Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » pn 05 maja 2014, 19:54

Według mnie pali się z powodu braku chłodzenia + ciepłe powietrze z tylnych cylindrów. Zainstalowałem wiatrak na reglerze i jest lekko ciepły a nie gorący ja wcześniej.
" w życiu piękne są tylko chwile "

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » pn 05 maja 2014, 21:14

Regler pada przez zaniedbaną instalację elektryczną (m. in. pośniedziałe połączenia), a dopiero drugim powodem jest słabe chłodzenie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » pn 05 maja 2014, 22:45

dokladnie , pali sie bo dostaje duzo pradu ktorego nie moze zmienic ...+ slabe styki w kostkach . Nie ma co ukrywac , ale instalacja elektryczna Honda sie nie popisala ...mialem kawe klr 650 z 87 i tam nie bylo problemow z elektryka , KTM LC4 topiony w blocie , ladowanie 14 i wiecej , a palcem tam nie ruszalem ...

Rafipro
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 19 gru 2013, 22:34
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rafipro » pn 05 maja 2014, 22:59

Ponoć reglery DUCATI dają radę ! :D

Awatar użytkownika
3miel
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: 3miel » śr 07 maja 2014, 21:28

Majac wolne i kawałek blachy aluminiowej+ wetylatorek od kompa popełniłem takie chłodzenie.Sprawdzając temperaturę reglera w 3 stanach-
na standartowym mocowaniu,na pełnej blaszce i na ponawiercanej jak można było przypuszczać najchłodniejszy był w ostatniej opcji.
Silnik w okolicach 100 stopni,włączone światła,jałowe obroty(czasami podkręcałem do 5k).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kiki » śr 07 maja 2014, 22:29

3miel czym sprawdzałeś temperaturę? Masz jakieś konkretne wyniki ?

Awatar użytkownika
3miel
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: 3miel » śr 07 maja 2014, 23:25

Nie mam specjalnego termometru, wiec moje kontrole były były robione na dotyk.Różnice były wyczuwalne więc nie moge narzekać.Po 5 min.pracy dotykałem regłer i blachę .Sam regler był goracy ze za długo go nie mogłem dotykać.Z blachą bez wentylatora -już lepiej blacha przejeła ciepło od regulatora.Z wentylem i ponawiercaną blachą regler był delikatnie nagrzany. To wszystko na postoju więc bez większego poboru pradu ,ale też bez większego ruchu powietrza. Juto spróbuje pojeździc i zobaczymy jak sie nagrzewa.
Ostatnio zmieniony śr 07 maja 2014, 23:26 przez 3miel, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: poscig » śr 07 maja 2014, 23:26

Kolego 3miel ,,pancerna robota,, chłodzenia na pewno skuteczniejsze.Jedynie co, to zabezpiecz kabelek zasilający wentylatorek bo bardzo szybko przetrze się ocierając w otworze,,,Wystarczy zwykła izolacja i złap szybkozłączką w okolicach przejścia,żeby nie przemieszczał się. Dobra robota.

Awatar użytkownika
3miel
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: 3miel » śr 07 maja 2014, 23:33

zdjecie robione na szybko.Treaz kabelek jest z drugiej strony a wentylator trochę nizej bo owiewka lekko uciskała wentka.Wersja demo :D
Nie ukrywam za zalezy mi na testach z jazdy.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: bialy-murzyn » czw 08 maja 2014, 00:07

Mój motor to vfr 800 1999 r.
Wczoraj założyłem regler używany oryginalny od Hondy Hornet 900.
Koszt 135 zł.
Taki jak ten: http://www.patternparts.net/Thumbnail/D ... height=300

Napięcia ze światłami: jałowy bieg 13.6 V, wysokie obroty 14.6 V i jak skała cały czas 14.6 V.

Po przejechaniu 30 kilometrów regler ciepły aczkolwiek nie gorący, co na prawdę cieszy.

Adoptowanie reglera. Obcięcie kostki z trzema żółtymi kablami i zlutowanie z trzema kablami od alternatora vfr. Następnie kostka z czterema kablami do akumulatora podpięta odwrotnie, czyli tak żeby czerwone kable szły do czerwonych w instalacji a zielone do zielonych.

Ostatnia rzecz, regler ten ma chyba idealnie takie same wymiary co ten oryginalny od vfr, więc idealnie pasują śruby.

Myśle, że póki co problemów z ładowaniem nie będzie.

Jeszcze jedno. Kupiłem kilka dni temu akumulator żelowy nowy w sklepie (130 zł) i nie trzyma prądu należycie, więc idzie do zwrotu.
Dziś kupiłem normalny akumulator (model 4RIDE YTX14-BS, 150 zł) i trzyma superowo. Co ciekawe, kupiłem akumulator większy, bo nie 10Ah tylko 12 Ah, ledwo się on mieści pod kanapą. Musiałem tą plastikową przykrywkę co jest na akumulatorze odciąć, bo inaczej kanapa by się nie nałożyła.

PALI SUPER ! Jestem hardcorem ! : >

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » czw 08 maja 2014, 05:23

wlasnie w tym problem ,ze ludzie montuje wiatraki i inne chlodzenia na regler , a jak by on mial dobry odbior pradu to by sie nie grzal .Ja swojego jeszcze nie testowalem w jezdzie , moze dzisiaj spawdze czy faktycznie grzeje sie jak dawniej , elektryk twierdzi ze smialo moge wywalic wiatraczek z reglera.

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fankas » czw 08 maja 2014, 11:53

co do grzania to tez jestem w stanie zarysykowac stwierdzenie ze to przez zasniedziala instalacje.... u mnie same zasuwki sa ok ale np na zoltych kablach do altka widac juz bylo zab czasu. kable do altka sie grzaly dosc znacznie... wywalone zasuwki- zlutowane i od razu spadek temperatuty na kablach. dodatkowo po przeczytaniu kliku postow dorzucilem kable bezposrednio do aku i ladowanie odrazu wzroslo z 12,8 do 13,8-14v
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » czw 08 maja 2014, 18:00

panowie czy przy wlaczonych swiatlach i wolnych obrotach macie jakies sesowne ladowanie ? bo ja w sumie mam ponizej 13 , ale dodam lekko gazu i od ok 1600 obr/min mam juz 14.2 - manual zaleca sprawdzac ladowanie przy 5 tys obr/min

Awatar użytkownika
3miel
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: 3miel » czw 08 maja 2014, 21:48

Rychu pisze:panowie czy przy wlaczonych swiatlach i wolnych obrotach macie jakies sesowne ladowanie ? bo ja w sumie mam ponizej 13 , ale dodam lekko gazu i od ok 1600 obr/min mam juz 14.2 - manual zaleca sprawdzac ladowanie przy 5 tys obr/min
Siemka. U mnie na wolnych jest tak samo ,a ładowanie wzrasta tak od 3k.
Co do mojego chłodzenia to zrobiłem je raczej z ciekawości niż potrzeby,ale prawda jest ze regler jest lepiej chłodzony .Po mojemu -nasze maszyny mają po parę lat więc coś się już może psuć.Fakt niezaprzeczalny to to że pod kanapą jest mocno nagrzane cała instalacja nie ma lekko i przydała by się lepsza wentylacja, ale ten legendarny juz regulator pada po dziesieciu latach to chyba nie jest źle.
No chyba ze częściej to sorki :D
Takie pytania mi sie cisną
1.Czy wymieniał ktoś po spaleniu się starego reglera na nowy z serwisu Hondy i czy tez były z nim problemy
2 Gdzie znajduje sie alternator i czy mozna go wymienic na trasie (sorki nie chce mi sie wertować forum-wystarcz link)
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » czw 08 maja 2014, 21:58

moj regler nie grzeje sie teraz prawie w ogole ...jest tylko tzw" letni " , wczesniej mozna bylo nim wode na kawe gotowac .

3miel - altek masz z lewej strony silnika pod deklem , mozna go wymienic w trasie , ale potrzebujesz poza altkiem , uszczelke dekla, badz sylikon + klucze ( sruby altka i bocznej owiewki to imbus 5 , najlepiej oczkowy 10 do zdjecia zbiorniczka wyrownawczego i jeszcze jakis torx czy gwiazdka do srub samego altka ) , wymaga to tez albo spuszczenia oleju , albo co latwiej, polozenia moto na prawym boku aby olej sie nie wylal.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości