Zauważyłem, że m momencie włączania długich świateł, niezależnie czy przełącznikiem: długie- krótkie, czy przyciskiem PASS, wskazówka prędkości opada na sam dół i po sekundzie wraca na prawidłowe wskazanie.
W moto mam zamontowany woltomierz pokazujący cyfrowo ładowanie. Podczas jazdy w średnim zakresie obr. ładowanie wyn. 14.08v, w momencie przełączania świateł ład. spada na chwile do 13.60 mniej wiecej. Po chwili regler reguluje na 14.17v na dł. światłach. Czyli może jest to spowodowane tym chwilowym spadkiem napięcia W sumie to też wygląda jakby coś przerywało prace czujnika TDK.
Dobrałem się do wszystkich kostek w czaszce i wyglądają na czyste.
Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim??
RC 36 II wskazówka prędkości opada.
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: RC 36 II wskazówka prędkości opada.
ja się spotkałem, na chwile opadły mi obie wskazówki (licznik i obrotomierz) i po jakiejś minucie zabrakło mi prądu i padł regler.
Moim zdaniem dobrze obadaj regler i akumulator bo to jest wina spadku napięcia.
Moim zdaniem dobrze obadaj regler i akumulator bo to jest wina spadku napięcia.
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
- sonsiat
- bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
- Imię: Mateusz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: RC 36 II wskazówka prędkości opada.
Hmmm. Akumulator ma jakieś pół roku- bezobsługowy AGM jakiś włoski. Jak był nowy to trzymał prąd na poziomie 12.76v czyli cacy. Teraz jak bedzie trzymać się okaże. Ogólnie od czasu kiedy wystawiłem moto w tym roku, zauważyłem znaczny spadek napięcia na postoju. Tylko nie mam pojęcia co jest przyczyną. Czy np. wciąż niskie temperatury nocą, czy to że mam alarm, który mam dość daleki zasięg pilota ( także też pewnie swoje ciągnie) W ostatnim czasie przez pare dni prąd spadł po solidnym śmiganiu (200km) na 12.39v także nie ciekawie. Wczoraj zrobiłem sobie jakieś 70km trasy i miasta i od razu po odstawieniu moto, odłączyłem alarm żeby srawdzić czy będzie lepiej. Dzisiaj aku ma 12.68v, a kilka minut po zgaszeniu silnika było 12.78v. Zobaczę jutro czy spadnie mocniej. Podobno poziom 12.80v to 100% sprawności aku.
Zauważyłem też, że kiedy aku ma znacznie słabszy prąd niż miał na początku, poziom ładowania też jest niższy. Gdy normalnie trzyma sie w okolicy 14.06v to na początku śmigania ładowanie jest w okolicy 13.9v Ja sobie pomyślałem, że może tak jest bo większa część prądu pochłania aku do puki się nie naładuje tak jak ma być, a póxniej wchodzi ładowanie do ponad 14v.
Zauważyłem też, że kiedy aku ma znacznie słabszy prąd niż miał na początku, poziom ładowania też jest niższy. Gdy normalnie trzyma sie w okolicy 14.06v to na początku śmigania ładowanie jest w okolicy 13.9v Ja sobie pomyślałem, że może tak jest bo większa część prądu pochłania aku do puki się nie naładuje tak jak ma być, a póxniej wchodzi ładowanie do ponad 14v.
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: RC 36 II wskazówka prędkości opada.
w takim razie zmierz napięcie wchodzące do reglera. To te trzy żółte kable w kostce reglera. Mierzy się je na przemian 1 z drugim potem drugi z trzecim i pierwszy z trzecim. W każdej parze powinno być chyba koło 75V. Gdzieś to jest opisane dokładnie na forum.
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: RC 36 II wskazówka prędkości opada.
tu masz linki to tematów opisujących lepiej to wszystko
viewtopic.php?f=18&t=12347&view=unread#unread
viewtopic.php?f=18&t=10627&view=unread#unread
viewtopic.php?f=18&t=11504&view=unread#unread
viewtopic.php?f=18&t=12347&view=unread#unread
viewtopic.php?f=18&t=10627&view=unread#unread
viewtopic.php?f=18&t=11504&view=unread#unread
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości