Strona 1 z 1

800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pt 18 maja 2012, 13:06
autor: marlin
Hej.
Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem nic pokrewnego. Jak coś przegapiłem to przepraszam :)

Problem polega na tym, że przez kilka pierwszych minut jazdy po włączeniu kierunku mrugają mi oba kierunki. Jak awaryjne, których nie mam :)
Czy to z rana, czy po pracy. Po kilku minutach wszystko wraca do normy.

Gdzie szukać przyczyny?

Pozdr,
Marek

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pt 18 maja 2012, 14:25
autor: Arnold
Wygląda jakby przerywacz kierunkowskazów nawalał. Trzeba ściągnąć czachę i najprawdopodobniej wymienić go. Który element to dokładnie powie Ci serwisówka.

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: śr 23 maja 2012, 19:25
autor: marlin
No, od weekendu mam "awaryjne" permanentnie :)
Zajechałem wczoraj do serwisu pogadać o tym problemie i mechanik bez zastanowienia stwierdził, że brak masy. Poszperałem w necie i przy podobnym przypadku na forum hondy shadow też winowajcą była masa.
Tak więc w wolnej chwili wybiorę się na poszukiwanie masy ;)

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: czw 24 maja 2012, 14:16
autor: marlin
Podyskutuję dalej sam ze sobą. Może komuś się przyda na przyszłość :)

Zastanawiałem się nad tą zgubioną masą i jakoś mi to nie pasuje. Gdyby tak było, to kierunki raczej nie świeciłyby z normalnym natężeniem. Poza tym zmostkowałem wczoraj na próbę masę jednego z kierunków do masy motocykla i dupa, nic to nie dało.

Ze schematu elektrycznego wywnioskowałem, że przerywacza kierunków jedynie moduluje napięcie zasilające, które jest podawana na włącznik kierunków. A z tym nie ma problemu.

Z przełącznika idzie po jednym sygnale na każdą stronę do 3 żarówek (dwa kierunki + lampka na zegarach). Dodatkowo idzie po jednym sygnale do obu przednich kierunków (nie mam pojęcia po co, ale schemat jasno to pokazuje). Pytanie - w jaki sposób oba obwody (te do 3 żarówek) są zasilane jednocześnie?

Zastanawiam się nad tym przełącznikiem, czy tam w środku obwody obu kierunków nie zwierają się przypadkiem. Raz już go otwierałem, ale dziś postaram się podejść do nich z miernikiem. I będę dalej się zmóżdżał :)

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: czw 24 maja 2012, 15:00
autor: Lukaszny
Zasilanie jest od przełącznika w manetce. Faktycznie tam szukaj problemu, bo może zwiera oba.

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: czw 24 maja 2012, 15:03
autor: darecki-30
elektryka to nie za mocna moja strona ,ale mase bym zostawil w spokoju , jak by to byla jej wina to by kierunki migały ale slabiej ,obstawiłbym na zwarcie w przełaczniku kierunkow,ewentualnie uszkodzenie przewodów w wiazce wychodzacej z niego

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: czw 24 maja 2012, 19:56
autor: marlin
Cieszy mnie, że Wasze wnioski pokrywają się z moimi. Niestety, na razie bez efektów.
Przełącznik rozebrany na drobne części i nic tam nie zwiera. Wiązka przy manetce też nie jest uszkodzona. Trzeba będzie zdejmować plastiki i sprawdzać kable po kolei... :confused

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pt 25 maja 2012, 02:18
autor: Marcinnelli
Witam,

Jakbym miał kombinować to na Twoim miejscu spróbowałbym:

Rozpiąć kostkę od przełączników na lewej manetce ( 9 pinów: Brązowo-niebieski, Czarny, Pomarańczowy, Biały, Jasno-niebieski, Niebiesko-biały, Szary, Czarno-brązowy i Niebieski kabelek- o ile się nie walnąłem), spiąć "na krótko" Szary- sygnał z przekaźnika z kolejno: Pomarańczowy- powinna migać Lewa strona, Jasno-niebieski- miga Prawa strona. Jak jest OK to znaczy że skopany jest pstryczek bądź wiązka od kostki do pstryczka. Jeżeli dalej jest źle to podajesz napięcie bezpośrednio z aku na kolejno: pomarańczowy- świeci na stałe lewa strona, Jasno-niebieski- świeci na stałe prawa strona. Jeżeli świecą na stałe obie to znaczy że masz zwarcie na odcinku biegnącym od kostki prosto do żarówek.

Sprawdź to powyżej i wtedy będziemy kombinowali dalej jak się nie rozwiąże bo istnieje jeszcze kilka możliwości. Jakbym miał zgadywać to coś jest nieco zawilgocone- może sama kostka/ pstryczek. Drugie w kolejności stoi przetarcie wiązki.

Zaznaczam, że to tylko domysły :wink:

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pt 25 maja 2012, 09:14
autor: marlin
Robiłem tak jak proponujesz, z wyjątkiem podawania napięcia prosto z aku. Ale zmierzyłem oporność pomiędzy tymi pomarańczowym i niebieskim - ok 1 ohm, więc żadna. Stąd wniosek, że gdzieś dalej musi być zwarcie pomiędzy tymi obwodami.

Dziś po pracy biorę browary i idę do garażu walczyć z plastikami i wiązką :)

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pt 25 maja 2012, 13:50
autor: Marcinnelli
Jeżeli tak już robiłeś (rozumiem że dalej pracują obie strony) to na 99% zwarcie kabli plusowych masz gdzieś w wiązce. Spróbuj jeszcze, żeby włączyć kierunki i 'pognieć' trochę wiązkę- szybko powinieneś się dowiedzieć czy i gdzie takie zwarcie masz.

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: ndz 27 maja 2012, 00:08
autor: marlin
Uff zrobione...

Zlokalizowałem że zwarcie jest gdzieś w głównej wiązce, od której odchodzą kable do zegarów i czterech kierunków. Stwierdziłem że nie ma sensu naprawiać wiązki, tylko odciąłem oryginalne kable i pociągnąłem równoległe nowe przewody. I działa :)
Nie powiem, trochę czasu na robotę mi zeszło. Mam nadzieję, że zrobiłem to solidnie i za krótki czas nie będę musiał ponownie wszystkiego rozbierać ;)

Dzięki wszystkim za porady!

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: ndz 27 maja 2012, 15:58
autor: Marcinnelli
Rozwiązanie OK, fajnie że śmiga.

Ale szkoda, że nie zajrzałeś co tam się stało... Może się okazać że za miesiąc będziesz miał inny problem z kabelkami w tym samym miejscu, dowiedziałbyś się czy reszta jest ok. Ale może po prostu piszę czarny scenariusz, ja po prostu jestem zwolennikiem, żeby znaleźć przyczynę.

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: ndz 27 maja 2012, 17:24
autor: darecki-30
fakt dobrze by bylo znalez to miejsce i sprawdzic inne przewody ,moga byc uszkodzone izolacje innych i za pare kilometrow znowu klopoty,

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

: pn 28 maja 2012, 10:31
autor: marlin
Wiem wiem... Uwierzcie mi, półśrodki mnie nie satysfakcjonują.
Ale w tym przypadku musiałbym chyba wyciągać całą wiązkę elektryczną, która idzie od zegarów do zadupka. A to wiązałoby się z koniecznością poważniejszego rozbierania moto. Z moimi umiejętnościami mechanicznymi mógłbym zrobić więcej złego niż dobrego :)

Planuję zwrócić na to uwagę mechanikowi przy kolejnej poważniejszej robótce, mam nadzieję że nic się nie spieprzy do tego momentu :P