Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Czyzby regulator czy jaki inny cud?

Post autor: przem09 » ndz 17 kwie 2011, 18:58

Witam. Dzis po dojezdzie do czestochowy cos mi doslownie smierdzialo kolo moto.... a ze w kolo rozne sprzety to zwalilem wine na innych. Jednak wracajac do domu co sie zatrzymalem to znow smrod cos w stylu nierozgrzanego katalizatora.
Po dojezdzie do garazu olsnienie to chyba moje moto smierdzi.. Podnosze siedzenie a tam para, w kolo az mokro. Akumulator goracy jak cholera. Mierze napiecie aku i jest 13,59. Wiec mysl ze regulator ale, mierze ladownanie przy 5000obrotow raz i wychodzi w normie. Mierze znow za chwile i pojawia sie 15,9. Troszke chyba za duzo. Dodam ze akumulator jest stosunkowo nowy(yuasa) poniewaz wymieniony byl w zeszlym roku kolo czerwca. Dla ciekawosci dodam ze wczesniejsza tez nowa yuasa wytrzymala 2 tygodnie. W podobnej sytuacji czyli po dluzszej trasie sie zagotowala i stwierdzili w serwisie ze wada aku i wyminili na nowe. Ten aku na razie pali itp ale zaczynam podejrzewac ze cos nie gra u mnie z instalacja skoro cos takiego sie dzieje. Na krotkich dystansach po miescie tych objawow nie widac..
Tu pytanko do elektrykow i wszelkich domoroslych adamow slodowych.. Co z tym dzialac? Bo na allegro regulatorki to troszke duzo kosztuja zeby wymienic tak sobie jesli tamten jest sprawny.

Pozdro dla wszystkich poznanych dzis osobiscie w czestochowie

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 17 kwie 2011, 19:16

Masz uszkodzony regulator napięcia.
Regulator po podgrzaniu, w jego przypadku jest normalne, zaczyna "przepuszczać napięcię" i przeładowuje akumulator co oznacza że aku się wygotowuje przez nadmierną elektrolizę.

KONIECZNIE wypłucz całe okolice akumulatora dużą ilościa wody. Bo elektrolit potrawi ci wszystko.

[ Dodano: Nie 17 Kwi, 2011 ]
przy okazji sprawdź poziom elektrolitu, na pewno masz go za mało.

Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przem09 » ndz 17 kwie 2011, 19:23

Dzieki za info aku mial byc ten tzw bezobslugowy:) ale to juz wiemy ze to tylko z nazwy:) jeszcze gdzies wyczytalem w poprzednich postach ze jakis dodatkowy kabelek musi isc na 12v wiec zaraz pojde i sprawdze czy jest on podlaczony czy nie zasniedzialy itp.. Bo chce sie jakos ratowac przed wiekszym wydatkiem:) A tak przy okazji to jakies konretne regulatory lepiej kupic czy to co jest w oryginale?

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 17 kwie 2011, 19:27

Uważam że sprawa jest przegrana jesli chodiz o regulator.
Aku jest bezobsługowy do momentu kiedy kończą się jego normalne warunki eksploatacyjne. Przeładowania żaden aku nie wytrzyma. Dobrze że ci go nie rozsadziło.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » ndz 17 kwie 2011, 20:02

Wymień regulator i sprawdz aku :) ducati energia polecam regulator tej firmy :)
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przem09 » ndz 17 kwie 2011, 20:17

Bylem wlasnie w garazu i... powtorka z rozrywki. Teraz przed odpaleniem aku na zimno ma 13,3v lecz gdy chcialem zakrecic spada do 4v i nie kreci... po odpaleniu z kabli pokazuje 14 na obciazeniu na wolnych i 15,2 na 5000 tys... Czyli aku pewno oddam na gwarancje, ostatnio wymienili na nowy moze teraz tez:) a regulator chyba niestety do kupna.
Dodam ze moj obecny wyglada na oryginalny z tym ze ma zamocowany wiatraczek ale chyba nie pomogla:/

Awatar użytkownika
yacc
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: czw 25 lis 2010, 09:15
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: yacc » ndz 17 kwie 2011, 20:28

Podepnę sie do tematu, bo miałem dziś podobny problem z aku. Rano zapalił bez problemu, zrobiłem jakieś 80km, zjechalismy z trasy, i już potem nie chciał zakręcić. Zapaliłem z pomoća kolegi który mnie zapchnął i było ok. Jechaliśmy dalej ok 50km i zjechalismy na stację zatankować (musiałem wyłaczyć sprzęta) i co dziwne po zatankowaniu opalił na dotyk.
Pózniej jeszcze raz sie zatrzymaliśmy i też było ok. Zajchałem do chaty, zgasiłem sprzęta i z ciekawosci spróbówałem znowu zapalić ii..... już nie odpalił.
Napięcie ładowania sprawdzałem i jest ok.

Na dniach wymienie aku na nowe i bede sprawdzać.

Martwy aku czy jakies zwarcie w instalacji a może jednak regulator? Czy coś nie styka?

Aha.. zapomniałem dodać ze aku mam 8 albo 9 ah a nie jak fabryczny 10 (lub 12ah) i jest on ok 2-3cm niższy niż oryginał (pod nim szmatka;) Ale to chyba nie powinno mieć znaczenia.
Ostatnio zmieniony ndz 17 kwie 2011, 22:07 przez yacc, łącznie zmieniany 1 raz.
yacc

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » ndz 17 kwie 2011, 20:39

Mój drogi jednak wydatek rzędu 340pln czeka ciebie i troszkę zabawy...
Regler firmy TOURMAX japoński jest już przetestowany i sprawdza się.

Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przem09 » ndz 17 kwie 2011, 20:47

To juz pojechalem na 3B...:/ za to bede mial nowy regler. A co sadzicie o tym polskim odpowiedniku rn07?

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Lukaszny » ndz 17 kwie 2011, 20:48

Sprawdź miernikiem jaki masz prąd ładowania - czasami to nie wina regulatora tylko uszkodzonego akumulatora.

Awatar użytkownika
Chris-Zg
pisarz
pisarz
Posty: 308
Rejestracja: czw 12 sie 2010, 23:34
Imię: Christian
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Chris-Zg » ndz 17 kwie 2011, 21:39

Lukaszny pisze:Sprawdź miernikiem jaki masz prąd ładowania - czasami to nie wina regulatora tylko uszkodzonego akumulatora.

Przeciez napisal ze sprawdzal.
Czerwone są najszybsze!

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » ndz 17 kwie 2011, 21:56

przem09 pisze:A co sadzicie o tym polskim odpowiedniku rn07?
Było to już przerabiane mnóstwo razy.Użyj opcji "szukaj".

Awatar użytkownika
yacc
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: czw 25 lis 2010, 09:15
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: yacc » ndz 17 kwie 2011, 22:10

Chris-Zg pisze:Przeciez napisal ze sprawdzal.
Napięcie łądowania a prąd łądowania to dwie różne rzeczy i inaczej sie je mierzy.
yacc

Awatar użytkownika
przem09
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 14:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: przem09 » ndz 17 kwie 2011, 22:26

co do rn07 to przegladalem temat ale w 16 stronach ciezko wyszukac konkretna odpowiedz pozatym z tego co widzialem moze zle szukalem to nie bylo jakiegos porownania polskiego odpowiednika z tourmaxem czy ducati:) Bo tyle juz wyczytalem

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 17 kwie 2011, 22:39

przem09 pisze:nie bylo jakiegos porownania polskiego odpowiednika z tourmaxem czy ducati
Kilku ma RN7 i nie ma z nimi problemów,producent na miejscu,dobra gwarancja.Tourmax dobra firma,te tez śmigają w kilku motkach.Ciężko je porównywać i nie słyszałem,żeby któryś z nich się popsuł.Pozostaje cena,a tu wiadomo.......
Ducati energa chyba nie robi do osiemsetek.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości