Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
shiver
Posty: 11
Rejestracja: sob 17 maja 2014, 17:05
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: shiver » czw 17 sie 2017, 23:09

Panowie czy powinien być opór między plusem a minusem na niepodpiętym regulatorze?
Pytam bo gdy go podłączam do moto to iskrzy i się grzeje, regulator ducati energia.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » pt 18 sie 2017, 11:17

logiczne że pomiędzy + a - na regulatorze napięcia musi być rezystancja / opór ponieważ do tych styków podpięty jest aku który dostaję z tych właśnie punktów napięcie/prąd ładowania. Więc jakby tam nie było jakiejkolwiek rezystancji miałbyś zwarcie na akumulatorze. W sumie powinna być tam dość spora rezystancja bo to wyjcie z tyrystorów /tranzystorów które" decydują" czy "wysłać" prąd do aku /urządzeń lub nie zużyty nadmiar wyprodukowany przez altka do masy. A tak wogóle jak regulator się grzeje bez załączonej stacyjki oraz przełącznika zapłon na prawej manetce to znaczy że jest walnięty. No jeszcze bym sprawdził czy na 100% jest wpięty + do + a - do - bo nie znam historii motunga i kto w nim grzebał, a już sporo w życiu widziałem :) wynalazków po Panach fachafcach :) Najlepiej pomierzyć wszystko jakimś multimetrem.

Awatar użytkownika
shiver
Posty: 11
Rejestracja: sob 17 maja 2014, 17:05
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: shiver » ndz 20 sie 2017, 21:20

Dokładnie jest tak jak KLAMA napisał. Ja się źle wyraziłem, według pomiaru między plusem a minusem była mała rezystacja i to było złe. Oznacza to tyle, że kupując używkę warto sobie to od razu sprawdzić :)

Awatar użytkownika
domelsjz
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
Model VFR: RC 36/2
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: domelsjz » pt 02 lut 2018, 19:00

Alternatywą dla mosfetów HF może też być regulator SH847AA.
Napięcie jakie zmierzyłem nieziezależnie od obrotów:
- bez obciążenia 14,72
- na światłach 14,66;
- na światłach + wentylator 14,58.
Poprzednio miałem SH650A-12 to popalił kable z alternatora a od samego regulatora aż biło gorącem.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » ndz 11 mar 2018, 21:48

Ja na dniach będę się zabierał za montaż reglera z vfr 1200.
I tu pytanie-kombinować z kostkami czy lepiej łączyć przewody? Wolałbym chyba kostki, żeby w razie czego móc przełożyć regler gdzies w trasie
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » pn 12 mar 2018, 16:37

regulator z vfr 1200 podpina się przez przykręcenie przewodów bezpośrednio do regulatora, tak więc kostka po drodze zbędny/kłopotliwy gadżet. Wystarczy uciąć kostkę , przedłużyć kable aż do miejsca montażu regulatora i tyle. W miejscu kostki porządnie polutować, izolacja termokurczliwa i już nic tego nie ruszy. Po montażu takiego regulatora nie będzie "....w razie czego...gdzieś na trasie..." :)

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » czw 05 kwie 2018, 19:20

Czy dobrze mysle, że trzy przewody które idą do alternatora (trzy żółte-generalnie :P ) moge podpiąć w dowolnej kolejności pod regulator?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
domelsjz
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
Model VFR: RC 36/2
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: domelsjz » czw 05 kwie 2018, 19:26

emils pisze:
czw 05 kwie 2018, 19:20
Czy dobrze mysle, że trzy przewody które idą do alternatora (trzy żółte-generalnie :P ) moge podpiąć w dowolnej kolejności pod regulator?
Tak - kolejność nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » czw 05 kwie 2018, 21:28

Super, dzięki bardzo. Dzisiaj się nad tym zastanawiałem i chyba zrobie jakąś małą instrukcję dla potomnych, żeby wszystko ładnie wyjasnić :)
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » pt 06 kwie 2018, 18:24

I jeszcze jedno pytanie-jak podlaczyc reszte xD jak patrzymy na zamontowany regulator to gorny kabel ma isc do czerwonego?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
domelsjz
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
Model VFR: RC 36/2
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: domelsjz » pt 06 kwie 2018, 18:35

Nowy regulator masz opisany co gdzie podłączyć. Wyciągnij z wtyczki kable od alternatora a + i - podłącz bezpośrednio do akumulatora.

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: robert13 » pt 06 kwie 2018, 19:57

Panowie , czy jesteście w stanie cokolwiek powiedzieć o regulatorze o takim symbolu SH689A-12 i pod tym 8.5 151 ? Są na aukcjach z ''głównym'' symbolem takim jak mój , natomiast pod nim są np , jeżeli dobrze pamiętam , 1.0 lub 2.0 . W każdym razie te cyfry pod spodem wyrażają niższe wartości .

robert13
teksciarz
teksciarz
Posty: 119
Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
Model VFR: v-tec '04
Imię: robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wrocław

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: robert13 » pt 06 kwie 2018, 21:00

Może zadam pytanie inaczej , czy cyfry znajdujące się pod ”glownym’’ symbolem maja jakieś znaczenie ?

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Model VFR: Fi 00' Red ]:->
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emils » sob 07 kwie 2018, 18:48

Podlaczylem prosto do aku z bezpiecznikiem. Mam tak, ze przewody od alternatora sie szybko rozgrzewaja po czym trzymaja juz taka sama temp. Czy wszystko jest ok?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » sob 21 kwie 2018, 20:15

emils pisze:
sob 07 kwie 2018, 18:48
Podlaczylem prosto do aku z bezpiecznikiem. Mam tak, ze przewody od alternatora sie szybko rozgrzewaja po czym trzymaja juz taka sama temp. Czy wszystko jest ok?
Jak mocno się nagrzewają ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości