Regulator napięcia - regeneracja
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Model VFR: RC36II + dwie Kawy
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
VFRness widziałem, ale 50 dolców za kilka przewodów i wtyczek, jakoś mnie nie przekonuje. Szczególnie że nadal pozostaje słaby regulator. Jeżeli koniecznie chcesz robić coś podobnego, to wtyków szukałbym na ebay'u lub aliexpress, ale moim zdaniem prościej i taniej będzie kupić inne i wymienić wszystkie. A najlepiej jest przewody łączyć na stałe, bez kostek. Wsuwki utleniają się z czasem, i to prowadzi do problemów. Dlatego właśnie ja krążę wokół tematu olania starej wiązki, a na przewodach od stojana, prawdopodobnie też zlikwiduję kostkę i wszystko polutuję na stałe. Regulator mam już kupiony, MOSFET, z prawie nowego moto ponoć, za śmieszny pinondz. Wg. specyfikacji, może na siebie wziąć nawet 50A, więc całkiem nieźle. W wolnej chwili kupię przewody, zmierzę jeszcze dla pewności napięcia jakie daje stojan, i jeżeli nie wyjdzie że jest uszkodzony, to pewnie w weekend montuję wszystko w kupę.
Nawiasem mówiąc, za 130 dolków, można kupić już dużo fajniejszy zestaw, w komplecie z regulatorem. http://roadstercycle.com/
Więc VFRness, to dla mnie trochę trzepanie hamerykańców na ich nieogarnięciu .
Nawiasem mówiąc, za 130 dolków, można kupić już dużo fajniejszy zestaw, w komplecie z regulatorem. http://roadstercycle.com/
Więc VFRness, to dla mnie trochę trzepanie hamerykańców na ich nieogarnięciu .
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Model VFR: 800 V-TEC
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Tak jak co niektórzy już zauważyli , najlepszym z tych wszystkich rozwiązań aby pozbyć się problemów z ładowaniem to mocniejszy ( MOSFET) regulator, wszystkie kostki usunąć i kable polutować na sztywno - zamiast cokolwiek dodawać lepiej jest usunąć i po problemie. Sam tak zrobiłem i naprawdę widać różnicę:) Poza tym nie muszę się zastanawiać czy kostki nie iskrzą , czy są dobrze pozaciskane, zabezpieczone przed wodą/wiolgocią itp Przypuszczam, że nawet mając oryginalny regulator po takiej modyfikacji również problemy odeszłyby w niepamięć, choć MOSFET nie zaszkodzi Najgorsze co może być dla elektroniki to właśnie iskrzenie/przepięcia, stany nieustalone, brak masy . A to wszystko zostaje zafundowane przez te nieszczęsne złączki i to czasami wszystko na raz .
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Model VFR: RC36II + dwie Kawy
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Model VFR: nima
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
castorama i kupujesz na metryCyberKozA pisze:Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Model VFR: RC36II + dwie Kawy
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Serio? Takie zwykłe instalacyjne przewody?
Nie muszą być w jakiejś specyficznej, olejo- czy temperaturoodpornej izolacji?
W takim razie rano zasuwam do hurtowni elektrycznej. Zobaczymy czy w 2h zmontuję cały zestaw, żeby do pracy na moto pojechać.
Nie muszą być w jakiejś specyficznej, olejo- czy temperaturoodpornej izolacji?
W takim razie rano zasuwam do hurtowni elektrycznej. Zobaczymy czy w 2h zmontuję cały zestaw, żeby do pracy na moto pojechać.
- Rafał100
- bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
- Model VFR: VFR V-TEC
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Witam. Ja ma 12.9v na włączonych światłach na postoju jak i podczas jazdy nic nie wzrasta , jedynie spada do 12.4 v kierunki i td. Na samym włączonym zaplonie i na światłach pokazuje aku 11.5 v po naladowaniu Moto pali i jeździ zastanawiam się czy szukać przyczyny czy tak może być
Była VFRjest CBR
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Model VFR: nima
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
obstawiam alternator na wyczerpaniu
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Model VFR: nima
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
wypnij wtyczkę, pomierz go na odpalonym i zobaczysz, ja tylko sobie gdybam, ale albo jedno albo drugie umiera.Rafał100 pisze:No to lipa . Altek dwa sezony temu wymieniany
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Rafał100
- bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
- Model VFR: VFR V-TEC
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
właśnie tak myślałem zrobić, tylko czy muszę odpinać czy można pomierzyć na podpiętym bo mam polutowane przewody
Była VFRjest CBR
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Model VFR: 800 V-TEC
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Wydaje mi się kolego że troszkę przesadzone są te przekroje przewodów. Moim skromnym zdaniem w zupełności wystarczającym przekrojem jest 2,5 mm2 i to już jest z lekką górką . 4mm2 to już ma możliwości prądowe przewyższające sam bezpiecznik czyli 30A a do tego granicznego progu jakby nie patrzeć prądom w instalacji również troszkę brakuje. Pomiędzy regulatorem a stojanem to już w ogóle pojechane, tam występuje napięcie AC o wartości min 25-30v na wolnych obrotach a kiedy altek oddaje pełną moc 470W to mamy kilka tys obrotów i występuje tam od 50 do ponad 100 V więc tam płynie w każdej z gałęzi kilka A . Więc wystarczy 1,5mm2 i to z dużym zapasem. Jak już pisałem i ja, i większość kolegów przerabiających problem z ładowaniem wystarczy usunąć newralgiczne punkty - kostki połączeniowe, a przekroje zostawić w spokoju. Chyba że kable są wygrzane/skorodowane wtedy po prostu wymienić na nowe.CyberKozA pisze:Mam pytanie, bo nie wiem czy trafiłem na jakąś paranoję i żyję w dziwnym mieście, czy może ja coś źle doczytałem i wymagam kosmicznej technologii.
Grzebiąc po forach, wyczytałem że kolesie razem z regulatorem, zmieniają przewody na (po przeliczeniu z ga) 3-4mm2 między regulatorem a aku, oraz 6mm2 między stojanem a regulatorem. Nie udało mi się takich kupić w dwóch sklepach motoryzacyjnych i dwóch sklepach elektronicznych. Faktycznie coś źle doczytałem, za grube te przewody, czy wtf?
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Model VFR: nima
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
musisz odlutować !!!Rafał100 pisze:właśnie tak myślałem zrobić, tylko czy muszę odpinać czy można pomierzyć na podpiętym bo mam polutowane przewody
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Rafał100
- bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: czw 23 cze 2016, 10:26
- Model VFR: VFR V-TEC
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Zaopatrzyłem się w miernik i po prostych pomiarach na aku wyszło ze po odpaleniu jest 14.2v
zasilanie do woltomierza wiozłem z pod licznika poszedłem na łatwiznę podczas montażu wskaźnika zmiany biegów
pewno muszę poszukać innego zasilania
zasilanie do woltomierza wiozłem z pod licznika poszedłem na łatwiznę podczas montażu wskaźnika zmiany biegów
pewno muszę poszukać innego zasilania
Była VFRjest CBR
- MEKU
- zadomowiony
- Posty: 73
- Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
- Model VFR: v-tec
- Imię: Darek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Założyłem regulator FH017AA i niestety okazało się, że problem leży gdzie indziej. Objawy są takie:
- po odpaleniu 12,1 ma wolnych, przy 5000 obr ładowanie 13,6 po załączeniu manetek spada do 13,3
- gdy moto się nagrzało i wentylatory się załączyły ze 2 razy to już nie mogłem uzyskać tych 13,5
- podczas pracy wentylatorów przy 5000 obr ładowanie 12,5
w ub. roku zjarał mi się alternator, został przewinięty. Wymieniłem aku na nowy Yuasa, założyłem inny regler, polutowałem kable pomiędzy alternatorem i i regulatorem, problem jest nadal. Mam szukać innego alternatora czy coś jeszcze mogę sprawdzić/zmienić?
- po odpaleniu 12,1 ma wolnych, przy 5000 obr ładowanie 13,6 po załączeniu manetek spada do 13,3
- gdy moto się nagrzało i wentylatory się załączyły ze 2 razy to już nie mogłem uzyskać tych 13,5
- podczas pracy wentylatorów przy 5000 obr ładowanie 12,5
w ub. roku zjarał mi się alternator, został przewinięty. Wymieniłem aku na nowy Yuasa, założyłem inny regler, polutowałem kable pomiędzy alternatorem i i regulatorem, problem jest nadal. Mam szukać innego alternatora czy coś jeszcze mogę sprawdzić/zmienić?
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Model VFR: 800 V-TEC
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Musisz pomierzyć instalacje a dokładnie punkty masy oraz całe przewody masowe. Brat miał taki numer że przewody masowe były walnięte wewnątrz izolacji . Dwa miechy u dwóch mechaników i żaden tego nie ogarnął dopiero kolega podjechał z oscyloskopem i tak doszliśmy które przewody mają nadmierne opory oraz przerwy. Możesz mieć podobny problem. Im większe prądy płyną tym większe są spadki napięć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości