Regulator napięcia - regeneracja
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Trochę z innej beczki, cieszy że temat się rozwija, nowe pomysły i patenty - będzie dla potomnych wydra mam nadzieje że teraz po tych przygodach Twoje moto będzie śmigać długo i bez problemów
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Panowie hehe już mi ręce opadają poszedłem dzisiaj z moją lubą sprawdzić czy jak dam bezpośrednio kabel z regulatora do aku to podniesie sie coś ładowanie no i odpalam najpierw moto mówie zobacze czy dalej wszystko działa
odpalam bez żarówek z przodu jest 14,2 V
z żarówkami dwoma jest 13,8 V
więc wsio ok
Nagle coś zaczyna stukać gaszę moto myślę sobie co jest. Odpaliłem ponownie i dotykam osłony od altka a tam bicia.
Szybko rozkręcam i ku mojemu zdziwieniu okazuje się że wszystkie śruby od altka te 4 na imbus są poluzowane a jedna nawet przyszlifowana. Na milion procent dokręcałem wszystko na siłe. Co jest powodem wykręcenia śrub? Oryginalnie śruby nie były na żaden klej, drut w altku grubszy, czyzby takie pole sie mocne robiło że śruby wykręca? Wytłumaczy mi to ktoś? jak temu zaradzić? na klej śruby?
odpalam bez żarówek z przodu jest 14,2 V
z żarówkami dwoma jest 13,8 V
więc wsio ok
Nagle coś zaczyna stukać gaszę moto myślę sobie co jest. Odpaliłem ponownie i dotykam osłony od altka a tam bicia.
Szybko rozkręcam i ku mojemu zdziwieniu okazuje się że wszystkie śruby od altka te 4 na imbus są poluzowane a jedna nawet przyszlifowana. Na milion procent dokręcałem wszystko na siłe. Co jest powodem wykręcenia śrub? Oryginalnie śruby nie były na żaden klej, drut w altku grubszy, czyzby takie pole sie mocne robiło że śruby wykręca? Wytłumaczy mi to ktoś? jak temu zaradzić? na klej śruby?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Cuda jakieś u ciebie ... ;| A jak regulator ? Dalej zimny ?
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Yes
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Regulator napięcia - regeneracja
No stary to mega zagwózdka, bo skoro dokręciłeś mocno śruby to bania. Owszem są kleje do zabezpieczania połączeń gwintowych z serii loctite (ale są też tańsze zamienniki w motoryzacyjnym) i tak klej koloru:
- czerwonego bardzo mocny
- niebieskiego dużo słabszy
Ale czy w tym wypadku się to sprawdzi?? nie wiem "Starszyzna" może coś uradzi???
- czerwonego bardzo mocny
- niebieskiego dużo słabszy
Ale czy w tym wypadku się to sprawdzi?? nie wiem "Starszyzna" może coś uradzi???
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
ja wymieniałem altek i dokręcałem normalnie w rękach, trzyma jak złoto, może za słabo dokręciłeś?
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Odtłuść śruby, gwinty i złóż na klej.
A dlaczego się odkręciły? Możliwe, że altek dobrze nie usiadł pod śrubami i się poodkręcało-chociaż i tak dziwna to akcja.
A dlaczego się odkręciły? Możliwe, że altek dobrze nie usiadł pod śrubami i się poodkręcało-chociaż i tak dziwna to akcja.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Nie jest to żaden wyznacznik. Ja mam kleje dokładnie odwrotnie.Samson1983 pisze: i tak klej koloru:
- czerwonego bardzo mocny
- niebieskiego dużo słabszy
Ot co!kiki pisze:Odtłuść śruby, gwinty i złóż na klej.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
no więc, tak zrobiłem, że odtłuściłem śruby, dekiel w gwintach , dałem kleju do gwintów i poskładałem wszystko. Dodałem dodatkowy kabel do aku plusowy i co stwierdzam?
Według mnie regulator daje równe 13,8 na niskich i dochodzi do 14.1 V na wyższych obrotach, cały czas włączone światła bo mam automat niestety. Dodam tylko informacyjnie że z włączonym wentylatorem i z włączonymi manetkami podgrzewanymi na 75% bo takowe dzisiaj załozyłem, ciągle jest 13,8 V, oznacza to sukces, jak długi? czas pokaże ale regulator będąc luźno nie grzał się, jak go zamontowałem do ramy miał ciagle temp 45 stopni, czyli 5 stopni niżej
Tak ja go montowałem
https://www.youtube.com/watch?v=SJyzC7c ... e=youtu.be
z jednej strony jest śruba mocująca a z drugiej trytytką na szybko bo nie mogłem takiej długośći śruby zlokalizować w garażu. Upchanie tego regulatora w ori miejscu jest troche cięzkie, troche trzeba ułożenie kabli zmienić ale wszystko pomału, na filmie włączone manetki na 75% plus dwie żarówki wentylator chyba nie chodził ale to i tak nie robi różnicy bo pomiar byłby identyczny.
Według mnie regulator daje równe 13,8 na niskich i dochodzi do 14.1 V na wyższych obrotach, cały czas włączone światła bo mam automat niestety. Dodam tylko informacyjnie że z włączonym wentylatorem i z włączonymi manetkami podgrzewanymi na 75% bo takowe dzisiaj załozyłem, ciągle jest 13,8 V, oznacza to sukces, jak długi? czas pokaże ale regulator będąc luźno nie grzał się, jak go zamontowałem do ramy miał ciagle temp 45 stopni, czyli 5 stopni niżej
Tak ja go montowałem
https://www.youtube.com/watch?v=SJyzC7c ... e=youtu.be
z jednej strony jest śruba mocująca a z drugiej trytytką na szybko bo nie mogłem takiej długośći śruby zlokalizować w garażu. Upchanie tego regulatora w ori miejscu jest troche cięzkie, troche trzeba ułożenie kabli zmienić ale wszystko pomału, na filmie włączone manetki na 75% plus dwie żarówki wentylator chyba nie chodził ale to i tak nie robi różnicy bo pomiar byłby identyczny.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
jak już dawałeś z reglera + na aku to i - trzeba było od razu pociągnąć, ja tak mam i mam 14,3-14,4 bez obciążenia ciągle, ale jak pójdzie wiatrak to na wolnych obrotach spada dobrze, na ponad 3k.obr. dalej trzyma ponad 14V, ze światłami również. Wpadnij kiedy z tym wynalazkiem to się go obada.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
no ja bez świateł bez wiatraka mam równo teraz 14,4v na wysokich , uważam że spadek 0,6 V przy 2 x 55W plus wiatrak plus manetki to żaden spadek. Ale Podciągnę masę jeszcze.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
A możesz zmierzyć ile Amper wychodzi z regulatora na instalacje w tym regulatorze z 1200 ? Ciągle podajecie tylko Volty a to nie jest wyznacznik ładowania ;> Ja na tym spierdzielonym TourMaxie miałem 14.8V nawet momentami ale co z tego jak było nie całe 2A i ch...j* a nie ładowało akumulator ... Był bym wdzięcznywydra pisze:no ja bez świateł bez wiatraka mam równo teraz 14,4v na wysokich , uważam że spadek 0,6 V przy 2 x 55W plus wiatrak plus manetki to żaden spadek. Ale Podciągnę masę jeszcze.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Regulator napięcia - regeneracja
jak mam to zmierzyć?
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Amperomierzem. Tylko nie możesz odpalić motocykla bezpośrednio z wpiętym amperomierzem bo Ci go spali w... Dlatego jak włączysz ampmierz do układu to musisz zrobić mu obejście drugim kablem i wtedy odpalić moto. Jak odpali to ten przewód odłączasz i cały prąd będzie szedł przez miernik. Będziesz potrzebował miernik z zakresem do 20 A.
- Sebter
- pisarz
- Posty: 239
- Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Musisz włożyć kabel od plusa w mierniku w gniazdo oznaczone "20A", zazwyczaj z lewej strony na dole miernika, przełączyć pokrętło w A--- stałe i ustawić na 20. Chodzi ogólnie o to żeby prąd popłynął przez miernik i poszedł dalej w instalacje, czyli będziesz potrzebował jakiś krótki kabelek, masz na schemacie narysowane jak się podpiąć ;P Wtedy jak prąd popłynie przez miernik to pokażą ci się Ampery na mierniku. I tym określamy czy mamy dobre ładowanie czy nie, bo możemy mieć 1A na instalacji, napięcie będzie nam pokazywać np. 14.4V ale ładowanie będzie tak naprawde gówniane, w vfr ma być 15A-17A. Wtedy jest fabryczne ładowanie i wszystko jest ok. Daj znać bo ciekawi mnie to co regler od 1200 daje ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości