Problemy z pompa
: sob 11 maja 2013, 12:52
Witam kolegow,
mam od pewnego czasu problemy z pompa i ostatnio osiagnely apogeum:]
w zwiazku z tym mam pytanie do tych, ktorzy znaja temat:
czy impulsami pracy pompy zarzadza tylko podcisnienie po stronie wylotowej?
Pytam bo trafilem na temat, w ktorym jakis gosc pisal, ze jest impulsator zarzadzajacy tym ale mi wyglada na to, ze tam jest tylko zwykly przekaznik, ktory daje napiecie na pompe po odpaleniu motocykla,
pompa w stanie spoczynku ma zwarte styki wiec podanie napiecia powoduje impuls pompy, co rozlacza styki i membrana opada znow zwierajac styki i wg mnie jesli po stronie tlocznej pompy wzrosnie cisnienie to membrana pozostanie odchylona, niedopuszczajac do zwarcia stykow i ponownego podania napiecia na cewke pompy, dopiero jesli poziom paliwa pod plywakami sie obnizy, zmniejszajac cisnienie to mambrana cofnie sie do konca zwierajac styki.....
Odkad pamietam samo przekrecenie kluczyka dawalo chwilowy impuls na pompe (chwilowy jak mniemam bo pomimo niedopompowanych gaznikow byl tylko 1 impuls),
teraz to sie zmienilo i po wlaczeniu zaplonu pompa pompuje dluzsza chwile az dopompuje paliwa do gaznikow i staje,
jednak mialem przypadek, ze nie chciala stanac, zwolnila bo nie miala sily tloczyc i zaczela wywalac paliwo bokiem-na laczeniu 2 polowek pompy-
wiec albo po przekreceniu kluczyka nie powinno byc stalego lub dluzszy czas napiecia na zlaczu pompy albo cos nie gra w ukladzie tloczacym pompy.
No a tak dla jasnosci problemy zaczely sie od tego, ze napiecie caly czas bylo na cewce przez co pompa nie pompowala i strasznie sie grzala-tak jak by bylo zwarcie masy cewki do masy pompy.
No i nie chodzi o to, ze styki sie zgrzaly, pompa ostygla, wymienilem bezpieczniek i zaczelo normalnie dzialac i to przez kilka dni.
Podejrzewalem tu wewnetrzne zwarcie- wewnatrz nierozbieralnej czesci obudowy przewodu masowego cewki do obudowy pompy oraz niewlasciwie ustawiony punkt pracy stykow- kilka meisiecy temu przypalilem styki jezdzac do rezerwy i czyszczac je, ingerowalem w ich pozycje.
prosze o porady.
mam od pewnego czasu problemy z pompa i ostatnio osiagnely apogeum:]
w zwiazku z tym mam pytanie do tych, ktorzy znaja temat:
czy impulsami pracy pompy zarzadza tylko podcisnienie po stronie wylotowej?
Pytam bo trafilem na temat, w ktorym jakis gosc pisal, ze jest impulsator zarzadzajacy tym ale mi wyglada na to, ze tam jest tylko zwykly przekaznik, ktory daje napiecie na pompe po odpaleniu motocykla,
pompa w stanie spoczynku ma zwarte styki wiec podanie napiecia powoduje impuls pompy, co rozlacza styki i membrana opada znow zwierajac styki i wg mnie jesli po stronie tlocznej pompy wzrosnie cisnienie to membrana pozostanie odchylona, niedopuszczajac do zwarcia stykow i ponownego podania napiecia na cewke pompy, dopiero jesli poziom paliwa pod plywakami sie obnizy, zmniejszajac cisnienie to mambrana cofnie sie do konca zwierajac styki.....
Odkad pamietam samo przekrecenie kluczyka dawalo chwilowy impuls na pompe (chwilowy jak mniemam bo pomimo niedopompowanych gaznikow byl tylko 1 impuls),
teraz to sie zmienilo i po wlaczeniu zaplonu pompa pompuje dluzsza chwile az dopompuje paliwa do gaznikow i staje,
jednak mialem przypadek, ze nie chciala stanac, zwolnila bo nie miala sily tloczyc i zaczela wywalac paliwo bokiem-na laczeniu 2 polowek pompy-
wiec albo po przekreceniu kluczyka nie powinno byc stalego lub dluzszy czas napiecia na zlaczu pompy albo cos nie gra w ukladzie tloczacym pompy.
No a tak dla jasnosci problemy zaczely sie od tego, ze napiecie caly czas bylo na cewce przez co pompa nie pompowala i strasznie sie grzala-tak jak by bylo zwarcie masy cewki do masy pompy.
No i nie chodzi o to, ze styki sie zgrzaly, pompa ostygla, wymienilem bezpieczniek i zaczelo normalnie dzialac i to przez kilka dni.
Podejrzewalem tu wewnetrzne zwarcie- wewnatrz nierozbieralnej czesci obudowy przewodu masowego cewki do obudowy pompy oraz niewlasciwie ustawiony punkt pracy stykow- kilka meisiecy temu przypalilem styki jezdzac do rezerwy i czyszczac je, ingerowalem w ich pozycje.
prosze o porady.