłużyć kable aż do miejsca montażu regulatora i tyle. W miejscu kostki porządnie polutować, izolacja termokurczliwa i już nic tego nie ruszy. Po montażu takiego regulatora nie będzie "....w razie czego...gdzieś na trasie..." :)
[/quote]


Zrobiłem jak piszesz. Początkowo miałem grzanie się lekko kabli od altka. Dzisiaj, po przejechaniu paruset km spojrzałem jak się ma cała instalacja.

Dwa bezpieczniki spalone (jeden który idzie z altka do plusa na aku a drugi w małej skrzyneczce zaraz za aku-jest oznaczony na zdjęciu numerem 3)

Dodatkowo jeden kabel od altka na łączeniu był lekko nadpalony. Fakt, połączenia nie były najlepsze, ale nie sądziłem, że aż tak. Rozłączyłem wszystko-polutowałem bardzo solidnie + opaski. Bez świateł kable są po prostu ciepłe, ale po włączeniu świateł dość szybko się nagrzewają.

Jutro kupie lepsze bezpieczniki-te kupione na stacji są bardzo słabej jakości i może to poratuje sytuację.



Nie rozumiem na czym polega problem. Zacząłem się nawet zastanawiać, czy nie połączyć tego z fabrycznymi kablami.

Może ktoś ma jakiś pomysł? Zmieniać kable idące od altka na grubsze?

Ddodam jeszcze, że kable idące z alternatora nawet nie są letnie... Czyli tak jakby problem robił się gdzieś indziej...

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » ndz 06 maja 2018, 11:09

Ja u siebie wymieniałem kable od altka na nowe, trochę większy przekrój, jak były ciepłe tak dalej są :roll:
Alternator na bank sprawny ? Wygląda jak by gdzieś w instalacji coś stawiało ostry opór, zmiana bezpieczników na lepsze raczej nic nie da :confused

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 06 maja 2018, 11:10

Połączenia kabli nie mogą być " ...nie były najlepsze..." . Wszystkie połączenia powinny być maksymalnie zbliżone do ideału:) - to podstawa. Nie dotyczy to tylko połączeń altek - regler lecz wszystkich złączek w całej instalacji. Najbardziej newralgicznymi punktami to połączenia masy. W przypadku połączenia na którym występują już jakiekolwiek spadki napięć ( pośniedziałe , niedokręcone ,przepalone itp) następuje grzanie się tych miejsc proporcjonalnie do płynących tam prądów. W konsekwencji wydziela się więcej tlenków , powstaje większy opór i tak do momentu aż powstanie przerwa. W przypadku połączeń masy ma to o tyle znaczenie że prąd znajduje "inne drogi" - zmienia się rozpływ prądów w instalacji. Zapewne nie raz zwróciłeś uwagę na zjawisko w naczepach tirów , na osobówkach - jak światła sobie żyją własnym życiem tzw choinka :) postojowe ledwo świeci, częściowo kierunek , przy hamowaniu gaśnie kierunek i miga np wsteczne światło - to właśnie efekt utraconej masy. Tak więc pooglądaj całą instalację , poczyść styki , posprawdzaj co się tylko da. To że przewody się lekko grzeją to normalne. Sprawdź czy instalacja nie jest gdzieś poprzecierana , czy czasem nie przywiera gdzieś do masy lub kable pomiędzy sobą. Jak pali bezpieczniki to musi być coś nie tak. Może jakiś odbiornik pobiera więcej niż powinien np światła, pompa paliwa, układ wtryskowy, zapłonowy trzeba to pomierzyć multimetrem i krok po kroku dojść do przyczyny, cudów nie ma:) Na początek musiałbyś pomiędzy wyjście (+) z reglera a kabel który jest tam normalnie wpięty włączyć amperomierz ( taki ze skalą do 40A )i zobaczyć jak wygląda ładowanie bo samo napięcie 14,4 v to nie wszystko. Wtedy po włączeniu np świateł będziesz widział o ile wzrasta Ci pobór prądu i jak to wpływa na ładowanie.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » ndz 06 maja 2018, 11:25

ciekawostką jest to, że po przerobieniu instalacji i połączeniu + i - tak jak to miało miejsce fabrycznie (czyli nie prosto do aku) problem mocno zmalał.
Kable od altka są letnie, więc to norma.
Będę testował i dam znać.

Co do połączeń-być może jest jak mówisz. Jeśli problem znów się pojawi, to wtedy wezme się za czyszczenie "masy". Na pewno problem pojawiał się na włączonych światłach-czyli tak jakby tutaj pobierał za dużo prądu-ale tego elementu nie ruszałem, więc wątpie, żeby coś tam nagle nie działało.
Altek został sprawdzony przez pana z urządzeniem, którego nazwy nie znam-aale miał tam wszystkie parametry od ładowania po ampery-więc wychodzi na to, że ok.

Teraz czas testów w upalne dni. Zacząłem nawet się zastanawiać, że może ktoś kiedyś robił coś z instalacją-w końću moto mają już czasem po 18 lat i stąd wynika różnica w zachowaniu. Tak czy inaczej-jeśli testy się powiodą to będzie sukces
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » ndz 06 maja 2018, 11:45


[quote=K_L_A_M_A post_id=367677 time=1525597859 user_id=2145]
Połączenia kabli nie mogą być " ...nie były najlepsze..." . Wszystkie połączenia powinny być maksymalnie zbliżone do ideału:) - to podstawa. Nie dotyczy to tylko połączeń altek - regler lecz wszystkich złączek w całej instalacji. Najbardziej newralgicznymi punktami to połączenia masy. W przypadku połączenia na którym występują już jakiekolwiek spadki napięć ( pośniedziałe , niedokręcone ,przepalone itp) następuje grzanie się tych miejsc proporcjonalnie do płynących tam prądów. W konsekwencji wydziela się więcej tlenków , powstaje większy opór i tak do momentu aż powstanie przerwa. W przypadku połączeń masy ma to o tyle znaczenie że prąd znajduje "inne drogi" - zmienia się rozpływ prądów w instalacji. Zapewne nie raz zwróciłeś uwagę na zjawisko w naczepach tirów , na osobówkach - jak światła sobie żyją własnym życiem tzw choinka :) postojowe ledwo świeci, częściowo kierunek , przy hamowaniu gaśnie kierunek i miga np wsteczne światło - to właśnie efekt utraconej masy. Tak więc pooglądaj całą instalację , poczyść styki , posprawdzaj co się tylko da. To że przewody się lekko grzeją to normalne. Sprawdź czy instalacja nie jest gdzieś poprzecierana , czy czasem nie przywiera gdzieś do masy lub kable pomiędzy sobą. Jak pali bezpieczniki to musi być coś nie tak. Może jakiś odbiornik pobiera więcej niż powinien np światła, pompa paliwa, układ wtryskowy, zapłonowy trzeba to pomierzyć multimetrem i krok po kroku dojść do przyczyny, cudów nie ma:) Na początek musiałbyś pomiędzy wyjście (+) z reglera a kabel który jest tam normalnie wpięty włączyć amperomierz ( taki ze skalą do 40A )i zobaczyć jak wygląda ładowanie bo samo napięcie 14,4 v to nie wszystko. Wtedy po włączeniu np świateł będziesz widział o ile wzrasta Ci pobór prądu i jak to wpływa na ładowanie.
[/quote]




Święte słowa, wszyscy sprawdzają ładowanie tylko na podstawie Voltów, a tych może być w sam raz, ale co z tego jak Amper będzie za mało, po wymianie regulatora u mnie na nowego TourMaxa, Volty były spoko ale co z tego, jak nowy TourMax obcinał Ampery do rzędu 0,5-1,5A i gówno było z ładowania, jeszcze próbowali w hurtowni zrobic ze mnie debila, że niby instalacja, że niby ja źle podłączyłem, nie dałem sie cwaniakom, usrałem że mają wysłac do producenta, odesłali do Japan i wyszło, że miałem racje, czyli zajebisty fart nabycia nowego reglera już .j.b.n. ... Dostałem nowy od producenta i wszystko śmiga :cool


K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 06 maja 2018, 12:57

"....Jeśli problem znów się pojawi, to wtedy wezme się za czyszczenie "masy"....." No i takie właśnie podejście - bez urazy - powoduje narastanie kosztów w postaci padniętego altka , regulatora ,akumulatora, laweta bo umarło po drodze i tak bez końca. Proszenie się o kłopoty na własne życzenie :) Przede wszystkim profilaktyka !!!!! ....i jazda zostaje tylko jaaazzzzdddddaaaa :) W pierwszej kolejności serwis - dopiero jazda , nie odwrotnie :) zapewniam że tak dużo , dużo taniej i bez stresów.

druido
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 16 lip 2013, 20:30
Model VFR: RC46 01r
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: druido » pn 28 maja 2018, 18:44

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu więc się podpinam.
Mam VFR FI 01r i mam 5 przewodów na kostce regulatora. Przeskoczyłem na FH020AA i nie wiem gdzie podłączyć, ten 5 biało/czarny. Mierzyłem go i nie mogę go znaleźć gdzie idzie w instalacje. Na schematach do FI nie ma tego przewodu. A na schematach do Vteca idzie na zasilanie włącznika zapłonu - a bez podłączenia tego przewodu moto odpala i normalnie chodzi. Pomijam, że problemu zapalania się lampki FI przy hamowaniu nie zlikwidowałem ale ładowanie zaczęło pływać więc wymieniłem regler tym bardziej, że był już wymieniany przez poprzedniego właściciela.
P.S. Wyprzedzę dodatkowe pytania, punkt masy pod zadupkiem przeczyszczony i zarobione nowe oczka. Kostka gdzie się masy schodzą również.

druido
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 16 lip 2013, 20:30
Model VFR: RC46 01r
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: druido » pt 08 cze 2018, 17:03

Odpowiedziałem sobie sam, po podłączeniu tam zasilania robi się bypass na stacyjce więc zostawiłem pusty ten przewód.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » sob 09 cze 2018, 11:09

Zdecydowałem, się na wymianę kabli od altka.
po wyjęciu altka, wygląda on jak ten

https://www.flickr.com/photos/andrewnapier/18115913725

Po zmianie kabli, ładowania brak. Myślicie, że to już czas na nowy altek? Czy coś źle podłączyłem?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Tycu i 13 gości