System H.I.S.S

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

System H.I.S.S

Post autor: KolczyK » pn 18 cze 2007, 22:54

co to jest system H I S S chlopy ? jakies kodowanie kluczyka ...ale czemu to sluzy itp ?

na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie rc46 z 2001 roku ??? pomocy :smile:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pn 18 cze 2007, 22:58

Honda Immobilazer Security System - czy jakoś tak :mrgreen:

no właśnie, Piotrek B. dobrze napisał

Honda Ignition Security System

stosowany w VFR od 2001 roku, więc jeszcze przed Vitkiem
Ostatnio zmieniony pn 18 cze 2007, 23:19 przez rommi, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » pn 18 cze 2007, 23:11

H.I.S.S. Honda Immobilazer Security System (o ile sie nie myle) Częsciej znany jako imobilajzer

Przy stacyjce w formie elektronicznej zapisany jest super hiper tajny kod :biggrin Kod ten znajduje się w kluczyku.. O ile w Vtec'u jest tak samo jak w autach - kluczykiem niezakodowanym (nie posiadającym kodu) odpalisz motocykl ale zapłon zostanie odłączony po okresie około 3sekund. (Tak jest przynajmniej we wszystkich samochodach)
Zabezpieczenie stosunkowo dobre, trzeba bardzo dobrego sprzętu żeby je rozpracować.. W praktyce w przypadku motocykla raczej nikt by się w to nie bawił - łatwiej przeciez wziąć motocykl na lawete.. Sysytem stosowany powszechnie w samochodach od wielu lat..
Rozrózniamy dwa typy imobilajzera - zwykły i ze zmiennym kodem - krypto. Podaje nazwy zwyczajowe ;-) Ten ze zmiennym kodem jest mówiac kolokwialnie fajniejszy ;-) :razz:
Za każdym razem zmienia kod i zapisuje go w kluczyku czy jakoś tak..
W praktyce nieciekawie wygląda dorobienie kluczyka bo do kosztów dorobienia dochodzi kodowanie (zapewne mozliwe tylko w Hondzie ale spytam jeszcze tate kiedys przy okazji)
I owe kodowanie jest strasznie drogie, załózmy ze kluczyk dorabiamy za 30zł , za kodowanie płacimy 300 albo więcej.. (w samochodach koszt kodowania jest między 100 a 400zł chyba)
System ten raczej nie jest awaryjny , zapewne trzeba tylko uważać żeby nie narażać kluczyka na jakies mocne uderzenia ponieważ w środku znajduje się chip a w nim zapisany kod o którym wspominalem..

[ Dodano: 2007-06-18, 23:14 ]
poszperałem w necie ale nie wiele znalazłem http://forum.scigacz.pl/about7057-0-asc-0.html
Zawsze w razie potrzeby bardziej szczegółowych informacji moge skontaktować się z tata (zajmuje się dorabianiem i kodowaniem kluczy).. Jeśli ktos chciałby zakodowac to trzeba by "na żywca" sprawdzic czy się da bo to już zależy od rodzaju kodu i takich tam ;-) pozdr.
:-)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » wt 19 cze 2007, 00:02

Mam HISSa i co moge powiedziec ponad to co koledzy już nadmienili.

Dostajesz oryginalnie 2 kluczyki i blaszkę z numerem. Jak jej ni ma to podobno bieda - nie da się podobno dorobić drugiego kluczyka jak jeden zgubiłeś.

Próbowaliśmy obejść z knightem podczas montażu alarmu ten HISS, żeby można było odpalić moto z pilota. Zipa dumna - nie da się. Zesztą po co.

Jak HISS pracuje - blokuje pompę wtryskową - to fajniutko migoce czerwoną żaróweczką. Można to wyłączyć i nie mruga, ale po 24h i tak przestaje mrugać.

Co ciekawe - jak włożysz kluczyk do stacyjki HISS nadal mruga jakby blokował, ale tak na prawdę już nie blokuje. Żaróweczka HISS gasnie dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Taka ciekawostka :biggrin
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Wolszczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 15:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Wolszczak » wt 19 cze 2007, 10:31

HISS znaczy HONDA IGNITION SECURITY SYSTEM.
VEE-Four For ALL !!!!

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » wt 19 cze 2007, 12:06

Powaga :lol

ponieważ to wyraźny OT - udzielam sobie upomnienia z wpisaniem do jadłospisu i prosze o natychmiastowe usunięcia powyzszego tekstu nie wnoszącego nic do merytorycznej strony wymiany poglądów, zaśmiecającego forum i mającego znamiona prowokacji.
W przypadku nie dostosowania się do mojego żądania będę musiał usunąć go osobiście :lol

znajomy sprowadził z zagranicy 2 moto - oba z HISSem i gdzies zagineły kluczyki. Jak na razie serwis Hondy nie potrafi mu pomóc. Cieniasy?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » wt 19 cze 2007, 14:33

mors pisze:
znajomy sprowadził z zagranicy 2 moto - oba z HISSem i gdzies zagineły kluczyki. Jak na razie serwis Hondy nie potrafi mu pomóc. Cieniasy?
Hmmmm, cieniasy :mrgreen: bo można przecież zczytać kod zapisany tam gdzies w okolicach stacyjki za pomocą odpowiedniego sprzętu.. Nie wiem jak w przypadku kodu zmiennego ale też pewnie da się zrobić :!: Jeśli chce to moge załatwic namiary do ludzi którzy pomogą ;-) Załatwić Morsie czy nie ma potrzeby???
:-)

buli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 26 paź 2006, 15:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myszków

Post autor: buli » wt 19 cze 2007, 22:44

W Hondzie przy zgubieniu obu kluczyków bez wymiany m.innymi sterownika wtrysku się nie obejdzie
i żaden dealer postępujący zgodnie z manualem tutaj nie pomoże
a na blaszce jest tylko symbol wzoru nacięcia ząbków na kluczu

nie wiem gdzie , bo nie miałem potrzeby, ale za kilka stówek można złamać
zabezpieczenie HISS bezwymiany ECU na nowe

kodowanie klucza w moto Hondy jest w sumie proste
i branie za to 150zł lub więcej to rozbój
no chyba ,że w stolicy, tam wszystko wolno ;-)

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » wt 19 cze 2007, 23:04

buli pisze:W Hondzie przy zgubieniu obu kluczyków bez wymiany m.innymi sterownika wtrysku się nie obejdzie
Ja na 90% procent mam pewnośc że się obejdzie ale żeby rozwiać to 10% dopytam jeszcze ;-)
buli pisze:kodowanie klucza w moto Hondy jest w sumie proste
i branie za to 150zł lub więcej to rozbój
no chyba ,że w stolicy, tam wszystko wolno ;-)
Przyjacielu mój tata koduje nie w Warszawie tak sie sklada ale ceny i tak są zbliżone..
Proste? Zgadzam się, to trwa krótko i jest proste... Ale wiesz ile kosztuje sprzęt do kodowania :?: :smile: Tyle co RC36II w dobrym stanie ;-) Kodowarka jak każdy inny sprzęt pracuje na siebie dlatego cena kodowania musi być proporcjonalna do ceny urządzenia oraz do tego jak nowoczesną technologie stosujemy.. Dlatego gdyby kodowanie nie kosztowało odpowiedniej sumy pieniędzy to nikt nie kupił by sobie sprzętu do kodowania.. Wtedy kodowało by się tylko w serwisie,a to jest duzo drozsze..
Nie wiem jak jest z motocyklami Hondy ale co do wiekszości marek aut - kodowanie w serwisie jest dwa do pieciu razy droższe niz w punkcie dorabiania kluczy wyposazonym w odpowiedni sprzęt...
pozdrawiam
:-)

buli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 26 paź 2006, 15:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myszków

Post autor: buli » śr 20 cze 2007, 00:09

super specjalna wiązka do kodowania kluczy w motocyklach Honda
kosztuje około 200zł :mrgreen: (cena sprzed kilku lat)
płaci się za czas i wiedzę mechanika
może w samochodach jest inaczej , tego nie wiem

Awatar użytkownika
roads
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 22:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: roads » śr 20 cze 2007, 00:23

buli, Piotrek B., nie licytować się mi tu bo zaraz nie fajnie się zrobi jeden ma rację i drugi łapki se podać i tyle

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » śr 20 cze 2007, 01:03

Jak HISS pracuje - blokuje pompę wtryskową - to fajniutko migoce czerwoną żaróweczką. Można to wyłączyć i nie mruga, ale po 24h i tak przestaje mrugać.

Co ciekawe - jak włożysz kluczyk do stacyjki HISS nadal mruga jakby blokował, ale tak na prawdę już nie blokuje. Żaróweczka HISS gasnie dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Taka ciekawostka
jak znowu diódka (bo dioda)?? U mnie nie ma żadnej diody, diódki. KolczyK, a Ty co taka niezdecydowana, hie? ;) to raz, że chce RC46 z 99 roku, to, że jednak RC36II, a teraz już '01 ;)

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » śr 20 cze 2007, 02:17

W samochodowych immobilizerach tak zwane kodowanie wygląda następująco:
Przy pomocy poprawnego znanego kluczyka i złącza serwisowego wprowadza się immobilizer i ECU w tryb uczenia, po czym zbliża się do cewki (ten czarny pierscień wokół stacyjki to cewka) kolejno programowane a w zasadzie zapamiętywane kluczyki.
Po odpowiednio długim czasie (np 2 minuty) immobilizer przy braku zliżenia kolejnego kluczyka wychodzi ze stanu programowania.

-Innymi słowy każdy kluczyk ma swój unikalny kod.
-Programowanie kluczy polega na ich zapamiętaniu w pamięci immobilizera.
-Każde programowanie czyści z pamięci poprzednio zapisane i wymaga programowania wszystkich kluczy od początku. To jest sposób na wypisanie z listy zgubionego kluczyka.

Tak jest przynajmniej w moim samochodzie. Kluczyk pozbawiony jest baterii i działa na zasadzie emitowania fal radiowych modulowanych własnym kodem, a energię do emisji czerpie ze zmiennego pola elektromagnetycznego emitowanego przez cewkę. Cewka ta również odczytuje częstotliwość z kodem.

System tak zwanej pasywnej emisji powszechnie jest używany w supermarketach gdzie do produktów przykleja się proste rezonatory emitujące fale w pobliżu bramek wyjazdowych za kasą. Ale są to prymitywne rezonatorki nie takie jak w chipie kluczyka HISS.

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » śr 20 cze 2007, 07:53

Piotrze :!: Dokładnie tak :!:
Dokładnie w ten sposób można poradzić sobie ze zgubionym kluczykiem, jestem własnie po rozmowie z tata i usłyszałem mniej wiecej to co napisał Piotr ;-) Więc lepiej nie gubcie kluczyków ale jeśli zgubicie to nie koniec świata ;-)

buli pisze:super specjalna wiązka do kodowania kluczy w motocyklach Honda
kosztuje około 200zł
Albo mówimy o 2 róznych rzeczach, albo Immobilaizer który stosuje Honda w motocyklach nie ma nic wspólnego z tym samochodowym ;-)


Przemku, pokój - zawsze i wszędzie :razz: Do zobaczyska w czwartek :biggrin
:-)

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » śr 20 cze 2007, 09:05

No dobra, bo teraz to ja już się pogubiłem.

Zakładamy, że zgubiliśmy obydwa kluczyki. To, ze można dorobić kluczyk posiadając tylko zamek (stacyjkę) to wiadomo. Zamawiamy "czysty" kluczyk w Hondzie i co dalej? Da radę je zaprogramować do HISSa, który nam pozostał na motocyklu?
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości