Problemy z napięciem

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z napięciem

Post autor: Fakir » pn 23 wrz 2013, 07:37

szatan pisze:13,3V to za mało , poprowadz dodatkowe kable od reglera do aku.
regler już dawno wymieniony, i cały problem ogarnięty :wink:
były to nadpalone styki na złączce od alternatora i regulatora

teraz mam ładowanie git majonez, bez świateł 14,9
ze światłami i podgrzewanymi minetkami koś koło 14,0v 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
beret
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
Model VFR: VFR800 VTEC
Imię: Bartek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustroń

Re: Problemy z napięciem

Post autor: beret » czw 08 cze 2017, 23:13

Mam pytanie , przeglądam forum i nie zabardzo wiem jak się odnieść do tego wszystkie, nie jestem specjalistą.
Nie chce zakładać nowego tematu to pisze tutaj.

Sprawdziłęm ładowanie akumulatora.
Przy zapalonych światła obroty 900-1000 i silnik rozgrzany do około 70 stopnij, pokazuje napięcie 12,5, 12,7.
Przy zgaszonych wzrasta do 14 V.

A już przy 2000 obrotów napięcei wskauje na 13,7 V również przy zapalonych światłach.
Mierzyłem bezpośrednio na akumulatorze.
Czy to takie napięcie jest prawidłowe ?

Motocykl: VFR 800 VTEC 2002

Awatar użytkownika
KidRackBrawura
pisarz
pisarz
Posty: 313
Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
Model VFR: Fi '01
Imię: Tomasz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuliszków

Re: Problemy z napięciem

Post autor: KidRackBrawura » czw 08 cze 2017, 23:18

Przede wszystkim obroty chyba za małe - nie powinno być 1100-1200?
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Problemy z napięciem

Post autor: wydra » czw 08 cze 2017, 23:39

a po drugie wynik tez zależny od kondycji akumulatora, Podepnij go na noc, rano wsadź do moto i pomierz.
dobrze by było osiągnąć te 14 V chociaż dla świętego spokoju ;)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
beret
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
Model VFR: VFR800 VTEC
Imię: Bartek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustroń

Re: Problemy z napięciem

Post autor: beret » pt 09 cze 2017, 10:16

Własnie teraz sobie zdałem sprawe z obrotów :) Podkręće do 1200 i zobacze.

Czyli mam rozumieć że przy rozgrzanym moto, na wolnych obrotach ze światłami, powinno być te +- 14V ?

Awatar użytkownika
adrianoo
pisarz
pisarz
Posty: 420
Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
Model VFR: 800 vtec
Imię: Adrian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Józefosław

Re: Problemy z napięciem

Post autor: adrianoo » pt 09 cze 2017, 18:30

Ja mam ze światłami 13,6. Bez świateł 14,4.
Na wolnych obrotach.
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"

Awatar użytkownika
beret
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 16:30
Model VFR: VFR800 VTEC
Imię: Bartek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ustroń

Re: Problemy z napięciem

Post autor: beret » ndz 11 cze 2017, 21:40

Ja mam podobnie,

Z światłami 13,5, jak podkręce do 5000 obr/m to wskaukje do 13,8
Bez świateł 14,4.

Myślicie że jest ok ?

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Model VFR: VTEC, Yama FJR
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Problemy z napięciem

Post autor: SoH » pt 23 cze 2017, 14:51

beret pisze:
ndz 11 cze 2017, 21:40
Ja mam podobnie,

Z światłami 13,5, jak podkręce do 5000 obr/m to wskaukje do 13,8
Bez świateł 14,4.

Myślicie że jest ok ?
Teoretycznie jest ok. Serwisówka mówi, że przy 5000RPM, silniku rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i włączonych długich światłach napięcie ma być większe niż spoczynkowe akumulatora i mniejsze niż 15.5V. (serwisówka, strona 17-9)
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości