Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » czw 26 lip 2012, 14:45

Witam,

Wczoraj wyjeżdżając z domu wszystko było ok, 20km dalej na stacji VFR jakoś tak jakby słabiej zakręciła rozrusznikiem i potrzebowała 3-4 obrotów, gdzie zawsze paliła na strzała.
Kolejne 20km dalej przy próbie odpalenia akku nie miał siły zakręcić rozrusznikiem, wytresowało zegary. Po odpaleniu "na popych" pojechałem 10km dalej, gdzie VFRka zgasła na światłach, rozrusznik wtedy już nawet nie drgnął. Szybka decyzja, zakup nowego żelowego akku - stary miał 12 lat więc stwierdziłem, że jak nie teraz to i tak byłby niedługo do wymiany. Tym bardziej, że znajomemu całkiem niedawno w identyczny sposób "skończył" się jego akumulator.

Podjechałem pod kościół (pogrzeb motocyklisty z innego forum) bez żadnych problemów, jedynie znajomy zauważył, że nie świeci mi się lewa żarówka od tylnych świateł... Z duszą na ramieniu odpaliłem moto, zapaliło na dotyk, więc się uspokoiłem i padła decyzja, że jedziemy na miejsce wypadku. 30-40km dalej nagle zauważyłem, że nie działa mi obrotomierz, po chwili motocykl zgasł. Znów te same objawy,tym razem przez chwilę nie świecił się HISS... Wspomniana wyżej żarówka okazała się spalona.

Jako, że zbierało się na deszcz, nie miałem jak inaczej wrócić, niż na kołach, to zaryzykowałem i znów odpaliłem motocykl "na popych", obrotomierz zadziałał, wróciłem do domu bez włączania świateł. Po powrocie spróbowałem odpalić moto, o dziwo udało się od razu.

Dzisiaj albo jutro będę mieć dostęp do miernika i z instrukcją w ręku będę sprawdzać kabelki :D Od razu mówię, że z elektryki jestem kompletnie zielony, więc proszę pisać do mnie dużymi i drukowanymi literami :D

Zakładam, że to regulator jest na wylocie? Wiem, że nieco pochopnie wymieniłem akumulator, ale tamten miał 12 lat, więc stwierdziłem, że jak nie teraz, to równie dobrze np po zimie będzie do wymiany.

Jeśli ktoś ma jakieś rady, wskazówki, spostrzeżenia, to proszę się nimi podzielić :D
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Model VFR: Triumph Bonneville
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: zalew » czw 26 lip 2012, 17:38

Mnie w drodze powrotnej do chaty,w środku nocy namiętnie wysadzało żarówki z przodu,z tyłu poszła za to jedna.Było cudnie...
Wcześniej zaś miałem identyczne objawy ze strony rocznego aku,wymieniłem winiąc za to palenie na pych właśnie baterię.Miernik przy pomiarach nie wykazywał odstępstw w wartościach,więc odpuściłem na pierwszy rzut regler.Otóż...niezasadnie.
Temat nie raz,nie dwa był wałkowany na forum.Wiele mi to pomogło,gdyż naprawdę objawy ze strony reglera bywają kosmiczne i niejednokrotnie mylące.
Niestety praktycznie na stówę czeka Cię wymiana.Jedyne co mogę doradzić to wykonanie pomiarów ładowania w sytuacji gdy moto chodzi jakiś okres czasu,regulator jest ciepły/gorący.Wtedy dziadyga zaczyna 'przepuszczać' prąd.Rozumiem że nie masz zamontowanego na stałe voltomierza jak i ja.To jest jednak bardzo przydatne urządzenie :wink:
Mam też adres do zaufanego serwisu modułowo-regulatorowego który może zdiagnozować regulator a nawet ewentualnie go naprawić.Sprawdzenie o ile dobrze pamiętam chyba stało wraz z przesyłką 75 zł.Ja po prostu sobie darowałem takie cudowanie.Zamówiłem nówkę,podpiąłem i...jakoś szczęsliwie jeżdzę :wink:
Miejscowy elektryk prócz wykładu odnośnie konstrukcji regulatora oraz układu łądowania w Hondzie( z którego skrajnie niewiele skumałem-prócz tego ze ten typ tak ma,skośnookie żle przemyślały te elementy hehe) stwierdził że nijak nie ma co sprawdzać na sucho-musiałby chyba suszarką go grzać :D .Także jak chcesz namiar na warsztat,daj cynk.Niemniej jednak przykry wydatek chyba Cię nie ominie

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Model VFR: RC46 '99- byla
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: juhass » pt 27 lip 2012, 11:01

Po prostu "na spokojnie" weź i pomierz napięcie ładowania przy różnych obrotach jak i na gorącym reglerze. Jeżeli przypuszczasz, że nowy aku mogł dostać już po tyłku przy takiej jeździe pożycz od kogos inne na chwilę. Uszkodzony akumulator też potrafi robić cuda. Mialem podobnie rok temu- pierwszy aku wygotowało- przyczyną był odlączony kabel od reglera- ten badający napięcie w instalacji. Wyczyściłem wszelkie połączenia i zabezpieczyłem, dodatkowo założyłem wentylator na regler, nowy akumulator i jest spokój- mam wskaźnik ładowania więc widzę co i jak- Tobie też polecam to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 15:51

Właśnie byłem mierzyć...

No i nie wiem nic.

Mierzenie na centralce, na luzie:
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - na niskich obrotach 14-15.5V
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - obroty powyżej 4-5k - ok 17V

Mierzenie na centralce, na luzie:
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - na niskich obrotach 14.6-14.8V
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - obroty powyżej 4-5k - 15.0-15.1V

Co ciekawe ładowanie normowało się wraz ze wzrostem temperatury.

Wcześniejsze pomiary, podczas rozgrzewania się silnika i rega były dziwaczne... W pewnym momencie, gdy wrzuciłem 1kę, włączyłem światła, to miałem skoki od 0.5 do ~ 19V! Tylko, nie wiem, czy to przez to, że wtedy miernik trzymał pomocnik, który był nieco wystraszony :P Bo gdy później ja próbowałem trzymać na śrubkach od klem akumulatora, to momentami też pokazywało mi okolice 0... Ale za to 19V już nie mogę w żaden sposób wytłumaczyć.

Gdy chciałem powtórzyć mierzenie, to spotkała mnie przykra niespodzianka... Rozrusznik pokręcił się z 6 obrotów i teraz już nie wykonuje nawet połowy...

Nie mam pojęcia co się dzieje :/
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: śliniak290 » pn 30 lip 2012, 16:18

nie powinno buć ładowania powyżej 14,4V -14,6V( o ile się nie mylę )
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Model VFR: Triumph Bonneville
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: zalew » pn 30 lip 2012, 16:20

Regulator fika... U mnie działy się podobne wariactwa.Masz od kogo pożyczyć sprawny regler dla wybadania tematu??Ja kurde mol nie miałem :cry:
Zgadza się 17V przy pomiarze już ewidentnie wskazuje winowajcę.Jeśli chcesz się upewnić,podepnij od kogoś sprawny regler.

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 16:24

Teraz mam założony SH579C-12

Postaram się pożyczyć od kogoś regulator... Najbliższą VFR 800 mam od siebie o jakieś 40km.
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 17:12

Revolut pisze:Właśnie byłem mierzyć...

No i nie wiem nic.

Mierzenie na centralce, na luzie:
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - na niskich obrotach 14-15.5V
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - obroty powyżej 4-5k - ok 17V

Mierzenie na centralce, na 1ce:
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - na niskich obrotach 14.6-14.8V
Regulator gorący, temp silnika 80*C, włączone światła - obroty powyżej 4-5k - 15.0-15.1V

Co ciekawe ładowanie normowało się wraz ze wzrostem temperatury.

Wcześniejsze pomiary, podczas rozgrzewania się silnika i rega były dziwaczne... W pewnym momencie, gdy wrzuciłem 1kę, włączyłem światła, to miałem skoki od 0.5 do ~ 19V! Tylko, nie wiem, czy to przez to, że wtedy miernik trzymał pomocnik, który był nieco wystraszony :P Bo gdy później ja próbowałem trzymać na śrubkach od klem akumulatora, to momentami też pokazywało mi okolice 0... Ale za to 19V już nie mogę w żaden sposób wytłumaczyć.

Gdy chciałem powtórzyć mierzenie, to spotkała mnie przykra niespodzianka... Rozrusznik pokręcił się z 6 obrotów i teraz już nie wykonuje nawet połowy...

Nie mam pojęcia co się dzieje :/
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 18:00

Nie ładowałem akumulatora po ostatniej próbie... A teraz sprawdziłem miernikiem i mam 15.5V an akku, a rozrusznik zrobi tylko pół obrotu i jest reset, czyli tak jakby akku było rozładowane.

Czyli już po nim? Akumulator ma 3 dni... Wymieniłem go, tak jak pisałem w pierwszym poście, myśląc, że to po prostu się akumulator skończył :/
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 18:39

Byłem sprawdzić z ciekawości akumulator w samochodzie, pokazało 17.2...

Tak więc moje pomiary nadają się do kosza... :D
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Fallen
pisarz
pisarz
Posty: 227
Rejestracja: ndz 18 mar 2012, 12:09
Model VFR: RC 36 II
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fallen » pn 30 lip 2012, 18:49

Revolut pisze:Byłem sprawdzić z ciekawości akumulator w samochodzie, pokazało 17.2...

Tak więc moje pomiary nadają się do kosza... :D
Też nie powinien mieć więcej niż 14,6 z tego co mi wiadomo... jaki masz ten miernik?? weź jakiś porządny załatw...
"Odwaga to świadomość, że jest się jedynym, który wie, jak wielkie ogarnia cię przerażenie"
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Er­ra­re hu­manum est

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: poscig » pn 30 lip 2012, 19:12

Chciałem napisać,że ewidentnie regulator daje zbyt wysokie napięcie,ale zbiłes mnie z tropu podając ładowanie z samochodu.
Najpier zacznij od pomiaru dobrym miernikiem.
Na wolnych obrotach ładowanie powinno byc bliskie 13.6 do 14.2V ( u mnie na nowym regulatorze pod obciążeniem wskazania była prawie identyczne).Przy 4.5tys .obr ładowanie powinno wynośic ok 14.6V
Ładowanie powyzej 15V świadczy o niewłaściwej pracy regulatora.....

Poczytaj tematów dotyczacych regulatorów i ew.zmierz prąd zmienny na przewodach wychodzących od alternatora.

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » pn 30 lip 2012, 21:08

Gdy tylko zdobędę jakiś sprawny miernik to podam informacje.

Wyjąłem akumulator z motocykla, ale zanim to zrobiłem, spróbowałem odpalić i o dziwo motocykl zakręcił kilka razy i odpalił. A 30min wcześniej od razu po wciśnięciu rozrusznika resetowało zegary.
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » wt 31 lip 2012, 15:02

Miernik w dom, wyniki na forum :D

Tuż po odpaleniu, na automatycznym ssaniu bez świateł - 14.28
Tuż po odpaleniu, na automatycznym ssanie z włączonymi światłami -13.4

Odpalone moto, bez biegu, bez świateł, obroty 1.3k- 13.6V
Odpalone moto, bez biegu, bez świateł, obroty 5k - 12.8V


Odpalone moto, bez biegu, włączone światła, obroty 1.3k- 12.4V
Odpalone moto, bez biegu, włączone światła, obroty 5k - 14.3v


Odpalone moto, na biegu, bez świateł, obroty 1.3k- 11.9V
Odpalone moto, na biegu, bez świateł, obroty 5k - 12.5


Odpalone moto, na biegu, światła, obroty 1.3k- 11.5V
Odpalone moto, na biegu, światła, obroty 5k - 11.6



Dodatkowo sprawdziłem te 3 przewody biegnące od regulatora, mierzyłem przy włączonym moto, czerwony przewód do kostki, czarny na ramę. Kolejność przewodów jest podobno bez znaczenia, ale mają mieć takie same napięcie. U mnie było to
-3.8
-0.9
-3.8

Tak więc już chyba potwierdzone, że to regulator? Moto ma 51 200 mil przebiegu, regulator oryginalny.
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Model VFR: VFR 800Fi, '00
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Revolut » śr 01 sie 2012, 10:11

Mam takie jeszcze pytanko, ale nie będę zakładać nowego tematu.

Gdzie kupujecie regulatory Tourmaxa? Znalazłem do mojej VFR z 2000roku w Larssonie za ponad 500zł...

Proszę o informacje, albo tutaj, albo na PW

Z góry dzięki :D
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości