Strona 1 z 3
tryb serwisowy VFR 800 Fi
: wt 14 sie 2007, 10:55
autor: Jashczur
Witam wszystkich. Jestem szczesliwym posiadaczem vfr-ki rocznik '99 niestety mam pare problemów i pytań z nimi zwianymi, na ktore nie umiem sobie odpowiedzieć wiec prosze o pomoc .
Po pierwsze motocykl ma "doła" w dolnym zakresie obrotów. Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty. Motor posiada akcesoryjny karbonowy wydech MIG i nie wiem czy to moze byc przyczyna, z powodu np. złej regulacji
Po drugie, czasem w trakcie bardziej dynamicznej jazdy zdarza sie, że zaswieca sie kontrolka wtrysku FI i motor nagle traci calkowicie moc -wrażenie jakby zgasł, trwa to ok 1-3 sekund i potem wszystko jest ok.
Po trzecie, przy puszczaniu sprzegla słysze lekkie chrupanie donoszące sie spod baku. Nie wiem czy to normalne ponieważ jest to moj pierwszy motocykl z hydraulicznym sprzegłem.
Prosze o pomoc, wyjasnienie moich uwag i porady, za które z góry dziekuje Pozdrawiam.
: wt 14 sie 2007, 11:37
autor: Lucek
filtr pow
swiece
to sprawdz na poczatek
: wt 14 sie 2007, 13:08
autor: musieli
Wprowadź komputer w tryb serwisowy - moto samo Ci powie co je boli. Jesli nie wiesz jak - zaciągnij sobie serwisówkę.
: wt 14 sie 2007, 13:27
autor: Jashczur
Filtr i swiece są ok. Serwisowke juz mam wiec zobaczymy co mi pokaze komputer

Powinno to wytlumaczyc problem z zaswiecajaca sie kontrolką wtrysku ale co z dławieniem od dołu i z dzwiekami przy puszczaniu sprzegła-spotkaliscie sie z tym bo nie wiem czy to juz moze moje przewrazliwienie czy jakis powazny problem. Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie

: wt 14 sie 2007, 15:59
autor: musieli
"Klekotać" na obrotach jałowych na "wyciśniętym" sprzęgle może kosz sprzęgłowy - o ile dobrze zrozumiałem moment powstawania tego dźwięku.
: wt 14 sie 2007, 16:43
autor: Jashczur
Kosz sprzeglowy jest raczej wykluczony, dzwiek ten jest slyszalny tylko na wbitym biegu i w trakcie puszczania sprzegla.
: wt 14 sie 2007, 23:19
autor: Grze¶
Niepokojący dzwięk spod zbiornika paliwa przy puszczaniu sprzęgła to najpewniej zawór na drugim wlocie powietrza w air boxie . Odłacz kable od klamki sprzęgła i jeśli przestanie to jest to .
( u mnie TO tak działa , choć nie bardzo rozumiem , bo na luzie silnik chyba nie potrzebuje tyle powietrza niz na biegu a tu zawór zamyka wlot na biegu po puszczeniu sprzęgła , a otwiera po wciśnięciu )
: pn 22 paź 2007, 12:45
autor: suniok
Jashczur pisze:Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty
u mnie podobnie, myślałem, że to świece ale po wymianie bez zmian. Dzieje się tak głównie przy nie do końca dogrzanym moto. Nie wiem co to. Filtr ok
: pt 02 lis 2007, 12:07
autor: Yaro
............."Motor posiada akcesoryjny karbonowy wydech MIG i nie wiem czy to moze byc przyczyna, z powodu np. złej regulacji "..................
Ja mam MIG-a i jakoś nie zauważyłem różnicy w pracy silnika po zmianie wydechu i nic na temat regulacji nie wyczytałem, tak więc MIG-a jako przyczynę możesz wykluczyć.
pozdro.
Yaro
: pt 02 lis 2007, 15:08
autor: Dejw
Jashczur pisze:Po pierwsze motocykl ma "doła" w dolnym zakresie obrotów. Na postoju przy gwałtownym odkręceniu manetki najpierw sie dławi a nastepnie wchodzi na obroty.
Też mam takie wrażenie w swojej , moto reaaguje żwawo ale dopiero jak tego "doła" przeskoczy - u mnie jest minimalny a jestem przed wymianą świec i filtrów.
musieli pisze:Wprowadź komputer w tryb serwisowy
A skoro Macie takie serwisówki ( ja jeszcze nie ) to jak sie wprowadza ten tryb serwisowy ?
: pt 02 lis 2007, 20:57
autor: mario71
u mnie także dochodza dziwne dzwieki przy wcisnietym sprzegle, co to jest ?
: pn 05 lis 2007, 22:47
autor: dziki100
W tryb serwisowy wprowadza się przez wetknięcie zworki (np.spinacza) do czarnej dwupinowej wtyczki pod siedzeniem chyba z prawej strony.U mnie była zmyślnie schowana za tym stalowym stelażykiem.Przekręcasz zapłon i kochanka mruga do ciebie na kokpicie kontrolką FI.Ilość mrugnęć oznacza usterkę.Podajcie ile razy zaświeciła to wam odpiszę na co choruje.
.
: wt 06 lis 2007, 08:56
autor: Fazer72
Dziki napisz mi proszę co dolega mojej , bo w trybie serwisowym do mnie morsem nadaje 2 x długi 2 x krótki 2 x długi 3 x krótki i od nowa
: wt 06 lis 2007, 10:00
autor: Gość
A ja bym wogole może poprosil o spis codu MIL

ile blysniec co oznacza

bo wiem tylko tyle ze jedno długie blysniecie oznacza 10 krotkich

Re: .
: wt 06 lis 2007, 10:01
autor: Dejw
Fazer72 pisze:Dziki napisz mi proszę co dolega mojej , bo w trybie serwisowym do mnie morsem nadaje 2 x długi 2 x krótki 2 x długi 3 x krótki i od nowa
Mam już tą serwisówke i nie wiem jak to Twoje określić więc zamieszcam screena .