Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » ndz 16 sie 2020, 14:08

emil pisze:
śr 12 sie 2020, 08:20
A skąd wiesz, że regiel padł? Naładuj aku jeśli się da i pomierz to, szkoda kasę wyrzucać.

Serwisówka do starej vfr, do xxa ma obrazki, na których wskazane są elementy danej instalacji, do vteca myślę, że będzie podobnie.
Sprawdzone miernikiem. Alternator ma napięcia ok. Natomiast za regulatorem brak ładowania.

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » ndz 16 sie 2020, 14:23

Pytanie z innej beczki... Panowie czy do wyciągnięcia altka trzeba spuszczać olej w v-tecu 2005r??
A kolejne... pomiar napięcia na trzech żółtych na wyjściu z altka daje max. ok 50V przy 5000 obr/min. Na wolnych ok 10-15V. Przebicia między żółtymi nie ma i nie ma też przebicia na masę motocykla... czy szykować się do przewijania altka???
Ładowania praktycznie nie ma. Podpowiedzcie coś... Do tej pory nic nie grzebane. Moto u mnie od 7lat bezproblemowo.

maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » ndz 16 sie 2020, 16:08

Czy pomiar robiles z odlaczonym regulatorem?

maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » ndz 16 sie 2020, 16:09

MarcinD pisze:
śr 12 sie 2020, 10:23
Vtek ma z prawej regulator.
I lepiej zamiast drogich zamienników kup tańszy regulator na mosfetach z innego moto. Zaoszczędzisz połowę kasy.
Prześledź temat, wszystko jest opisane
Tak. Dzięki za info. Wątek cały właśnie przeczytałem. Kupię ten od vfr1200. Jest kilka używek na necie.

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » ndz 16 sie 2020, 16:23

maati pisze:
ndz 16 sie 2020, 16:08
Czy pomiar robiles z odlaczonym regulatorem?
Tak maati... pomiar robiłem na odłączonym regulatorze.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » ndz 16 sie 2020, 19:25

50V na wysokich to za mało. Nie musisz oleju spuszczać, postaw na centralnej i możesz grzebać.

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » ndz 16 sie 2020, 20:58

A powiedzcie czy jeśli do altka w tym stanie podłączyłem nowy regulator to uwaliłem go? Czy nie?
Przestudiowałem cały wątek, obejrzałem trochę filmików:
https://youtu.be/X9I1BYEMFNA
między innymi tego gościa, który sporo spraw rozjaśnia na podstawie VFR V-TEC bodajże 2003r.
Na podstawie tego filmiku dokonałem pomiarów regulatorów dwóch, które posiadam i na moich wynik oporności wychodzi na poziomie 2,3 a na filmiku w okolicach 4 omów.
O czym świadczą moje wyniki?

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » wt 18 sie 2020, 20:00

Altek wymontowany... trochę przypalony. Jutro idzie do Gyvera. Jak złożę dam znać co do wyników.

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » pt 28 sie 2020, 10:02

Tymczasem problemy z ładowaniem zniknęły. Altek przewinięty od Gywera (gywer24 - jakby ktoś szukał na allegro). Wszystko poskładane na starym oryginalnym regulatorze i działa jak należy. Ładowanie na wolnych obrotach 14,2V z włączonymi światłami. Najbardziej spada z drogowymi - w okolice 13V. Grzane manetki nieznacznie obciążają - spadek rzędu 0,2-0,3V.
Oczywiście na początku problemów z ładowaniem zakupiłem nowy regulator, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dopiero lektura wątku, pomiary - diagnoza - altek, rozwiązało problem braku ładowania.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: ZioLek-82- » pt 28 sie 2020, 13:35

super że się udało rozwiązać problem
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

maati
Posty: 7
Rejestracja: wt 04 sie 2020, 22:10
Model VFR: Vtec 800
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: maati » sob 29 sie 2020, 21:44

A czy kable od altka do regulatora ciężko wymienić? Jak to wygląda, może ktoś ma fotki.
Jak sprawdzić alternator miernikiem. Czy pomiędzy kablami z faz ma być przejście na masę, czy pomiędzy fazami ma być przejście "przebicie"

vfr13
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 sie 2012, 22:31
Model VFR: V-TEC 2005
Imię: Tomek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: vfr13 » ndz 30 sie 2020, 10:52

Między altkiem a regulatorem masz oczywiście kostki. Problemem może być wymiana bezpośrednio przy alternatorze bo będzie oczywiście konieczność wyciągnięcia go ale tam chyba bezpośrednio z uzwojeń przechodzi w przewody wychodzące z altka.
Podstawowy pomiar altka to sprawdzenie miernikiem prądu na wyjściu z niego czyli na kostce. Ustawiasz prąd zmienny i mierzysz między fazami na wolnych i przy 5000rpm. Powinieneś mieć wartości od bodajże 10V do 80-90V. Ja na uszkodzonym na obrotach uzyskiwałem do 30V. Chwilowo pojawiło się 50V. Altek był upalony. Nie miałem ładowania.
Lektura wątku się kłania... wszystko jest.

Awatar użytkownika
shiver
Posty: 11
Rejestracja: sob 17 maja 2014, 17:05
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: shiver » śr 21 kwie 2021, 21:47

Witajcie, kierujac sie opiniami na forum na temat przejscia na MOSFET kupiłem taki regulator od FJR. Jest to model FH001 natomiast ilość pinów w szarym gnieździe się zgadza (są 3 do alternatora) to w czarnym gnieździe też są 3 zamiast 2 jak najczęściej na forum widziałem.

Czy spotkaliście się z tym regulatorem i możecie podpowiedzieć jak wyprowadzić kable? Dzięki!

Obrazek

Awatar użytkownika
shiver
Posty: 11
Rejestracja: sob 17 maja 2014, 17:05
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: shiver » czw 22 kwie 2021, 00:07

Udało się uzyskać odpowiedz w innej grupie ale tutaj zostawie też - dla potomnych :) Rozwiazanie jest na zdjeciu :) Śrdokowy pin zostaje pusty.
Obrazek

losysiok
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 73
Rejestracja: pn 25 lis 2019, 20:29
Model VFR: 800 fi rc46
Imię: Daniel
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: losysiok » ndz 25 kwie 2021, 19:58

Czyli zakładałeś nowa kostkę czy jak
Ile kosztował cię ten regulator

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości