Spotkało i mnie - regulator?
- harylog
- zadomowiony
- Posty: 61
- Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Spotkało i mnie - regulator?
To po wymianie bezpiecznika szukaj miernika i sprawdź ładowanie.
Spalony bezpiecznik świadczy o tym że coś było na rzeczy.
Lepiej nie bagatelizować takich "sygnałów"
Spalony bezpiecznik świadczy o tym że coś było na rzeczy.
Lepiej nie bagatelizować takich "sygnałów"
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Po podpięciu gniazdka zapalniczki na dość długich kablach pojawił mi się problem:
-uruchomiony silnik na obrotach powyżej 2-3k, bez włączonych świateł - 14.2v
-j.w. + światła + kable - 13.6v
Martwić się? Regulator wymieniłem chyba 3k km temu, więc to raczej nie on. Może wystarczy wyciągnięcie 2 kabli na akumulator? Albo kombinować coś z innymi kablami pod zapalniczkę? Czy po prostu jeździć?
-uruchomiony silnik na obrotach powyżej 2-3k, bez włączonych świateł - 14.2v
-j.w. + światła + kable - 13.6v
Martwić się? Regulator wymieniłem chyba 3k km temu, więc to raczej nie on. Może wystarczy wyciągnięcie 2 kabli na akumulator? Albo kombinować coś z innymi kablami pod zapalniczkę? Czy po prostu jeździć?
- radomki
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
- Imię: Krystian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Ja tu nie widzę nic niepokojącegoRevolut pisze:Po podpięciu gniazdka zapalniczki na dość długich kablach pojawił mi się problem:
-uruchomiony silnik na obrotach powyżej 2-3k, bez włączonych świateł - 14.2v
-j.w. + światła + kable - 13.6v
Martwić się? Regulator wymieniłem chyba 3k km temu, więc to raczej nie on. Może wystarczy wyciągnięcie 2 kabli na akumulator? Albo kombinować coś z innymi kablami pod zapalniczkę? Czy po prostu jeździć?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
To samo co wyżej, nic nienormalnego nie ma.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
ja od 3 lat i 60 tys km, mam 13V a z zazwyczaj 12.8...ladowania , dopiero pare dni temu wymienilem 15 letni oryginalny akumulator hondy . Imho idealnie na dane ksiazkowe nie ma co patrzec , bo wedlug tego nowe aku ma miec 13 7 - moje nowe EXIDE ma ponizej 13.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
no i chyba reglutaror padl ...2.5 V na wyjsciu z instalacji , jeszcze mnie jedno zastanawia , obojetnie jak podlacze miernik do zoltych kabli to pwinno pokazywac napiecie ? bo u mnie w jednej konfiguracji nic nie ma ...
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Pomiędzy 1 a 2, 2 a 3 i 1 a 3 ma być takie samo.
Jeśli się różnią, to regulator na wylocie.
Jeśli się różnią, to regulator na wylocie.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
chodzi o to podlaczenie
Jak w sytuacji na foto, zmienie czarna koncowke miernika i podlacze w 2 wolny pin to napiecie jest w normie . Pytanie czy to ma tak byc ? Podlaczenie do samych pinow dolnych daje napiecie w normie , przelozenie w sytuacji na foto, czarnej koncowki miernika w drugi wolny pin - napiecie w normie . Tylko to co na foto pokazuje 2.6 V
miernik podlaczony do czarnej wtyczki , wskazuje 2.5 V ...tylko czy padl regulator czy alternator ?
reasumujac miedzy pinami 1-2 napiecie ok , miedzy 2-3 mam 2.5V , miedzy 3-1 napiecie ok. Czyli co ? 1 faza poszla sie ostro kochac ? opory miedzyfazowe w normie ok 1 Ohma , przebicia do masy nie ma .
Jak w sytuacji na foto, zmienie czarna koncowke miernika i podlacze w 2 wolny pin to napiecie jest w normie . Pytanie czy to ma tak byc ? Podlaczenie do samych pinow dolnych daje napiecie w normie , przelozenie w sytuacji na foto, czarnej koncowki miernika w drugi wolny pin - napiecie w normie . Tylko to co na foto pokazuje 2.6 V
miernik podlaczony do czarnej wtyczki , wskazuje 2.5 V ...tylko czy padl regulator czy alternator ?
reasumujac miedzy pinami 1-2 napiecie ok , miedzy 2-3 mam 2.5V , miedzy 3-1 napiecie ok. Czyli co ? 1 faza poszla sie ostro kochac ? opory miedzyfazowe w normie ok 1 Ohma , przebicia do masy nie ma .
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Spotkało i mnie - regulator?
między każdą możliwą żółtą parą przewodów masz miec to samo napięcie na tym samym zakresie AC (nie DC) V. Nie ma znaczenia biegunowość miernika, to jest napięcie przemienne.
Co znaczy, że na 1-2 i 1-3 napięcie jest ok?? A może nie jest ok? Skoro para 2-3 pokazuje bzdury, to albo 2 albo 3 przewód gdzieś może być walnięty przy altku, albo cewka poszła.
Skoro opór pomiedzy cewkami ok, przebicia nigdzie nie ma, to może być, że gdzieś na uzwojeniu poszła izolacja. Albo masz źle włożone przewody w mierniku, byc pomiar napięcia przemiennego (ACV) i masa.
Reasumując:
Pomierz pary 1-2, 2-3, 1-3 - napięcia przemienne dla każdej kombinacji mają byc takie same w danym zakresie obrotów silnika, pewnie coś ok 14-15V, choc yamaha stosuje wartości rzędu 110V, co ma swoją zaletę, bo dla uzyskania tej samej mocy potrzeba mniej prądu, wystarczają cieńsze kable i regler tak po dupie nie dostaje..
Potem odłącz aku, odłącz regler i na tych przewodach od strony silnika pomierz opór. Ma być taki sam. Potem pomierz opór pomiędzy każdym żółtym a masą silnika - nie może być przejścia, proponuje ustawić tu max zakres miernika dla pomiaru rezystancji - ma wyjść przekroczenie zakresu, czyli 1.
Pomierz to najlepiej na zimnym i na goracym silniku..
Pamiętaj, że w trakcie pracy silnika, akumulator ma być zawsze podpięty.
Co do regulatora, serwisówka od rc36II ma schemat pomiaru urządzenia wraz z podanymi wartościami, które można uzyskać, wklejałem gdzieś to tu już, poszukaj - podobnie będzie z reglerem nowszym dla odpowiednich przewodów.
Co znaczy, że na 1-2 i 1-3 napięcie jest ok?? A może nie jest ok? Skoro para 2-3 pokazuje bzdury, to albo 2 albo 3 przewód gdzieś może być walnięty przy altku, albo cewka poszła.
Skoro opór pomiedzy cewkami ok, przebicia nigdzie nie ma, to może być, że gdzieś na uzwojeniu poszła izolacja. Albo masz źle włożone przewody w mierniku, byc pomiar napięcia przemiennego (ACV) i masa.
Reasumując:
Pomierz pary 1-2, 2-3, 1-3 - napięcia przemienne dla każdej kombinacji mają byc takie same w danym zakresie obrotów silnika, pewnie coś ok 14-15V, choc yamaha stosuje wartości rzędu 110V, co ma swoją zaletę, bo dla uzyskania tej samej mocy potrzeba mniej prądu, wystarczają cieńsze kable i regler tak po dupie nie dostaje..
Potem odłącz aku, odłącz regler i na tych przewodach od strony silnika pomierz opór. Ma być taki sam. Potem pomierz opór pomiędzy każdym żółtym a masą silnika - nie może być przejścia, proponuje ustawić tu max zakres miernika dla pomiaru rezystancji - ma wyjść przekroczenie zakresu, czyli 1.
Pomierz to najlepiej na zimnym i na goracym silniku..
Pamiętaj, że w trakcie pracy silnika, akumulator ma być zawsze podpięty.
Co do regulatora, serwisówka od rc36II ma schemat pomiaru urządzenia wraz z podanymi wartościami, które można uzyskać, wklejałem gdzieś to tu już, poszukaj - podobnie będzie z reglerem nowszym dla odpowiednich przewodów.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
tam miedzy 1-2 jest , 2-3 nie ma , 3-1 jest - opory wszystkie ok 1 ohma
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Spotkało i mnie - regulator?
co jest
ile jest?
między 2-3 jaki opór, między 2 i masą, 3 i masą? 1 i masą?
jak między 2-3 nie ma napięcia to jest tam zwarcie, albo na regulatorze od strony pierwotnej, pomierz regler wg wytycznych dla rc36
ile jest?
między 2-3 jaki opór, między 2 i masą, 3 i masą? 1 i masą?
jak między 2-3 nie ma napięcia to jest tam zwarcie, albo na regulatorze od strony pierwotnej, pomierz regler wg wytycznych dla rc36
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Opory wszedzie miedzy 1-2 , 2-3 , 3-1 ok 1 ohma , przebicia do masy nie ma na zadnym , napiecie na wolnych obrotach na 1-2 mam 18 V , na 2-3 mam 2.5V , 3-1 mam 15.5 V . Na 5 tys obr , 1-2 mam 60V , 2-3 mam 5V , 3-1 mam 55V.
Generalnie jezdzilem tak dluzszy czas , bez 1 fazy ladowanie jest ale bardzo mizerne , nie mniej nie rozladowuje aku nawet na swiatlach i cieplych minetach. .
Generalnie jezdzilem tak dluzszy czas , bez 1 fazy ladowanie jest ale bardzo mizerne , nie mniej nie rozladowuje aku nawet na swiatlach i cieplych minetach. .
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Spotkało i mnie - regulator?
no to widzisz, że nie pasuje tu 3. faza, bo sumarycznie wychodzi to samo napięcie pomiędzy parą 1-2 a resztą.
Jeśli przebicia do masy nie ma na żadnej fazie i opór cewek taki sam, to od strony silnika powinno być ok.
pomierz teraz sam regulator, musisz go wypiąć, jak pomierzysz opory od strony podpięcia żółtych kabli, to jakkolwiek byś nie przyłożył miernika - opór powinien być nieskończony (jak na załączonym obrazku, przewody żółte to 2,3,4). Masz pokazane + i - miernika w lewym górnym rogu tabeli.
Jakieś tam wartości powinny pojawić się pomiędzy stroną wtórną a pierwotną, co widać, ale zawsze jeśli mierzysz opór któregoś z żółtych z przewodami idącymi do aku, pomiar powinien być podobny dla każdej pary.
Z tego co wrzuciłeś powyżej, coś nie tak jest z przewodem oznaczonym przez Ciebie jako 3. (wg mnie )
Jeśli przebicia do masy nie ma na żadnej fazie i opór cewek taki sam, to od strony silnika powinno być ok.
pomierz teraz sam regulator, musisz go wypiąć, jak pomierzysz opory od strony podpięcia żółtych kabli, to jakkolwiek byś nie przyłożył miernika - opór powinien być nieskończony (jak na załączonym obrazku, przewody żółte to 2,3,4). Masz pokazane + i - miernika w lewym górnym rogu tabeli.
Jakieś tam wartości powinny pojawić się pomiędzy stroną wtórną a pierwotną, co widać, ale zawsze jeśli mierzysz opór któregoś z żółtych z przewodami idącymi do aku, pomiar powinien być podobny dla każdej pary.
Z tego co wrzuciłeś powyżej, coś nie tak jest z przewodem oznaczonym przez Ciebie jako 3. (wg mnie )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
jaki alternator podpasuje do VFR 800 z 98 , widze ze te z vfr z 2000 -2001 maja nieco inne wtyczki ( albo na foto sie tak wydaje) , czy poza wtyczka czyms sie roznia ? na motorista widze ceny rozne, ten z 2001 jest 500 zl drozszy ...
widze tez na tej stronie http://allegro.pl/stator-uzwojenie-iskr ... 14664.html ze podpasuje od starszej vfr 750 i cbr 900 - potwierdza ktos ??
widze tez na tej stronie http://allegro.pl/stator-uzwojenie-iskr ... 14664.html ze podpasuje od starszej vfr 750 i cbr 900 - potwierdza ktos ??
- FernandoT
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Spotkało i mnie - regulator?
witam. tak jak w temacie spotkało i mnie. proste pytanie bo przeczytałem temat i nie znam odpowiedzi. gdzie najlepiej kupić regulator napięcia i jakie to są w przybliżeniu koszty?
WSK M21W2 1972, KTM LC 4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości