Regulator napięcia - regeneracja
-
- bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: śr 12 lip 2023, 16:29
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Ciężko inne zdjęcia ogarnąć, ale opisałem co jest co na zdjęciu. I wydaje mi się, że tak to jest w standardzie z tego co rozumiem schemat
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Coś było kombinowane bo z regulatora wychodza dwie kostki w wiązkach ładnie pozarabianych nie ma luźnych żył i koniec. Tutaj jest rzeźba, ale z tego zdjęcia ciężko stwierdzić co dokładnie. Powtarzam - ktoś pociągnął dodatkowy kabel regulator - do plusa z aku. Ale potrzebne lepsze zdjęcie żeby to obejrzeć
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Ok, wygląda, że jest to odizolowane.Ja w iksie puściłem plus i minus prosto na aku, bez żadnych złączek, i ładowanie było 14,2-14.4 na kazdych obrotach ze swiatlami i bez. Kabel grubszy. Dodalem też masę.z aku do ramy, bo mi dziwne pomiary wychodziły rezystancji tego kabla.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Emil ale dawałeś bezpiecznik 30A na plusowy przewód?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Pewnie tak, to było 10 lat temu, do wszystkiego daję bezpieczniki.
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A propos mojego tematu czyli naprawy/regeneracji statora w firmie Gywer; podsumowując krótko PROFESKA.
Mam nadzieję, że temat u mnie został definitywnie zamknięty poprzez "nowy" alternator, regulator MOSFET oraz pozbycie się zbędnych kostek. Na wolnych obrotach pomiary na szybko wykazały 14,0V na światłach, 14,4V bez świateł.
Jestem zadowolony - mam nadzieję, że na długo Kostka regulatora założona nowa z Ali - pasuje idealnie.
Mam nadzieję, że temat u mnie został definitywnie zamknięty poprzez "nowy" alternator, regulator MOSFET oraz pozbycie się zbędnych kostek. Na wolnych obrotach pomiary na szybko wykazały 14,0V na światłach, 14,4V bez świateł.
Jestem zadowolony - mam nadzieję, że na długo Kostka regulatora założona nowa z Ali - pasuje idealnie.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A masz fotke statora po regeneracji? Dałeś plus i minus bezpośrednio pod aku?
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Nie zrobiłem zdjęcia statora ale wyglądał jak nowy z fabryki; robota zrobiona naprawdę fachowo i szybko. Jeżeli chodzi o zasilanie akumulatora wszystko zostało po staremu gdyż każdy odcinek został bardzo skrupulatnie przeczyszczony i przejrzany. Jedyna modyfikacja to zmieniony przewód masowy z akumulatora do ramy oraz brak jakiejkolwiek kostki pomiędzy regulatorem a alternatorem (oprócz kostki regulatora).
Wszystko działa naprawdę stabilnie; zwiększając obroty napięcie niewiele się zmienia (jest wzrost ale pominąłem głębsze analizy ile dokładnie wzrasta). Sam regulator po wykonaniu jazdy próbnej (około 10 kilometrów) był dosłownie ledwo ciepły więc zmiana diametralnie na plus.
Wszystko działa naprawdę stabilnie; zwiększając obroty napięcie niewiele się zmienia (jest wzrost ale pominąłem głębsze analizy ile dokładnie wzrasta). Sam regulator po wykonaniu jazdy próbnej (około 10 kilometrów) był dosłownie ledwo ciepły więc zmiana diametralnie na plus.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Poka tego przewoda masowego jak to wykombinowałeś
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Schowany za owiewką Przewód zastąpił poprzedni ale zrobiłem go z nowymi końcówkami i o większym przekroju bo stary już był faktycznie stary; nie dość że sztywny to jeszcze utleniony.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Szkoda że fotki nie zrobiłeś, temat wciąż żywy..
-
- bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: śr 12 lip 2023, 16:29
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Czy poza tym, że regulator to bolączka vfr fi to jest jakiś inny powód, przez który może się regulator uszkadzać? Aktualnie poszedł 3 zamiennik ( tak wiem trzeba było kupić oryginał). W końcu kupiłem używkę oryginał z VFR1200 i nie chciałbym go uszkodzić. Jest coś konkretnego co mogę sprawdzić przed montażem kolejnego? Dodam że stator też wymieniony na używkę od GYWERA i kostki wywalone.
- diimon
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Jak od Gywera powinno hulac, ale dla pewności możesz przemierzyć napięcia między fazami. Ma grać!
-
- bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: śr 12 lip 2023, 16:29
- Imię: Rafał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Wszystko wymienione, regulator od 1200 a problem nierozwiązany.
Ostatecznie udało mi się ogarnąć miernik cęgowy i sprawdziłem pobór prądu z regulatora i nie jest dobrze. bez obciążenia 12A przy światłach 20A a pełne obciążenie to już ponad 25A. Jak rozmawiałem z Gywerem to mówił, że powinien brać ok 16A przy obciążeniu.
I to pewnie jest problem, za duży pobór i układ nie wyrabia i spada napięcie. Dodatkowo po pewnym czasie prąd i napięcie spada, przypuszczam, że regulator już się grzeje i chociaż z zewnątrz gorący nie jest. puściłem dodatkowy kabel masowy z aku do ramy ale to nic nie zmieniło, kostka mas wygląda dobrze.
Może ktoś wie, gdzie szukać przyczyny takiego poboru ?
Ostatecznie udało mi się ogarnąć miernik cęgowy i sprawdziłem pobór prądu z regulatora i nie jest dobrze. bez obciążenia 12A przy światłach 20A a pełne obciążenie to już ponad 25A. Jak rozmawiałem z Gywerem to mówił, że powinien brać ok 16A przy obciążeniu.
I to pewnie jest problem, za duży pobór i układ nie wyrabia i spada napięcie. Dodatkowo po pewnym czasie prąd i napięcie spada, przypuszczam, że regulator już się grzeje i chociaż z zewnątrz gorący nie jest. puściłem dodatkowy kabel masowy z aku do ramy ale to nic nie zmieniło, kostka mas wygląda dobrze.
Może ktoś wie, gdzie szukać przyczyny takiego poboru ?
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Odcinaj poszczególne odbiorniki bezpiecznikami które wyjmuj obserwując co się dzieje... coś kradnie prąd ewidentnie.
Trochę cierpliwości i może trafisz w punkt.
Trochę cierpliwości i może trafisz w punkt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości