Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
CyberKozA
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
Model VFR: RC36II + dwie Kawy
Imię: Darek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CyberKozA » pn 13 mar 2017, 20:22

VFRness widziałem, ale 50 dolców za kilka przewodów i wtyczek, jakoś mnie nie przekonuje. Szczególnie że nadal pozostaje słaby regulator. Jeżeli koniecznie chcesz robić coś podobnego, to wtyków szukałbym na ebay'u lub aliexpress, ale moim zdaniem prościej i taniej będzie kupić inne i wymienić wszystkie. A najlepiej jest przewody łączyć na stałe, bez kostek. Wsuwki utleniają się z czasem, i to prowadzi do problemów. Dlatego właśnie ja krążę wokół tematu olania starej wiązki, a na przewodach od stojana, prawdopodobnie też zlikwiduję kostkę i wszystko polutuję na stałe. Regulator mam już kupiony, MOSFET, z prawie nowego moto ponoć, za śmieszny pinondz. Wg. specyfikacji, może na siebie wziąć nawet 50A, więc całkiem nieźle. W wolnej chwili kupię przewody, zmierzę jeszcze dla pewności napięcia jakie daje stojan, i jeżeli nie wyjdzie że jest uszkodzony, to pewnie w weekend montuję wszystko w kupę.

Nawiasem mówiąc, za 130 dolków, można kupić już dużo fajniejszy zestaw, w komplecie z regulatorem. http://roadstercycle.com/
Więc VFRness, to dla mnie trochę trzepanie hamerykańców na ich nieogarnięciu :).

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » wt 14 mar 2017, 09:00

Tak jak co niektórzy już zauważyli , najlepszym z tych wszystkich rozwiązań aby pozbyć się problemów z ładowaniem to mocniejszy ( MOSFET) regulator, wszystkie kostki usunąć i kable polutować na sztywno - zamiast cokolwiek dodawać lepiej jest usunąć i po problemie. :D Sam tak zrobiłem i naprawdę widać różnicę:) Poza tym nie muszę się zastanawiać czy kostki nie iskrzą , czy są dobrze pozaciskane, zabezpieczone przed wodą/wiolgocią itp Przypuszczam, że nawet mając oryginalny regulator po takiej modyfikacji również problemy odeszłyby w niepamięć, choć MOSFET nie zaszkodzi :) Najgorsze co może być dla elektroniki to właśnie iskrzenie/przepięcia, stany nieustalone, brak masy . A to wszystko zostaje zafundowane przez te nieszczęsne złączki i to czasami wszystko na raz .

CyberKozA
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
Model VFR: RC36II + dwie Kawy
Imię: Darek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CyberKozA » czw 16 mar 2017, 19:47

Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » czw 16 mar 2017, 21:46

CyberKozA pisze:Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
castorama i kupujesz na metry :)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

CyberKozA
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
Model VFR: RC36II + dwie Kawy
Imię: Darek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CyberKozA » czw 16 mar 2017, 22:37

Serio? Takie zwykłe instalacyjne przewody?
Nie muszą być w jakiejś specyficznej, olejo- czy temperaturoodpornej izolacji?
W takim razie rano zasuwam do hurtowni elektrycznej. Zobaczymy czy w 2h zmontuję cały zestaw, żeby do pracy na moto pojechać. :P

Awatar użytkownika
Rafał100
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
Model VFR: VFR V-TEC
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Rafał100 » czw 16 mar 2017, 22:44

Witam. Ja ma 12.9v na włączonych światłach na postoju jak i podczas jazdy nic nie wzrasta , jedynie spada do 12.4 v kierunki i td. Na samym włączonym zaplonie i na światłach pokazuje aku 11.5 v po naladowaniu Moto pali i jeździ zastanawiam się czy szukać przyczyny czy tak może być :?:
Była VFR👌jest CBR💪

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » czw 16 mar 2017, 22:52

obstawiam alternator na wyczerpaniu ;)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Rafał100
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
Model VFR: VFR V-TEC
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Rafał100 » czw 16 mar 2017, 23:21

No to lipa . Altek dwa sezony temu wymieniany
Była VFR👌jest CBR💪

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » pt 17 mar 2017, 07:47

Rafał100 pisze:No to lipa . Altek dwa sezony temu wymieniany
wypnij wtyczkę, pomierz go na odpalonym i zobaczysz, ja tylko sobie gdybam, ale albo jedno albo drugie umiera.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Rafał100
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
Model VFR: VFR V-TEC
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Rafał100 » pt 17 mar 2017, 09:08

właśnie tak myślałem zrobić, tylko czy muszę odpinać czy można pomierzyć na podpiętym bo mam polutowane przewody
Była VFR👌jest CBR💪

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » pt 17 mar 2017, 14:36

CyberKozA pisze:Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
Wydaje mi się kolego że troszkę przesadzone są te przekroje przewodów. Moim skromnym zdaniem w zupełności wystarczającym przekrojem jest 2,5 mm2 i to już jest z lekką górką . 4mm2 to już ma możliwości prądowe przewyższające sam bezpiecznik czyli 30A a do tego granicznego progu jakby nie patrzeć prądom w instalacji również troszkę brakuje. Pomiędzy regulatorem a stojanem to już w ogóle pojechane, tam występuje napięcie AC o wartości min 25-30v na wolnych obrotach a kiedy altek oddaje pełną moc 470W to mamy kilka tys obrotów i występuje tam od 50 do ponad 100 V więc tam płynie w każdej z gałęzi kilka A . Więc wystarczy 1,5mm2 i to z dużym zapasem. Jak już pisałem i ja, i większość kolegów przerabiających problem z ładowaniem wystarczy usunąć newralgiczne punkty - kostki połączeniowe, a przekroje zostawić w spokoju. Chyba że kable są wygrzane/skorodowane wtedy po prostu wymienić na nowe.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » pt 17 mar 2017, 18:49

Rafał100 pisze:właśnie tak myślałem zrobić, tylko czy muszę odpinać czy można pomierzyć na podpiętym bo mam polutowane przewody
musisz odlutować !!! :)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Rafał100
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
Model VFR: VFR V-TEC
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Rafał100 » pt 17 mar 2017, 20:58

Zaopatrzyłem się w miernik i po prostych pomiarach na aku wyszło ze po odpaleniu jest 14.2v
zasilanie do woltomierza wiozłem z pod licznika poszedłem na łatwiznę podczas montażu wskaźnika zmiany biegów
pewno muszę poszukać innego zasilania
Była VFR👌jest CBR💪

Awatar użytkownika
MEKU
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
Model VFR: v-tec
Imię: Darek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MEKU » sob 18 mar 2017, 18:28

Założyłem regulator FH017AA i niestety okazało się, że problem leży gdzie indziej. Objawy są takie:
- po odpaleniu 12,1 ma wolnych, przy 5000 obr ładowanie 13,6 po załączeniu manetek spada do 13,3
- gdy moto się nagrzało i wentylatory się załączyły ze 2 razy to już nie mogłem uzyskać tych 13,5
- podczas pracy wentylatorów przy 5000 obr ładowanie 12,5

w ub. roku zjarał mi się alternator, został przewinięty. Wymieniłem aku na nowy Yuasa, założyłem inny regler, polutowałem kable pomiędzy alternatorem i i regulatorem, problem jest nadal. Mam szukać innego alternatora czy coś jeszcze mogę sprawdzić/zmienić?
Obrazek

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » sob 18 mar 2017, 19:37

Musisz pomierzyć instalacje a dokładnie punkty masy oraz całe przewody masowe. Brat miał taki numer że przewody masowe były walnięte wewnątrz izolacji . Dwa miechy u dwóch mechaników i żaden tego nie ogarnął dopiero kolega podjechał z oscyloskopem i tak doszliśmy które przewody mają nadmierne opory oraz przerwy. Możesz mieć podobny problem. Im większe prądy płyną tym większe są spadki napięć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości