Resety komputera VFR 800 Fi

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Resety komputera VFR 800 Fi

Post autor: wheelman » czw 02 sie 2007, 10:08

Witam. Juz po raz 3 zdarzlo mi sie, ze przy zapalaniu motocykla (zawsze na rozgrzanym, goacym silniku) resetuje mi sie komp. Trace przebieg dzienny oraz resetuje mi sie zegar. Co mzoe byc przyczyna, to moze byc zwiastunem jakiegos nieszczescia ?

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » czw 02 sie 2007, 12:31

tak się dzieję kiedy spada napięcie zbyt nisko przy rozruchu...
też tak miałem, objaw akumulatora lub regulatora napięcia, koniecznie sprawdzić miernikiem...

pozdr

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » czw 02 sie 2007, 16:18

Regulator napiecia jest wymieniony na taki od VFR Vtec. Zawsze mi sie to zdazalo, jak zgaszony silnik chlodzi jeszcze pracujacy wiatrak, wiec mozliwe, ze aku troche slabnei na chwile bo wiatrak troche zre.

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 02 sie 2007, 17:48

Trochę OT, ale jak gaszę silnik to wiatrak też przestaje pracować (chyba, że zostawiasz na włączonym zapłonie).
Tak czy inaczej zbadaj stan akumulatora i ładowanie.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 02 sie 2007, 18:06

Nie wiem czemu zniknął mój post w tym temacie , wiec pisze jescze raz , to objaw padającego akumulatora lub słabego ładowania , wyswietlacz jest zasialny napieciem 6V , gdy podczas rozruchu nap spadnie ponizej 6V to resetuje sie wyswietlacz
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » ndz 17 lut 2008, 19:30

Niestety ten problem dotyczy również mnie, na szczęście pojawia się bardzo rzadko.
Fakt jest tak iż faktycznie dzieje się to przy silniku rozgrzanym , obstawiam regulator napięcia. Zapewne przy tak nagrzanym regulatorze elementy elektroniki nie trzymają parametrów, na aku to raczej nie wygląda. Nie mniej warto sprawdzić miernikiem co się dzieje.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 17 lut 2008, 20:48

U mnie komp. resetował sie " pod sklepem " przy odpalaniu
Wymiana aku rozwiązała problem
Pamiętajmy , że < każdy łańcuch jest TYLKO tak mocny ,jak najsłabsze ogniwo >
czyli niesprawny aku potrafi zabić regler

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » ndz 17 lut 2008, 20:56

A jak dawno temu to było ??

[ Dodano: 2008-02-17, 21:11 ]
Mówisz że aku , hmm powiem inaczej to że regu padają to o tym wszyscy wiedzą iż mają niedopracowaną konstrukcję i to Honda powinna poprawić , nie wiem jak sprawa wygląda z nowymi.
Tak czy siak ... sprawa obija się o prąd rozruchowy bo ma to miejsce przy odpalaniu rozrusznika i gdy silnik jest nagrzany co prawda silnik nie ma tu nic do tego ale wiadomo że jak silnik popracuje odpowiednio długo to i regu odpowiednio się podgrzewa, z tego co zaobserwowałem elektronika regu nie trzyma swoich parametrów podczas gdy jej temp jest podniesiona i jak widać duży prąd rozruchowy powoduje kasowanie licznika.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 17 lut 2008, 23:07

Swoje aku wymieniłem w połowie wakacji i do dziś mam spokój
Jeżeli dzieje się tak przy ciepłym silniku , to chyba jak stygnie to sie nie doładuje , a wentylator na dobrej baterii to długo chodzić będzie
niedawno do swojego aku wyjętego z motocykla celem rozładowania 100 watowy halogen podłączyłem , to z 5 godzin świecił
proponuje
1) sprawdzz ładowanie
2) zawież aku do serwisu by go zmierzyli i jeśli trzeba zakup nowy
3) ciesz sie ze sprawnego moto

Jeżeli jest ciepły silnik i regulator , to i aku jest ciepłe i jakieś zwarcie wewnątrz może występować , co może zakłócić prace regulatora

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 10 mar 2008, 08:08

O ja mam tak jak wy ale na zimnym silniku i sie zastanawiam co to :oops:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » pn 10 mar 2008, 08:46

Kornik, spokojnie. Ja też tak mam. To wina słabego akumulatora. Jak pojeżdżę i się podładuje to jest o.k. ale po 2-dniowym postoju aku już tak siada, że przy pierwszym odpaleniu zawsze mam reset. Wyjścia są dwa:
1) Jeździć codziennie i to jak najwięcej, żeby aku był ciągle doładowywany
2) Kupic nowy akumulator

Ja wybrałem rozwiazanie nr 1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ale niestety pkt 2 zbliza się nieuchronnie :cry:

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » ndz 16 mar 2008, 16:50

Ja rozwiązanie nr 1 stosowałem do wczoraj, aż mi aku zdechło tak że chłopaki musieli mnie z phu odpalać, jak doszło już do tego zastosowałem rozwiązanie nr. 2 i powiem tak :mrgreen: pali od pierwszego strzału bez zajęknięcia :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » ndz 16 mar 2008, 18:30

No to żeś mnie Kornik nastraszył:/
Chyba fucktycznie czas się rozejrzeć za nowym.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości