Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
harylog
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: harylog » śr 15 maja 2013, 23:09

To po wymianie bezpiecznika szukaj miernika i sprawdź ładowanie.
Spalony bezpiecznik świadczy o tym że coś było na rzeczy.
Lepiej nie bagatelizować takich "sygnałów"
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013 :-(

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » czw 16 maja 2013, 11:49

Po podpięciu gniazdka zapalniczki na dość długich kablach pojawił mi się problem:

-uruchomiony silnik na obrotach powyżej 2-3k, bez włączonych świateł - 14.2v
-j.w. + światła + kable - 13.6v

Martwić się? Regulator wymieniłem chyba 3k km temu, więc to raczej nie on. Może wystarczy wyciągnięcie 2 kabli na akumulator? Albo kombinować coś z innymi kablami pod zapalniczkę? Czy po prostu jeździć?
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
radomki
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
Imię: Krystian
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: radomki » czw 16 maja 2013, 12:51

Revolut pisze:Po podpięciu gniazdka zapalniczki na dość długich kablach pojawił mi się problem:

-uruchomiony silnik na obrotach powyżej 2-3k, bez włączonych świateł - 14.2v
-j.w. + światła + kable - 13.6v

Martwić się? Regulator wymieniłem chyba 3k km temu, więc to raczej nie on. Może wystarczy wyciągnięcie 2 kabli na akumulator? Albo kombinować coś z innymi kablami pod zapalniczkę? Czy po prostu jeździć?
Ja tu nie widzę nic niepokojącego

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » czw 16 maja 2013, 12:54

To samo co wyżej, nic nienormalnego nie ma.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » pn 20 maja 2013, 19:33

ja od 3 lat i 60 tys km, mam 13V a z zazwyczaj 12.8...ladowania , dopiero pare dni temu wymienilem 15 letni oryginalny akumulator hondy . Imho idealnie na dane ksiazkowe nie ma co patrzec , bo wedlug tego nowe aku ma miec 13 7 - moje nowe EXIDE ma ponizej 13.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » wt 21 maja 2013, 12:36

no i chyba reglutaror padl ...2.5 V na wyjsciu z instalacji , jeszcze mnie jedno zastanawia , obojetnie jak podlacze miernik do zoltych kabli to pwinno pokazywac napiecie ? bo u mnie w jednej konfiguracji nic nie ma ...

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » wt 21 maja 2013, 13:49

Pomiędzy 1 a 2, 2 a 3 i 1 a 3 ma być takie samo.

Jeśli się różnią, to regulator na wylocie.
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » wt 21 maja 2013, 14:33

chodzi o to podlaczenie
Obrazek

Jak w sytuacji na foto, zmienie czarna koncowke miernika i podlacze w 2 wolny pin to napiecie jest w normie . Pytanie czy to ma tak byc ? Podlaczenie do samych pinow dolnych daje napiecie w normie , przelozenie w sytuacji na foto, czarnej koncowki miernika w drugi wolny pin - napiecie w normie . Tylko to co na foto pokazuje 2.6 V


miernik podlaczony do czarnej wtyczki , wskazuje 2.5 V ...tylko czy padl regulator czy alternator ?

reasumujac miedzy pinami 1-2 napiecie ok , miedzy 2-3 mam 2.5V , miedzy 3-1 napiecie ok. Czyli co ? 1 faza poszla sie ostro kochac ? opory miedzyfazowe w normie ok 1 Ohma , przebicia do masy nie ma .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: emil » wt 21 maja 2013, 15:20

między każdą możliwą żółtą parą przewodów masz miec to samo napięcie na tym samym zakresie AC (nie DC) V. Nie ma znaczenia biegunowość miernika, to jest napięcie przemienne.

Co znaczy, że na 1-2 i 1-3 napięcie jest ok?? A może nie jest ok? Skoro para 2-3 pokazuje bzdury, to albo 2 albo 3 przewód gdzieś może być walnięty przy altku, albo cewka poszła.

Skoro opór pomiedzy cewkami ok, przebicia nigdzie nie ma, to może być, że gdzieś na uzwojeniu poszła izolacja. Albo masz źle włożone przewody w mierniku, byc pomiar napięcia przemiennego (ACV) i masa.

Reasumując:
Pomierz pary 1-2, 2-3, 1-3 - napięcia przemienne dla każdej kombinacji mają byc takie same w danym zakresie obrotów silnika, pewnie coś ok 14-15V, choc yamaha stosuje wartości rzędu 110V, co ma swoją zaletę, bo dla uzyskania tej samej mocy potrzeba mniej prądu, wystarczają cieńsze kable i regler tak po dupie nie dostaje..

Potem odłącz aku, odłącz regler i na tych przewodach od strony silnika pomierz opór. Ma być taki sam. Potem pomierz opór pomiędzy każdym żółtym a masą silnika - nie może być przejścia, proponuje ustawić tu max zakres miernika dla pomiaru rezystancji - ma wyjść przekroczenie zakresu, czyli 1.

Pomierz to najlepiej na zimnym i na goracym silniku..
Pamiętaj, że w trakcie pracy silnika, akumulator ma być zawsze podpięty.

Co do regulatora, serwisówka od rc36II ma schemat pomiaru urządzenia wraz z podanymi wartościami, które można uzyskać, wklejałem gdzieś to tu już, poszukaj - podobnie będzie z reglerem nowszym dla odpowiednich przewodów.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » wt 21 maja 2013, 16:07

tam miedzy 1-2 jest , 2-3 nie ma , 3-1 jest - opory wszystkie ok 1 ohma

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: emil » wt 21 maja 2013, 17:01

co jest :roll: :medytuje :... :?:

ile jest?

między 2-3 jaki opór, między 2 i masą, 3 i masą? 1 i masą?

jak między 2-3 nie ma napięcia to jest tam zwarcie, albo na regulatorze od strony pierwotnej, pomierz regler wg wytycznych dla rc36

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » wt 21 maja 2013, 18:20

Opory wszedzie miedzy 1-2 , 2-3 , 3-1 ok 1 ohma , przebicia do masy nie ma na zadnym , napiecie na wolnych obrotach na 1-2 mam 18 V , na 2-3 mam 2.5V , 3-1 mam 15.5 V . Na 5 tys obr , 1-2 mam 60V , 2-3 mam 5V , 3-1 mam 55V.

Generalnie jezdzilem tak dluzszy czas , bez 1 fazy ladowanie jest ale bardzo mizerne , nie mniej nie rozladowuje aku nawet na swiatlach i cieplych minetach. .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: emil » wt 21 maja 2013, 18:33

no to widzisz, że nie pasuje tu 3. faza, bo sumarycznie wychodzi to samo napięcie pomiędzy parą 1-2 a resztą.

Jeśli przebicia do masy nie ma na żadnej fazie i opór cewek taki sam, to od strony silnika powinno być ok.

pomierz teraz sam regulator, musisz go wypiąć, jak pomierzysz opory od strony podpięcia żółtych kabli, to jakkolwiek byś nie przyłożył miernika - opór powinien być nieskończony (jak na załączonym obrazku, przewody żółte to 2,3,4). Masz pokazane + i - miernika w lewym górnym rogu tabeli.

Jakieś tam wartości powinny pojawić się pomiędzy stroną wtórną a pierwotną, co widać, ale zawsze jeśli mierzysz opór któregoś z żółtych z przewodami idącymi do aku, pomiar powinien być podobny dla każdej pary.

Z tego co wrzuciłeś powyżej, coś nie tak jest z przewodem oznaczonym przez Ciebie jako 3. (wg mnie ;) )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » wt 21 maja 2013, 21:09

jaki alternator podpasuje do VFR 800 z 98 , widze ze te z vfr z 2000 -2001 maja nieco inne wtyczki ( albo na foto sie tak wydaje) , czy poza wtyczka czyms sie roznia ? na motorista widze ceny rozne, ten z 2001 jest 500 zl drozszy ...

widze tez na tej stronie http://allegro.pl/stator-uzwojenie-iskr ... 14664.html ze podpasuje od starszej vfr 750 i cbr 900 - potwierdza ktos ??

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: FernandoT » sob 25 maja 2013, 00:10

witam. tak jak w temacie spotkało i mnie. proste pytanie bo przeczytałem temat i nie znam odpowiedzi. gdzie najlepiej kupić regulator napięcia i jakie to są w przybliżeniu koszty?
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości