Strona 1 z 2

obrotomierz

: wt 27 sie 2013, 08:10
autor: stoodent1
Witam ja niestety znowu z problemem...
Dwa dni temu obrotomierz w mojej kochanej dziwnie zaczął pracować.
W momencie dodawania gazu działał jakby z opóźnieniem tj. ustawial się na właściwe obrotu po chwili.
A za parę minut padł...
Nie miałem czasu za nią się zabrać niestety.
Dodam że predkościomierz działa bez zarzutu.
Teraz zastanawia mnie czy to sam mechanizm przekazywania na wskazówkę czy impulsator czy kabel sygnałowy.
Generalnie źle mi się jeździ bez obrotomierza...
Pytanie czy robić teraz czy podczas remontu w zimie???
PS nie znalazłem podobnego dlatego nowy napisałem.

Dzięki za pomoc ;))

Re: obrotomierz

: śr 28 sie 2013, 13:41
autor: Koobsky
Zerknąłem pobieżnie w manual'a i wyglądana to, że obrotomierz dostaje sygnał z ECM a na schemacie nie widzę za bardzo żadnego konkretnego czujnika obrotów silnika więc prawdopodobnie ECM korzysta z impulsatora zapłonu. Jego uszkodzenie raczej odpada bo wtedy silnik by nie pracował. Na początek sprawdził bym czy nie ma przerwy na przewodach. Ze sprawdzeniem sygnału jest problem bo potrzebne jest coś takiego jak "Peak Voltage Adapter".
To są moje przemyślenia na ten temat i oczywiście mogę się mylić więc proszę bardziej ogarniętych w temacie o poprawienie mnie jeśli się mylę.

Re: obrotomierz

: czw 09 sty 2014, 15:33
autor: stoodent1
A więc przestał mi działać też wyświetlacz ciekłokrystaliczny więc rozebrałem moją VFR
okazało się że przynajmniej 2 ścieżki są przepalone
zapewne od obrotomierza
Obrazek


ta na 100% wyświetlacz bo sprawdzałem na kabelek zewnętrzny i zadziałał
Obrazek

Teraz pytanie czy robić to na zasadzie takiej jak sprawdzałem a więc na kabelek zewnętrzny czyli bypass?
Czy iść do jakiegoś elektronika co mi nowe ścieżki zrobi?

I ostatnie pytanie gdzie dostanę żarówki podświetlenia? ;)

Re: obrotomierz

: czw 09 sty 2014, 18:36
autor: Arnold
Ja bym się nie bawił w elektroników tylko kabelek i już. NIc na to nie poradzisz. No chyba ze ktoś by był w stanie zrobić takie nowe taśmy to można by zrobić kilka sztuk, pewnie by szybko poszły.
A żarówki to są W5W i są dostępne w każdym motoryzacyjnym. Tylko uwaga, one nie mają 5W tylko 2,1W chyba.

Re: obrotomierz

: pt 10 sty 2014, 00:12
autor: stoodent1
Arnold dzięki kolego pewnie tak się jutro pobawię ;) generalnie całą elektrykę rozbieram i każdy styk "elektokontaktem" spryskam żeby nie było miejsc w których jest słaba przewodność.

Re: obrotomierz

: pt 10 sty 2014, 14:33
autor: bob_1984
na ścieżkach są oryginalnie zrobione mostki takim sztywnym drutem i wg mnie to najpewniejszy i najbardziej wytrzymały mostek odporny na zginanie. może spróbuj coś takiego zrobić. Żeby ominąć uszkodzony kawałek

Re: obrotomierz

: pt 10 sty 2014, 15:00
autor: stoodent1
Mostek tak ale właśnie chce zrobić go z izolowanego przewodu.

Re: obrotomierz

: pt 10 sty 2014, 17:59
autor: bob_1984
Hmmm może być izolowany, ale jak zrobisz to tak dokładnie jak fabryka to nie trzeba więcej kombinować. Folia jest gruba, a ścieżki są tak daleko od siebie że nie trzeba tego izolować.

Re: obrotomierz

: sob 11 sty 2014, 15:44
autor: stoodent1
Ścieżki połączyłem ale niestety aż tak bystry ze mnie elektronik nie jest.
Sukces połowiczny, działa mi już ciekłokrystaliczny ale nie mam jeszcze obrotomierza :/
Może ktoś dobrze się znający opisze mi którym złączem idzie sygnał na obrotomierz ;) w serwisówce nic nie znalazłem...
Albo ja jestem ułomny albo u mnie w serwisówce nie jest opisany obrotomierz...

Re: obrotomierz

: sob 11 sty 2014, 17:23
autor: emil
żółto-zielony, zielono-czarny - niebieska kostka.

brązowo-niebieski - szara kostka - to jest chyba jakaś masa, bo wspólna dla zegarów i kilku kontrolek.

tak wynika ze schematu. Teraz musisz się dostać do kostek i zobaczyć która ścieżka z którym przewodem jest łączona - będziesz widział co dochodzi do obrotomierza.. na schemacie opisanego jako TACHOMETER po lewej górnej stronie obrazka.

Re: obrotomierz

: sob 11 sty 2014, 17:25
autor: stoodent1
emil no dupe mi ratujesz :D dziękować jutro ciąg dalszy bo dziś już niestety praca :/

Ja w swoim service manualu nie mam żadnego schematu jakiś dziwny jest...
Jak możesz to udostępnij ten z którego korzystasz.

Re: obrotomierz

: czw 20 lut 2014, 16:12
autor: stoodent1
W końcu się ogarnąłem i wyszło że na zielono-żółtym napięcie zamiast minimalnego 10,5V jest 8,3V czyli albo ECM albo na przewodzie coś...

Historii ciąg dalszy.
Pomiar na niebieskiej kostce jak pisałem 8,3V
Przewód niby ma pełną przewodność.
Po odłączeniu czarnej kostki od ECM i przekręceniu rozrusznikiem pokazuje 10,7V na końcówce do zielono-żółtego przewodu.
Wiązka? Coś jeszcze jest po drodze??
Jakieś pomysły??

Re: obrotomierz

: czw 20 lut 2014, 20:13
autor: emil
odpowiadam na pw ;)

napiecie mierzysz miedzy dwoma punktami.. sprawdz ile jest na aku i sprawdz punkt zbiorczy masy - przy czaszy tam gdzies jest. pomierz tez napiecie miedzy rama a masa na zegarach oraz opor tego polaczenia.. zobacz dokładnie na schemat skad idzie masa do zegarow, pisze z tel i nie mam takiej mozliwosci, ale wydaje sie to prawdopodobne, ze styk na ramie jest do dupy..

Re: obrotomierz

: pt 21 lut 2014, 04:59
autor: stoodent1
No jasne że mierzę między 2 punktami ;)
Pomiar robiłem tak jak kazali w manualu.
Czyli na niebieskiej kostce (3 styk czyli od przewodu zielono-żółtego i do uziemienia/masy na ramie/przy czaszy na kierownicy/nawet na minusie w akumulatorze i wszędzie tak wyszło na uruchomionym silniku 8,3V.
Następnie odpiąłem czarną kostkę od ECU/ECM i tak samo uziemienie i styk na ECU/ECM do uziemienia/masy na ramie i miałem 10,7V.
Masowanie sprawdzałem w paru punktach ramy.
Aku mam 12,7V sprawdzę jeszcze prąd ładowania ale po pracy.
pomiaru oporu nie robiłem ale zrobię.
Dzięki ;)

Re: obrotomierz

: pn 24 lut 2014, 13:33
autor: stoodent1
aktualizacja:

Ładowanie 14,4V
Od ECM/ECU pin od obrotomierza daje 8,3V przy odpiętej kostce 10,7
Opór na wiązce praktycznie pomijalny.

Jakiś pomysł? :D o kogoś ECM/ECU pożyczyć??