Wentylator - szwankuje

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Wentylator - szwankuje

Post autor: badek » pt 17 sie 2007, 08:25

Coś mi szwankuje wiatrak w mojej VFR 800. Raz sie włacza a raz nie, zalezne to jest od jego chumoru. Zawsze sie właczał przy 103 st i schładzał do 98 st i sie wyłaczał. Teraz albo sie włacza albo nie, albo dopiero przy 110 stopni, pochodzi chwile i sie wyłaczy. Miał ktos taki przypadek ? Co może byc zrypane ? Termostat ? Czujnik temperatury ?

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Re: Wentylator - szwankuje

Post autor: musieli » pt 17 sie 2007, 13:18

badek pisze:Coś mi szwankuje wiatrak w mojej VFR 800. Raz sie włacza a raz nie, zalezne to jest od jego chumoru. Zawsze sie właczał przy 103 st i schładzał do 98 st i sie wyłaczał. Teraz albo sie włacza albo nie, albo dopiero przy 110 stopni, pochodzi chwile i sie wyłaczy. Miał ktos taki przypadek ? Co może byc zrypane ? Termostat ? Czujnik temperatury ?
Hmm.. Może być kilka powodów, ale najprawdopodobniej z tego co piszesz to "kończy się" termostat. A to dlatego, że za włączenie wentylatora odpowiada czujnik zamontowany w chłodnicy. Owy "włącznik" zazwyczaj albo działa albo poprostu padł - nie zdaża się, że raz działa, raz nie.

Natomiast za temperaturę wyświetlaną na zegarze odpowiada czujnik umieszczony w bloku silnika (pobiera temperaturę z płaszcza wodnego wokół cylindrów). Jeżeli termostat zaczyna szwankować (nie otwiera się wystarczająco wcześnie) - nie puszcza gorącego chłodziwa na chłodnicę i wiatrak się nie załączy w odpowiednim momencie.

Należałoby zrobić inspekcję termostatu, co w Twojej VFRce wiąże się niestety z wyjęciem wtrysku...
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » pt 17 sie 2007, 13:29

musieli pisze:Owy "włącznik" zazwyczaj albo działa albo poprostu padł - nie zdaża się, że raz działa, raz nie.
No własnie najlepsze jest to że raz działa a raz nie ........ nie wiem o co biega.
musieli pisze:Jeżeli termostat zaczyna szwankować (nie otwiera się wystarczająco wcześnie) - nie puszcza gorącego chłodziwa na chłodnicę i wiatrak się nie załączy odpowiednio wcześnie.
Puszcza płyn na chłodnice tak jak wczesniej - ok. 78 st. otwiera .......ale na prawą.... na druga chłodnice - lewa - (ta z wiatrakiem) idzie dopiero przy ok. 85 stopniach ....... czy nie powinno być jednoczesnie ? nie pamietam jak było wczesniej ......

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » pt 17 sie 2007, 14:03

Generalnie system 2 połączonych chłodnic jest tak skonstrułowany, że jednocześnie chłodziwo idzie na dwie chłodnice - jest trójnik na górze prawej chłodnicy który rozdziela płyn również na lewą. Może być pewne opóźnienie w fizycznym nagrzewaniu chłodnic (bliżej do prawej niż lewej) jednak poza ewentualną fizyczną przeszkodą (zagnieciony/zapchany wąż?) nie ma nic co puszczałoby płyn osobno na poszczegulne radiatory.

Jeszcze raz zaznaczam - temperatura, którą widzisz na wyświetlaczu to nie ta sama temperatura która jest przy czujniku włączającym wiatrak. Nadal stawiam na przycinający się termostat.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » pt 17 sie 2007, 14:38

ok......dzięki. Wyciągam termostat i sprawdzam go.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości