Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » sob 24 lis 2018, 14:21

Nie ma opcji edycji więc nowy wpis:
Sprawdziłem ładowanie, stabilne 13,4V na jałowych obrotach, po dotknięciu manetki od 2 tys. obr szybko wzrasta do 13,8V i trzyma się stabilnie. Po włączeniu wentylatora, długich świateł itp. nadal ładowanie takie samo! 13,4 lub 13,8 w zależności od obrotów. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje spadek o ok. 0,4V. Pomiar miernikiem za 15zł :)

Ciekawostka, drugi miernik (chińczyk) z wyświetlaczem, podłączony do akumulatora prezentuje zawsze o 0,4V więcej niż ten ręczny. Chyba muszę kupić dobry miernik bo tak nigdy nie będę miał pewności.

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » czw 29 lis 2018, 19:44

Przy podpinaniu regulatora z VFR1200 do VFR800, "+" i "-" pociągnąłem z oryginalnej wiązki tam, gdzie kiedyś była wtyczka do starego reglera (stronę wcześniej wrzucałem zdjęcie). Czytając ten wątek rozumiem, że lepiej jest całkowicie olać tą kostkę, natomiast "+" i "-" pociągnąć bezpośrednio z akumulatora? Czyli kable do regulatora wyglądałyby następująco:

"+" z akumulatora, po drodze wstawić bezpiecznik 30A (?)
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"-" z akumulatora

Jakie są korzyści z takiego podłączenia?

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » wt 29 sty 2019, 19:39

Hanczak pisze:
sob 10 wrz 2016, 22:09
FH020AA też daje radę i jest na Mosfetach tak jak ten z VFR 1200. Jedyny problem jaki występuje to trzeba uważać aby go nie przegrzać (oczywiście sam z siebie się nie grzeje wcale), bo wtedy wraz z temperaturą obniża ładowanie, a przy 80 stopniach odcina.
O co chodzi z tym przegrzaniem?
Trzeba uważać tzn jak użytkować/nie użytkować?
fh020aa można uznać za alternatywę dla drogiego regla z vfr 1200?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: PETER » pt 01 lut 2019, 09:03

na nowej technologi jest robiony regulator w vfr 800 crossruner i gabarytowo jest taki jak normalne w vfr 800 v-tec tyle ze jest na wtyczkach i jest tańszy od tych z 1200
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 01 lut 2019, 10:12

Faktycznie 150-200zł na alle za używkę, oznaczenie fh014aa.
Ale już zamówiłem fh020aa, dziś powinien dojść
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 01 lut 2019, 20:22

Regulator dotarł i zamontowany. Przewody od altka wymienione na 2,5mm², plus z aku 5mm², masa z ramy 5mm²
Z ciekawostek jakie znalazłem podczas śledzenia tematu:
Film fajnie pojazujący jak sprawdzić zakupiony regulator oparty na mofetach

Oraz pomocna rozpiska w jakim moto jaki regel był montowany (mowa o mosfetach)
Model / Output / Source Bike
FH001 / 35A / FJR 1300
FH008EB / 40A / CBR 600 RR
FH010BA / 50A / ZX-10R
FH012AA / 50A / FJR 1300, R1
FH012BA / 50A / ZX-14R, ZR1400, GTR1400
FH014AA / 50A / CBR 1000 RR, vfr 800 crossruner
FH016AA / 40A / ZX-6R
FH020AA / --- / CB500 13-16, MT09, TRACER, GRIYYLY 550/700

Jeśli ktoś zna inne modele dla poszczególnych regulatorów to warto dopisać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
CezARy
Posty: 14
Rejestracja: ndz 18 gru 2016, 22:32
Model VFR: 800 VTec
Imię: Cezary
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CezARy » pt 01 lut 2019, 23:23

Hej. Na dniach i ja będę grzebał przy regulatorze (Vtec). Jak wiadomo są tam dwie kostki : 3*żółty do altka i druga kostka 2*+ , 2*- i jeszcze czarny. I ten czarny mnie właśnie dręczy. Co to jest i co z nim zrobić podczas montażu regulatora np z fjr1300 gdzie są 3 przewody od altka i plus/minus. Dzięki za info.Obrazek

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: PETER » sob 02 lut 2019, 11:34

i to jest bardzo przydatna informacja
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mbwene » sob 02 lut 2019, 12:52

CezARy pisze:
pt 01 lut 2019, 23:23
Hej. Na dniach i ja będę grzebał przy regulatorze (Vtec). Jak wiadomo są tam dwie kostki : 3*żółty do altka i druga kostka 2*+ , 2*- i jeszcze czarny. I ten czarny mnie właśnie dręczy. Co to jest i co z nim zrobić podczas montażu regulatora np z fjr1300 gdzie są 3 przewody od altka i plus/minus. Dzięki za info.Obrazek

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
zaślepić
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Hefajstos » czw 07 lut 2019, 12:38

Mam szybkie pytanie, bo nie wiem czy było , ale czy ktoś testował ten produkt?
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » czw 07 lut 2019, 18:17

Co trzeba zrobić, żeby sprawdzić alternator w vitku?

1. Odpinam 3 żółte przewody od regulatora (te, które idą od alternatora).
2. Na mierniku ustawiam 200V~ prądu zmiennego.
3. Odpalam moto i sprawdzam 3 żółte przewody, każdy z każdym.

Czy coś pokręciłem? Wolę zapytać, robię to pierwszy raz, nie chcę nic przyfurać :) Jakich wartości należy oczekiwać na alternatorze?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » czw 07 lut 2019, 21:12

Dobrze napisałeś, na wopnych ok 20V na każdej parze, na wysokich do ok 100V na każdej - przy tych samych obrotach mierz.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arnold » pt 08 lut 2019, 10:01

Hefajstos, nie kupuj tego! To gówno jest. Miałem i dobrze że nic się nie stało bo padł chyba po pół roku i dawał napięcie 20V.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Hefajstos » pt 08 lut 2019, 11:17

Arnold , dziękuje za info. w zeszłym sezonie mój po 10 latach zaczał padac- zbyt małe ładowanie...ViFeRke planuje mieć kolejne x lat i nie wiem co kupic, czy tourmaxa, japan moto czy mosfety, tylko handlarze z cenami szaleją...

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 08 lut 2019, 13:13

Szukaj mosfeta, pomijając fh017aa z vfr1200 to każdy inny można kupić od 100zł w górę, max 200zł.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości