Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Bodzio72 » ndz 27 sie 2023, 19:12

Sprawdź przewody do rozrusznika.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

MrScrapdriver
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: śr 12 lip 2023, 16:29
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MrScrapdriver » wt 29 sie 2023, 19:38

Zrobiłem raz jeszcze pomiary, napięcia i natężenia ładowania oraz napięcia alternatora.
Przy obciążeniu pobór prądu jest zaskakująco wysoki. Natomiast napięcie na wolnych przy obciążeniu też nie zadowala...
Pomiary alternatora ogólnie wydają się w normie. i szczerze nie wiem, gdzie dalej szukać.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Przewody od rozrusznika wydają sie ok i po odpaleniu poboru na nich też nie ma
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 186
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinMMz » wt 29 sie 2023, 22:13

Jak dla mnie wszystko wygląda ok; nie ma powodu do zmartwień ;-)
Dla maksymalnego obciążenia wychodzi niecałe 400W poboru mocy. Alternator ma moc 470W więc jest sporo zapasu na pokrycie zapotrzebowania.
Nie wiem jakiej mocy jest regulator od vfr1200 ale ja u siebie zastosowałem z Yamahy mosfet o mocy 500W i jest bardzo Ok.
Pytanie czy masz oryginalny regulator.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 495
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: diimon » wt 29 sie 2023, 22:29

Napisane wyżej że kupił oryginał do vfr 1200

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » śr 30 sie 2023, 22:57

To nie jest wysoki pobór prądu, z przodu masz 2xH4 po 55w, czyli 110W - dla 14V jakieś 8A, z tyłu 2x5W, wiatrak chłodnicy tyle ciągnie, że nawet ma własny bezpiecznik.. Dodaj do tego wszystkie inne odbiorniki, żarówki, kontrolki, spadki na kablach i złączach i jest ok. Na wolnych ładuje słabiej, ale na wolnych się nie jeździ. Załóż woltomierz na stałe i obserwuj po drodze wskazania. Zacząłbym się martwić, jakbym po dluzszej trasie i zgaszeniu moto, go nie odpalił. Jak mierzyłeś ten prąd, napisz, bo chyba nie tak po prostu multimetrem.

Ten pomiar poboru pradu z wiatrakiem coś Ci nie poszedł, sam wiatrak ma bezpiecznik chyba 10A albo więcej, a Ty masz 0.5A większy przepływ. Czym to mierzyłeś i jak? Może to jest klucz do zagadki.

MrScrapdriver
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: śr 12 lip 2023, 16:29
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MrScrapdriver » pt 01 wrz 2023, 22:33

Mierzone było miernikiem cęgowym, ale możliwe, że wkradł się jakiś błąd. Na tą chwilę po rozmowie z Gywerem doszliśmy do wniosków, że już lepiej nie będzie, ewentualnie jeszcze sprawdzić z nowym aku.
Postanowiłem dokonać jeszcze jednej zmiany, żeby poprawić wyniki i mieć spokojną głowę. Wymieniłem żarówki reflektorów i stopu na led. Zmiana jest na tyle istotna, że ładowanie w żadnym momencie nie spada poniżej 14,2. Poza wątpliwą legalnością takich żarówek są same plusy, bo nie dość, że drastycznie spada obciążenia alternatora i regulatora to jeszcze lepiej świecą. :D

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » sob 02 wrz 2023, 00:09

To z przodu zostaw 2xH4, reszta ledy i będzie ok.

Henka08
Posty: 1
Rejestracja: śr 13 kwie 2022, 14:00
Imię: Henryk
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Henka08 » wt 31 paź 2023, 10:40

Witam pytanko napewno ktoś już przerabiał regulator w 800fi na ten z vfr1200 kupiłem oryginal
Chodzi o podłączenia w schematach w 800fi widzę jakiś czarny kabel po stacyjce a w tym z 1200 tego nie ma. Wywalić i nie podłączać w załączeniu fotki regulatora i schematu od 800fi.
W załączeniu schemat od 800fi i podłączenia vfr1200
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 495
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: diimon » wt 31 paź 2023, 14:03

Czarny zaślepić, nie bierze udziału w imprezie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości