Resety komputera VFR 800 Fi
- wheelman
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Resety komputera VFR 800 Fi
Witam. Juz po raz 3 zdarzlo mi sie, ze przy zapalaniu motocykla (zawsze na rozgrzanym, goacym silniku) resetuje mi sie komp. Trace przebieg dzienny oraz resetuje mi sie zegar. Co mzoe byc przyczyna, to moze byc zwiastunem jakiegos nieszczescia ?
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Nie wiem czemu zniknął mój post w tym temacie , wiec pisze jescze raz , to objaw padającego akumulatora lub słabego ładowania , wyswietlacz jest zasialny napieciem 6V , gdy podczas rozruchu nap spadnie ponizej 6V to resetuje sie wyswietlacz
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Niestety ten problem dotyczy również mnie, na szczęście pojawia się bardzo rzadko.
Fakt jest tak iż faktycznie dzieje się to przy silniku rozgrzanym , obstawiam regulator napięcia. Zapewne przy tak nagrzanym regulatorze elementy elektroniki nie trzymają parametrów, na aku to raczej nie wygląda. Nie mniej warto sprawdzić miernikiem co się dzieje.
Fakt jest tak iż faktycznie dzieje się to przy silniku rozgrzanym , obstawiam regulator napięcia. Zapewne przy tak nagrzanym regulatorze elementy elektroniki nie trzymają parametrów, na aku to raczej nie wygląda. Nie mniej warto sprawdzić miernikiem co się dzieje.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
A jak dawno temu to było ??
[ Dodano: 2008-02-17, 21:11 ]
Mówisz że aku , hmm powiem inaczej to że regu padają to o tym wszyscy wiedzą iż mają niedopracowaną konstrukcję i to Honda powinna poprawić , nie wiem jak sprawa wygląda z nowymi.
Tak czy siak ... sprawa obija się o prąd rozruchowy bo ma to miejsce przy odpalaniu rozrusznika i gdy silnik jest nagrzany co prawda silnik nie ma tu nic do tego ale wiadomo że jak silnik popracuje odpowiednio długo to i regu odpowiednio się podgrzewa, z tego co zaobserwowałem elektronika regu nie trzyma swoich parametrów podczas gdy jej temp jest podniesiona i jak widać duży prąd rozruchowy powoduje kasowanie licznika.
[ Dodano: 2008-02-17, 21:11 ]
Mówisz że aku , hmm powiem inaczej to że regu padają to o tym wszyscy wiedzą iż mają niedopracowaną konstrukcję i to Honda powinna poprawić , nie wiem jak sprawa wygląda z nowymi.
Tak czy siak ... sprawa obija się o prąd rozruchowy bo ma to miejsce przy odpalaniu rozrusznika i gdy silnik jest nagrzany co prawda silnik nie ma tu nic do tego ale wiadomo że jak silnik popracuje odpowiednio długo to i regu odpowiednio się podgrzewa, z tego co zaobserwowałem elektronika regu nie trzyma swoich parametrów podczas gdy jej temp jest podniesiona i jak widać duży prąd rozruchowy powoduje kasowanie licznika.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
-
- pisarz
- Posty: 373
- Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Kontakt:
Swoje aku wymieniłem w połowie wakacji i do dziś mam spokój
Jeżeli dzieje się tak przy ciepłym silniku , to chyba jak stygnie to sie nie doładuje , a wentylator na dobrej baterii to długo chodzić będzie
niedawno do swojego aku wyjętego z motocykla celem rozładowania 100 watowy halogen podłączyłem , to z 5 godzin świecił
proponuje
1) sprawdzz ładowanie
2) zawież aku do serwisu by go zmierzyli i jeśli trzeba zakup nowy
3) ciesz sie ze sprawnego moto
Jeżeli jest ciepły silnik i regulator , to i aku jest ciepłe i jakieś zwarcie wewnątrz może występować , co może zakłócić prace regulatora
Jeżeli dzieje się tak przy ciepłym silniku , to chyba jak stygnie to sie nie doładuje , a wentylator na dobrej baterii to długo chodzić będzie
niedawno do swojego aku wyjętego z motocykla celem rozładowania 100 watowy halogen podłączyłem , to z 5 godzin świecił
proponuje
1) sprawdzz ładowanie
2) zawież aku do serwisu by go zmierzyli i jeśli trzeba zakup nowy
3) ciesz sie ze sprawnego moto
Jeżeli jest ciepły silnik i regulator , to i aku jest ciepłe i jakieś zwarcie wewnątrz może występować , co może zakłócić prace regulatora
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
- Kontakt:
Kornik, spokojnie. Ja też tak mam. To wina słabego akumulatora. Jak pojeżdżę i się podładuje to jest o.k. ale po 2-dniowym postoju aku już tak siada, że przy pierwszym odpaleniu zawsze mam reset. Wyjścia są dwa:
1) Jeździć codziennie i to jak najwięcej, żeby aku był ciągle doładowywany
2) Kupic nowy akumulator
Ja wybrałem rozwiazanie nr 1
ale niestety pkt 2 zbliza się nieuchronnie
1) Jeździć codziennie i to jak najwięcej, żeby aku był ciągle doładowywany
2) Kupic nowy akumulator
Ja wybrałem rozwiazanie nr 1
ale niestety pkt 2 zbliza się nieuchronnie
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ja rozwiązanie nr 1 stosowałem do wczoraj, aż mi aku zdechło tak że chłopaki musieli mnie z phu odpalać, jak doszło już do tego zastosowałem rozwiązanie nr. 2 i powiem tak pali od pierwszego strzału bez zajęknięcia
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 46 gości