Strona 1 z 1

...Aternator...jakie napięcie (VFR 800 - 1998r)

: sob 05 maja 2007, 15:16
autor: Beny
Witam,
Ostatnio przy podózy zagotowało mi akumulatorek i ch...olera go wzięła. Pierwsa myśl padł regler i tak chyba jest bo na akumulatorze mierzone napięcie wymosi (przy odp warunkach, 5000rpm i swiatla) koło 18V.
Natomiast na wyjsciu z Alternatora (we wtyczce do reglera) - na jednej wtyczce (cztero-kablowej): ok 25V, natomiast w drugiej (3 kablowej): ok 12V.
Czy znaczy to że Alternator jest OK?
VFR 800 (46) 1998r.
Pozdrawima i dzieki za info

: sob 05 maja 2007, 20:58
autor: Gacek
Regler masz do wymiany - u mnie było to samo i też poszła bateria. A z alternatorem jest ok :aww

: sob 05 maja 2007, 21:55
autor: beny
Wilekie dzieki, przynajmniej wiem że koszty to REGLER:(
a przy okazji, gdzie moge dostać w miare dobry no i oczywiśćie tani?
pzodrawiam

: sob 05 maja 2007, 22:03
autor: Gacek

: ndz 06 maja 2007, 13:18
autor: szatan
napiecie mierzy sie na zółtych kablach, i powinno być takie samo na kazdym, i nie 25V tylko ponad 100V

: ndz 06 maja 2007, 20:44
autor: Beny
...100V ????????? żółte nie żólte, są tam dwie wtyczki (4 kablowe i 3 kablowe)...
...to jak w końcu, bo sie pogubiłem...

: ndz 06 maja 2007, 20:46
autor: Beny
...prosiłbym zatem o szczegółowe info jak mam to zrobić...
przy włączonym moto, jakie obroty itp itd.
Będę bardzo wdzięczny.
pozdrawiam

: ndz 06 maja 2007, 20:54
autor: szatan
Odepnij całkiem regulator , Do 3 kablowej idą zołte kable wychodezą z lewej strony silnika od dekla i to są kable od alternatora ,
przy włączonym silniku mierzysz napiecie zmienne na mierniku,
Każdy z każdym czyli 1 z 2 potem 1 z 3 , nastepnie 2 z 3 , napiecie ma być takie samo wszedzie.
Po przygazowaniu do przykładowo do 8 tys/obr napiecie powinno wzrosnąc nawet ponad 180V wiec ostroznie.

: ndz 06 maja 2007, 21:09
autor: Beny
Dzieki wielkie, niestety sprawdzę to dopiero za jakiś czas...moja Dziwka stoi 200km ode mnie:(
jednakże napięcia miałem wszędzie takie samo..z tym że nie weim na jakim zakresie mierzyłem miernikiem, więć ldatego tez wartość ta mogła być mniejsza...poniekąd wszędzie była taka sama....
to chyba dobrze...niee...?
pozdrówka raz jeszcze

: ndz 06 maja 2007, 21:11
autor: szatan
Tak dobrze bo to jest 3-fazowe. Wszedzie ma być tak samo

: ndz 06 maja 2007, 21:14
autor: Klarkson
Beny pisze:są tam dwie wtyczki (4 kablowe i 3 kablowe)...
...to jak w końcu, bo sie pogubiłem...
Wtyczka 3 przewodowa (3p kolor biały) - wszystkie 3 przewody są żóte i idą bezpośrednio z alternatora. Jak chcesz się bawic w pomiary to tak jak Szatan powiedział - tylko ostroznie.

Wtyczka 4 przewodowa (4P czarna) - przewody idą do masy, ładowanie aku + 2 na przekażnik rozrusznika. Tak to przynajmniej pamiętam z RC36. Jezeli na tej wtyczce sprawdziłeś napięcie podawane na aku, które wynosiło 18V - prosta sprawa - 230PLN na nowy regler.

: ndz 06 maja 2007, 21:20
autor: Beny
...230 REgler...gdzie go mogę szukać.../
A tak przy okazji, myśłałem aby zamontować sobie wskażnik jakis...woltomierz,,,aby zapobiec następnym razem zagotowania Bateryjki....

: ndz 06 maja 2007, 21:24
autor: szatan
Regulator na allegro lub u szatana :D
A miernik u szatana
Hłe Hłe :evil:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... php?t=1240

: ndz 06 maja 2007, 21:32
autor: Beny
Szatan, a ile taki śłicznie wyglądający przy moim czerwonym lakierze mierniczek kosztuje?
...booo podoba mi się i uchroni akumulatorek (który 3ba jeszcze kupić)/...
a Reglerek tez u Ciebie?
PS. Możesz podać nr tel, abym jutro ewentualnie Cię dręczył przez słuchawkę a nie klaawiaturę?;)
pozdrówka

: ndz 13 maja 2007, 12:52
autor: Beny
Szatan...cholera, problem sie pojawił. wysłałem CI maila więc sobie przeczytaj.
W każdym bądź razie mały s...wiel pokazuje ciągle czeroną diode.... :(
pozdro