Zastanawiam się nad jedną koncepcją.
Jak się wam widzi zastosowanie 2 regulatorów jednocześnie ?
Plusy:
- mniejsze obciążenie pojedynczego regulatora
- większa wydajność sumaryczna obydwu regulatorów
- pracujące równolegle/niezależnie w razie awarii jednego, drugi daje możliwość kontynuacji jazdy bez "dłubania"
- mniejsze obciążenie danego regulatora powinno zmniejszyć ich nagrzewanie
Minusy:
- koszt zakupu dodatkowego regulatora (zakładając że nie mieliśmy jeszcze awarii)
- "dłubanie" instalacji
- bliżej nieokreślone zachowanie instalacji w przypadku kiedy jeden regulator zacznie przeładowywać
Co sądzicie o takim pomyśle ?
Macie jakieś uwagi co do plusów/minusów ?
P.S. Narazie mam założonego nowego tourmaxa, ale do niedawna zastępczo jeździłem na regulatorze uniwersalnym za 45zł (tak 45!) który radził sobie dobrze
w przypadku wyłączonych świateł mijania. Gdy był już mocno nagrzany to wydajność jeszcze spadała, była na granicy ładowania/rozładowania aku jednak jako wyjście awaryjne na trasie dawał radę.
Dwa regulatory jednocześnie
- harylog
- zadomowiony
- Posty: 61
- Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Dwa regulatory jednocześnie
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013 

- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Dwa regulatory jednocześnie
Ja myślę że to bez sensu. Po co robić rzeźby w instalacji, kiedy efekt może nie być satysfakcjonujący. Weź wyczyść kostki łączeniowe, zamontuj wiatrak na tym tourmaxie i wskaźnik ładowania. Wtedy praktycznie zapomnisz o awariach tego podzespołu, a jeśli, to wykryjesz je "w zarodku".
- harylog
- zadomowiony
- Posty: 61
- Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dwa regulatory jednocześnie
Kostki już zrobione, podobnie z montażem wskaźnika ;]
Jednak nie pytałem o sensowność, a raczej plusy/minusy takiego rozwiązania.
P.S.
Wiele osób "dłubie" instalację tylko po to aby zrobić skrót regulator-akumulator by zyskać na ładowaniu.
Sam przeanalizowałem plusy i minusy takiego rozwiązania i uznałem że warto, dlatego mam założone dodatkowe kable i faktycznie dało pożądany efekt.
Jednak nie pytałem o sensowność, a raczej plusy/minusy takiego rozwiązania.
P.S.
Wiele osób "dłubie" instalację tylko po to aby zrobić skrót regulator-akumulator by zyskać na ładowaniu.
Sam przeanalizowałem plusy i minusy takiego rozwiązania i uznałem że warto, dlatego mam założone dodatkowe kable i faktycznie dało pożądany efekt.
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013 

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dwa regulatory jednocześnie
mnie ciekawi co na to alternator? odda prąd do dwóch urządzeń jednocześnie, jednak przekaże każdemu tylko połowę mocy? a impedancja wejściowa obu reglerów? okazałoby się pewnie, że żaden nie będzie ładował wystarczająco, bo nie będzie miał odpowiedniego prądu (napięcie to samo), a więc i mocy. a uszkodzisz alternator, to będziesz musiał kupić używkę albo nówkę za 2kpln bo przewijać nie ma co.. takie gdybanie.. ale to największy minus.
- vicctor
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Re: Dwa regulatory jednocześnie
Nie jestem pewien jak to się elektrycznie zachowa. Teoretycznie powinno być ok... ale who knows.
Poza tym żeby powiedzieć, czy to faktycznie obciążenie jest problemem wysiadania regulatora, trzeba by wiedzieć co tak na prawdę wysiada w środku bo może być to jakiś element który umiera ze starości a temperatura (pochodna obciążenia) jest tu jedynie drobnym katalizatorem i zastosowanie dwóch na raz nic nie wniesie.
Ale polecam ten link. http://vfrworld.com/forums/mechanics-ga ... r-how.html
Ja chce zrobić sobie taki backup. Ten od R1 zapakuje pod kanapę przygotowany do montażu i jak by co to się przepnie.
Wady: jak wysiada regulator dzieją się cuda i można zaparkować z rozładowanym aku backup zadziała ale moto się nie odpali
Poza tym żeby powiedzieć, czy to faktycznie obciążenie jest problemem wysiadania regulatora, trzeba by wiedzieć co tak na prawdę wysiada w środku bo może być to jakiś element który umiera ze starości a temperatura (pochodna obciążenia) jest tu jedynie drobnym katalizatorem i zastosowanie dwóch na raz nic nie wniesie.
Ale polecam ten link. http://vfrworld.com/forums/mechanics-ga ... r-how.html
Ja chce zrobić sobie taki backup. Ten od R1 zapakuje pod kanapę przygotowany do montażu i jak by co to się przepnie.
Wady: jak wysiada regulator dzieją się cuda i można zaparkować z rozładowanym aku backup zadziała ale moto się nie odpali

Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.
- vicctor
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Re: Dwa regulatory jednocześnie
leemil pisze:mnie ciekawi co na to alternator? odda prąd do dwóch urządzeń jednocześnie, jednak przekaże każdemu tylko połowę mocy?
Regulatory po stronie obciążenia powinny oddawać połowę mocy więc po stronie alternatora wzrost obciążenia powinien być niewielki.
Regulator nie powinien mieć czegoś takiego jak impedancja wewnętrzna (powinna być znikoma) jego impedancja to tak na prawdę impedancja układu zasilanego.
Niech mnie ktoś sprostuje, ale tyle pamiętam z tyrystorów.
Nadal to jednak tylko teoria.
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości