coś nie tak z ładowaniem??
- woju27k
- teksciarz
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
- Imię: Mariusz
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
coś nie tak z ładowaniem??
Drodzy koledzy.
Od połowy tamtego sezonu zauważyłem że na wolnych obrotach przygasa mi cała instalacja. Powyżej 1.5 tys obrotów jest juz ok czyli ładowanie 14.3 na światłach. Na wolnych obrotach bez swiateł 14.3 a na swiatłach 12.3!! Problem polega na tym że powyżej 1.5 tys obrotów jest już wszystko dobrze. regulator wymieniony 11 miesiecy temu na oryginalny i od razu zalozony wentylator żeby miał lepsze chłodzenie.
Macie pomysł co to może byc? regulator? akumulator?
Dodam jeszcze ze na wolnych obrotach zmierzyłem prąd zmienny na żółtych kablach i wynosił w granicach 14-16 volt. to za mało? Obroty 1.3 tys temp silnika 75 stopni
Napięcie akumulatora po naładowaniu prostownikiem 13.5 a po pomiarach i paru minutach chodzenia na wolnych obrotach i odczekania pozniej okolo godziny 12.7
Od połowy tamtego sezonu zauważyłem że na wolnych obrotach przygasa mi cała instalacja. Powyżej 1.5 tys obrotów jest juz ok czyli ładowanie 14.3 na światłach. Na wolnych obrotach bez swiateł 14.3 a na swiatłach 12.3!! Problem polega na tym że powyżej 1.5 tys obrotów jest już wszystko dobrze. regulator wymieniony 11 miesiecy temu na oryginalny i od razu zalozony wentylator żeby miał lepsze chłodzenie.
Macie pomysł co to może byc? regulator? akumulator?
Dodam jeszcze ze na wolnych obrotach zmierzyłem prąd zmienny na żółtych kablach i wynosił w granicach 14-16 volt. to za mało? Obroty 1.3 tys temp silnika 75 stopni
Napięcie akumulatora po naładowaniu prostownikiem 13.5 a po pomiarach i paru minutach chodzenia na wolnych obrotach i odczekania pozniej okolo godziny 12.7
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem
- Dann
- pisarz
- Posty: 342
- Rejestracja: pn 02 mar 2009, 01:31
- Imię: Daniel
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: koluszki
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Sprawdż czy altek nie padł :..miernikiem ustawiasz na tzw piszczydełka i dotykasz jednym do bloku silnika a drugim kazdy po kolei kabelek wychodzący z altka,,,jak sie właczy piszczek to altek złom...a jak nie to zacznij od przeczyszczenia styków od samego akumulatora po regulator etc kostki itd,..
- woju27k
- teksciarz
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
- Imię: Mariusz
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
no ale jak mi mógł pasc alternator skoro powyzej 1.5 tys obrotów ładowanie i wszystko inne mam dobrze? tylko na wolnych obrotach mam słabe ladowanie na swiatłach
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Wszystko masz w porządku i nie należy się tym przejmować , przygasanie jest spowodowane małym napięciem po prostu , kiedy wzrasta to żarówka świeci mocniej , to norma , (na wsiach ze starymi instalacjami 220V kiedy pan Józek z stodole odpali spawarke 2kW to tez ludziom w domach światło przygasa bo napięcie sie zmniejsza).
Oczywiście przeczyszczenie wszystkich kostek od alternatora i regulatora, klem , oraz tych do zegarów (pod lewą owiewką) jest wskazane . mozna a nawet trzeba zabezpieczyc je wazelina.
Jeżeli jednak to Cie bardzo denerwuje to możesz zastosować stabilizator 12V albo 12,5V do zarówek i wtedy podswietlenie zegarów zawsze bedzie takie samo. albo LED i tez stabilizator.
Ładowanie masz OK , napięcie akumulatora na postoju też masz OK.
Podaj jeszcze ładowanie przy 5 tys i 8 tys obr.
Niestety urok takiego ładowania jest taki ze w lecie bedziesz miał problemy z odpalaniem po jezdzie w korkach bo czesto włącza sie wentylator i wysysa energie z aku , Patent pomagający na takie cos to automatyczne odciecie jednej H4 w momencie załaczenia sie wentylatora.
Wiecej pytań ? pytaj.......
Oczywiście przeczyszczenie wszystkich kostek od alternatora i regulatora, klem , oraz tych do zegarów (pod lewą owiewką) jest wskazane . mozna a nawet trzeba zabezpieczyc je wazelina.
Jeżeli jednak to Cie bardzo denerwuje to możesz zastosować stabilizator 12V albo 12,5V do zarówek i wtedy podswietlenie zegarów zawsze bedzie takie samo. albo LED i tez stabilizator.
Ładowanie masz OK , napięcie akumulatora na postoju też masz OK.
Podaj jeszcze ładowanie przy 5 tys i 8 tys obr.
Niestety urok takiego ładowania jest taki ze w lecie bedziesz miał problemy z odpalaniem po jezdzie w korkach bo czesto włącza sie wentylator i wysysa energie z aku , Patent pomagający na takie cos to automatyczne odciecie jednej H4 w momencie załaczenia sie wentylatora.
Wiecej pytań ? pytaj.......
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Sprawdź w trakcie kręcenia rozrusznikiem jakie napięcie masz na aku. Jak 10,5 lub mniej - aku na złom. Aku pełni rolę swego rodzaju stabilizatora w tym układzie.
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Mam takie same objawy, alternator itd sprawdziłem, regulator to Tourmax, napięcie jest poprawne powyżej 1600-1800 obrotów. Po prostu gdy np stoję przy sygnalizacji, to na moment wyłączam światła, lub po prostu trzymam manetkę tak, by mieć te 2k
Później napięcie jest prawidłowe, trzyma się równo i stabilnie.
Kontroluję sobie to wszytko dzięki woltomierzowi przyklejonemu do owiewki i wpiętemu pod zegary.
Później napięcie jest prawidłowe, trzyma się równo i stabilnie.
Kontroluję sobie to wszytko dzięki woltomierzowi przyklejonemu do owiewki i wpiętemu pod zegary.
- woju27k
- teksciarz
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
- Imię: Mariusz
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Revolut a masz tak samo jak włączysz tylko postojowe? bo ja tak mam ze wtedy podczas włączenia kierunku widze jak razem z kierunkami mryga mi podświetlenie zegarów.
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: coś nie tak z ładowaniem??
Wszystko mi świeci normalnie, bez "mrygania", po prostu gdy na postoju mam uruchomiony silnik i włączone światła to napięcie spada do tych 12,4.
Wszystko wraca do normy, gdy przekroczę ok 1600-2000 obrotów.
Wszystko wraca do normy, gdy przekroczę ok 1600-2000 obrotów.
- woju27k
- teksciarz
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
- Imię: Mariusz
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
u mnie mryga na wolnych obrotach podswietlenie zegarow wraz z załaczonym kierunkiem. Chyba musze szukac przyczyny z slabym połaczeniu masy
Bo jeździ się Hondą albo motocyklem
- PozytywnieZakreconyWariat
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pt 18 gru 2009, 13:53
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: coś nie tak z ładowaniem??
woju i jak?Dalej się tak pierdzieli czy już jest ok?Ogarnąłeś temat ?:)
"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości