Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Witam,wiem że tematów o regulatorze jest pełno ale ja mam dziwne objawy,chciałem wczoraj odpalić VFR a tu nawet nie zakręci,mówię co jest,nówka aku,moto stoi w miarę ciepłym garażu,podładowałem aku i zapaliła a po chwili spalił się bezpiecznik który jest obok akumulatora w takiej białej obudowie 30A i nie było słychać pompy,założyłem nowy i moto odpaliło od strzała także miernik w rączki i zonk,totalny brak ładowania,wacha się pomiędzy 12,1V a 12,3V niezależnie od obrotów,sprawdziłem regulator miernikiem w ten sposób Zdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na żZdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na to że walnięty,tylko zastanawia mnie czy to jest dobry sposób i co ma wspólnego z tym palący się bezpiecznik,wszystkie kostki są spięte prawidłowo,styki ładne,nie zaśniedziałe.Tak jeszcze myślę czy to czasem nie wina alternatora,jak pomierzyć te żółte kable?
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na żZdejmujesz regler z moto. Miernik przestawiasz na `diode test`.
Podlaczasz czerwony kabel miernika do czerwonego kabla regulatora.
Podlaczasz czarny kabel miernika do jednego z zoltych kabli reglera. Sprawdzasz odczyt. Powtarzasz procedure dla pozostalych zoltych kabli.
Jezeli ktorys odczyt jest 1V lub nizej do dioda jest zniszczona i musisz wymienic regler.
Jezeli wszystkie odczyty sa wyzsze lub rowne 1.5V to podlaczasz czarny kabel miernika do czerwonego reglera, a czerwony do poszczegolnych zoltych kabelkow reglera i jezeli ktorys z odczytow jest ponizej 0.2V, lub powyzej 1V to dana dioda jest zniszczona.
Jezeli wszystkie odczyty sa na poziomie 0.5V to laczysz czarny kabelek miernika z kablem ujemnym w reglerze ( w Suzuki czarnobialy w Hondzie zielony lub podwojny zielony), lub jezeli nie ma kabla uziemiajacego to do obudowy reglera, a czerwony z miernika do ktoregos z zoltych. Jezeli masz odczyt 1V lub nizej przy ktoryms z 3 testow to regler jest zniszczony.
Jezeli masz 1.5V lub wiecej to podlaczasz czerwony kabel miernika do kabla uziemiajacego reglera, a czarny z miernika do poszczegolnych zoltych.
Jezeli ktorys z odczytow bedzie nizszy niz 0.2V lub wyzszy od 1V to regler jest zniszczony.
Jezeli wszystkie odczyty beda na poziomie 0.5V to regler jest dobry.
I wychodzi na to że walnięty,tylko zastanawia mnie czy to jest dobry sposób i co ma wspólnego z tym palący się bezpiecznik,wszystkie kostki są spięte prawidłowo,styki ładne,nie zaśniedziałe.Tak jeszcze myślę czy to czasem nie wina alternatora,jak pomierzyć te żółte kable?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Acha,najważniejsze,VFR 800 fi 1999r.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Buła ale są tam chyba dwa bezpieczniki, jeden tylko do przekaźnika rozrusznika, a drugi do całej wiązki, z tego co widzę na schemacie.
Pali się ten od przekaźnika? Obadaj schemat z końca serwisówki.
Pomierz sobie napięcie na trzech żółtych, miernik na ACV do 200V bo to przemienne a nie pamiętam czy niskie czy wyższe. 3 pary, 3 pomiary, powinny byc zbliżone bardzo wyniki. Przy odpalonym silniku i bez rozpinania regulatora pomierz.
Potem wyłącz całkiem moto, odłącz regler i pomierz opór pomiędzy każdym żółtym - między nimi, a potem między każdym z nich a masą. Do masy przejścia ma nie być a pomiędzy nimi niecały 1 Ohm z tego co kojarzę, bo to tylko druty cewek.
Jeśli chodzi o pomiar reglera to serwisówka do rc36II podaje fajny schemat w tabelce, z tym że tam jest mniej przewodów, bo 5, a Ty masz pewnie 6. Ale postępowanie i wyniki podobnie muszą wyjść, albo jest przejście albo go nie ma wcale.
Zbadaj to sobie i nie pisz takich esejów bo w połowie np. ja się zgubiłem
Pozdro!
Pali się ten od przekaźnika? Obadaj schemat z końca serwisówki.
Pomierz sobie napięcie na trzech żółtych, miernik na ACV do 200V bo to przemienne a nie pamiętam czy niskie czy wyższe. 3 pary, 3 pomiary, powinny byc zbliżone bardzo wyniki. Przy odpalonym silniku i bez rozpinania regulatora pomierz.
Potem wyłącz całkiem moto, odłącz regler i pomierz opór pomiędzy każdym żółtym - między nimi, a potem między każdym z nich a masą. Do masy przejścia ma nie być a pomiędzy nimi niecały 1 Ohm z tego co kojarzę, bo to tylko druty cewek.
Jeśli chodzi o pomiar reglera to serwisówka do rc36II podaje fajny schemat w tabelce, z tym że tam jest mniej przewodów, bo 5, a Ty masz pewnie 6. Ale postępowanie i wyniki podobnie muszą wyjść, albo jest przejście albo go nie ma wcale.
Zbadaj to sobie i nie pisz takich esejów bo w połowie np. ja się zgubiłem



Pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
No właśnie w RC 36II jest mniej przewodów bo nawet mam regulator od II,trzeba dzisiaj zadziałać coś,na razie to wertuję cały dział ,,Elektryka,,.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Ile akumulator ma lat?
Zobacz do ilu spada napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem, jak do 10,5 to szrot. I też może powodować błędy przy pomiarach.
Zobacz do ilu spada napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem, jak do 10,5 to szrot. I też może powodować błędy przy pomiarach.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Akumulator to nówka sztuka bo nie było przy VFR jak kupowałem,był tak jakiś słaby na rozruch tylko,a co do bezpiecznika to pali się ten który od którego idzie czerwony kabel do plusa na aku.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
mi tak sie działo gdy regler spalil mi kompa. tz, moduł zapłonowy
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
No i regulator do wymiany,pożyczyłem dzisiaj od kolego regulator od CBR 929 i ładowanie na wolnych obrotach to 14,5V bez świateł,na światłach na wolnych obrotach 12,9V-13V(chyba trochę mało
)a na światłach przy 5 tyś obrotów 14,5V,także regulator do dupy.Trzeba szukać innego bo widzę że ten też nie jest oryginalny.

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
szukaj z ducati energia jesli robili do rc46, ja mam i odpukać. przed pomiarami naładuj aku 
pozdro

pozdro
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
No właśnie do RC46 już chyba nie robili bo się nie spotkałem,w pierwszej mojej VFR 750 z 1990r miałem właśnie Ducati i zero problemów.Jak nic nie znajdę to może zapodam właśnie od tej Cebry tylko że jest mniejszy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Buła pisze:No i regulator do wymiany,pożyczyłem dzisiaj od kolego regulator od CBR 929

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Hej,mam już regulator tylko że polski i mam pytanie,jak go podłączyć,to znaczy które przewody do których,wiadomo że kolrami ale czy ma znaczenie który żółty do którego i który czerwony do czerwonego i tak samo z zielonym.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Masz ten polski regler od Pana Sławka? Jeśli tak to go możesz wywalić do kosza. Za rok siądzie i gdyby jeszcze psując się miał za niskie napięcie to by było ok, a on robi dokładnie odwrotnie czyli wrzuca 20V. Kup jakiś używany z innego moto i polutuj kable. A jak nie to popytaj kogoś o stare wtyczki z reglera i podepnij. Ja mam regler z Suzuki SV i nic się nie dzieje, napięcie jak ksiądz nakazał i do tego idealnie pasuje w fabryczne miejsce.
Co do kolorów to żółte podłączasz jak Ci się widzi, nie ma to znaczenia. Czerwone łączysz z czerwonymi, obojętnie jak, a czarne do zielonych w moto.
Co do kolorów to żółte podłączasz jak Ci się widzi, nie ma to znaczenia. Czerwone łączysz z czerwonymi, obojętnie jak, a czarne do zielonych w moto.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
Tak,chyba ten,na razie musi być taki,kupiłem go za grosze a jest nie używany także póki co może być,zresztą moto muszę sprzedać także nie chcę dokładać,a jak cos to mam w rezerwie ten od kolego od 929,zobaczymy co ten pokaże jak go podłącze,dzięki za info.PS.kasa poszła wczoraj.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Brak ładowania i palący się bezpiecznik.
I jak ? ładowanie działa? Coś się poprawiło?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości