...Aternator...jakie napięcie (VFR 800 - 1998r)

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Beny
Posty: 6
Rejestracja: wt 12 gru 2006, 21:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków/Stalowa Wola
Kontakt:

...Aternator...jakie napięcie (VFR 800 - 1998r)

Post autor: Beny » sob 05 maja 2007, 15:16

Witam,
Ostatnio przy podózy zagotowało mi akumulatorek i ch...olera go wzięła. Pierwsa myśl padł regler i tak chyba jest bo na akumulatorze mierzone napięcie wymosi (przy odp warunkach, 5000rpm i swiatla) koło 18V.
Natomiast na wyjsciu z Alternatora (we wtyczce do reglera) - na jednej wtyczce (cztero-kablowej): ok 25V, natomiast w drugiej (3 kablowej): ok 12V.
Czy znaczy to że Alternator jest OK?
VFR 800 (46) 1998r.
Pozdrawima i dzieki za info

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » sob 05 maja 2007, 20:58

Regler masz do wymiany - u mnie było to samo i też poszła bateria. A z alternatorem jest ok :aww
Ride or Die....

beny

Post autor: beny » sob 05 maja 2007, 21:55

Wilekie dzieki, przynajmniej wiem że koszty to REGLER:(
a przy okazji, gdzie moge dostać w miare dobry no i oczywiśćie tani?
pzodrawiam

Awatar użytkownika
Gacek
pisarz
pisarz
Posty: 445
Rejestracja: ndz 16 lip 2006, 20:43
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Gacek » sob 05 maja 2007, 22:03

Ride or Die....

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 06 maja 2007, 13:18

napiecie mierzy sie na zółtych kablach, i powinno być takie samo na kazdym, i nie 25V tylko ponad 100V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Beny

Post autor: Beny » ndz 06 maja 2007, 20:44

...100V ????????? żółte nie żólte, są tam dwie wtyczki (4 kablowe i 3 kablowe)...
...to jak w końcu, bo sie pogubiłem...

Beny

Post autor: Beny » ndz 06 maja 2007, 20:46

...prosiłbym zatem o szczegółowe info jak mam to zrobić...
przy włączonym moto, jakie obroty itp itd.
Będę bardzo wdzięczny.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 06 maja 2007, 20:54

Odepnij całkiem regulator , Do 3 kablowej idą zołte kable wychodezą z lewej strony silnika od dekla i to są kable od alternatora ,
przy włączonym silniku mierzysz napiecie zmienne na mierniku,
Każdy z każdym czyli 1 z 2 potem 1 z 3 , nastepnie 2 z 3 , napiecie ma być takie samo wszedzie.
Po przygazowaniu do przykładowo do 8 tys/obr napiecie powinno wzrosnąc nawet ponad 180V wiec ostroznie.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Beny

Post autor: Beny » ndz 06 maja 2007, 21:09

Dzieki wielkie, niestety sprawdzę to dopiero za jakiś czas...moja Dziwka stoi 200km ode mnie:(
jednakże napięcia miałem wszędzie takie samo..z tym że nie weim na jakim zakresie mierzyłem miernikiem, więć ldatego tez wartość ta mogła być mniejsza...poniekąd wszędzie była taka sama....
to chyba dobrze...niee...?
pozdrówka raz jeszcze

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 06 maja 2007, 21:11

Tak dobrze bo to jest 3-fazowe. Wszedzie ma być tak samo
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » ndz 06 maja 2007, 21:14

Beny pisze:są tam dwie wtyczki (4 kablowe i 3 kablowe)...
...to jak w końcu, bo sie pogubiłem...
Wtyczka 3 przewodowa (3p kolor biały) - wszystkie 3 przewody są żóte i idą bezpośrednio z alternatora. Jak chcesz się bawic w pomiary to tak jak Szatan powiedział - tylko ostroznie.

Wtyczka 4 przewodowa (4P czarna) - przewody idą do masy, ładowanie aku + 2 na przekażnik rozrusznika. Tak to przynajmniej pamiętam z RC36. Jezeli na tej wtyczce sprawdziłeś napięcie podawane na aku, które wynosiło 18V - prosta sprawa - 230PLN na nowy regler.
Klarkson

Beny

Post autor: Beny » ndz 06 maja 2007, 21:20

...230 REgler...gdzie go mogę szukać.../
A tak przy okazji, myśłałem aby zamontować sobie wskażnik jakis...woltomierz,,,aby zapobiec następnym razem zagotowania Bateryjki....

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 06 maja 2007, 21:24

Regulator na allegro lub u szatana :D
A miernik u szatana
Hłe Hłe :evil:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... php?t=1240
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Beny

Post autor: Beny » ndz 06 maja 2007, 21:32

Szatan, a ile taki śłicznie wyglądający przy moim czerwonym lakierze mierniczek kosztuje?
...booo podoba mi się i uchroni akumulatorek (który 3ba jeszcze kupić)/...
a Reglerek tez u Ciebie?
PS. Możesz podać nr tel, abym jutro ewentualnie Cię dręczył przez słuchawkę a nie klaawiaturę?;)
pozdrówka

Beny

Post autor: Beny » ndz 13 maja 2007, 12:52

Szatan...cholera, problem sie pojawił. wysłałem CI maila więc sobie przeczytaj.
W każdym bądź razie mały s...wiel pokazuje ciągle czeroną diode.... :(
pozdro

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości