Aletrnator lub regulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Aletrnator lub regulator

Post autor: daro1980 » czw 14 kwie 2011, 20:44

witam

Panowie dziś profilaktycznie zmierzyłem sobie lądowanie na klemach aku i
13,9 V na wolnych no to obroty w gore zero efektu wiec zdejmuje boczki i dobieram się do regulatora
no i pomiar bezpośrednio z regulatora 14,4V wiec myślę sobie ze na pewno gdzieś coś mam skorodowane ... po wielkich walkach oczyściłem połączenia masy silnika reglerka i przy aku ...kolejny pomiar na klemach i 14,1 V wiec gdzieś jeszcze coś zaśniedziałe ...draże dalej i dotykam przewodu od alternatora do regulatora(3 zółte w otulinie) po drodze wtyczka i mało się nie poparzyłem strasznie gorący ... i teraz

czy to normalne ????
może ktoś pamięta (wie) jakie tam są przekroje
- stały przekrój na całej długości - jeżeli tak to jaki
- zmienny - jaki ???

martwi mnie to grzanie , wiec jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie i poda co i jak

nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał regulator czy może alternator a może po prostu tak ma być Wink
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » czw 14 kwie 2011, 21:07

Te przewody od altka tak się grzeją,można się nawet oparzyć.U mnie tak samo,jak pierwszy raz je dotknąłem pomyślałem że zaraz się przepalą ale do dziś nic złego się nie stało...tfu,tfu..
Można je wymienić na takie o większym przekroju tylko jest z tym roboty i nie wiem czy czasami nie trzeba wtedy na nowo przewijać altka.Trza zapytać wielkiego elektryka. :mrgreen:

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 14 kwie 2011, 22:13

Ja te przewody sam zmieniałem na grubsze , teraz na pałerze są lekko ciepłe. Połączenia ze starymi lutowałem
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » czw 14 kwie 2011, 22:15

a to latwy temat zmiana ???

mocowane od srodka czy lutowane ???
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 14 kwie 2011, 22:20

Ja zrobiłem upierdolejszyn na zewnatrz altka zostawiając moze ze 2 cm starych kabli (nie pamietam bo robiłem to ze 3 lata temu), splotłem z nowymi , wiadro kalafonii , tona cyny i dobra mocna lutownica , pozniej porzadnie zaizolowałem i smigam
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » czw 14 kwie 2011, 22:22

aha

no tez tak można


czyli rozumiem ze to grzanie to norma i niema się czym przejmować póki co
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » czw 14 kwie 2011, 22:36

daro1980 pisze:czyli rozumiem ze to grzanie to norma i niema się czym przejmować póki co
Tak,tylko trzeba kontrolować stan styków przy reglerze.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » pt 15 kwie 2011, 18:20

wiec tak

jestem po pomiarach i

rezystancja alternatora zgodna z serwisuwka po 0,3 Ohma każdy z każdym wiec ok

napięcie na alternatorze na wolnych równe na wszystkich po 40 Volt

rezystancja alternator do masy - nieskończoność na wszystkich

wiec tutaj jest ok

ale 14.00 na aku przy światłach

14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik)

czy to będzie regulator do wymiany ????
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » pt 15 kwie 2011, 18:50


Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 15 kwie 2011, 20:59

Panasonix82 pisze:ja mam tak jak w filmiku
Bidusia :???: powinieneś mieć wiecej jak 14V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » pt 15 kwie 2011, 21:52

szatan pisze:
Panasonix82 pisze:ja mam tak jak w filmiku
Bidusia :???: powinieneś mieć wiecej jak 14V
A no właśnie nie ... przedział zdaje się jest między 13.4 - 14.4 :)

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 16 kwie 2011, 10:20

daro1980,
Niestety silne grzanie przewodów pomiędzy alternatorem a regulatorem to zły objaw.
Popatrzcie teoretycznie. Styki w kostce regulatora mają większą rezytancję niż przewody kostka-alternator. i to dużo większą. Zanim przewody się rozgrzeją to kostka powinna być gorąca !!!. Może się stopić. Co się zdarza.
W tym układzie aternator-przewody- styki_kostki-przewody-regulator-przewody-styki_kostki-przewody-akumulator_i_inne odbiorniki prąd nigdzie nie znika. Więc przewody przed reglerem (żółte) jak i po reglerze (czerwone i czarne) powinny być tak samo ciepłe ale nie gorące.
Jeżeli żółte przewody, czasami tylko dwa z trzech, są gorące że trudndo je utrzymac w ręce a czerwone i czarne nie! to znaczy że w regulatorze jest padnięta co najmniej jedna dioda prostownicza. Jest ich tam 6 szuk.

Efekt? Dwa uzwojenia alternatora pracują na resztę motocykla a jedno jest zwarte przez uszkodzoną diodę. I zatem słabe ładowanie.

Trzeba zmierzyć napięcia na żółtych przewodach (pomiędzy nimi) pod obiązęniem reszty czyli z podłączonym regulatorem i to powyżej 3 000 obrotów. To oczywiście prąd zmienny. Jeżeli napięcia są różne to regulator jest do wymiany.

Zdajecie sobie sprawę jak grzeje żarówka 21W albo nawet 55W? Cała ta moc jest skupiona w jednym żarniku stąd tak wysoka temperatura i świecenie. Ale jeżeli taką moc wyemitujemy w 50 cm przewodu miedzianego o dużym przekroju ~2,5m2 to przewód się mocno podgrzeje, nie będzie się żarzył.
50 Watów w przewodzie o rezytancji 0,2 Ohma razem z kostką to oznacza że wali tam prąd ponad 100 Amperów.
I to nie jest normalne. Grozi uszkodzeniem alternatora a to większy koszt niż regler.

Przy pierwszej lepszej okazji spotkana z innym Ownersem pożycz na chwilę od niego regulator. Jak nie masz zwarć ( a widać że nie masz ), ani nie masz uszkodzonego akumulatora to reglerowi się nic nie stanie.
I zrób pomiary porównawcze przy spiętych wszystkich przewodach z małym i dużym ociążeniem. Oczywiście wszystko przy obrotach roboczych, nie jałowych.


alternator--------kostka-------regulator----------ta_sama_kostka--------akumulator_i_inne
czarne i czerwone to równoległe przewody, powyżej tylko określenie symboliczne

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 16 kwie 2011, 13:09

ppamula pisze:daro1980,
Więc przewody przed reglerem (żółte) jak i po reglerze (czerwone i czarne) powinny być tak samo ciepłe ale nie gorące.
[/size]
ppamula nie będa tak samo ciepłe , żółte zawsze beda cieplejsze lub gorace bo one najbardziej dostają po :tts dlatego ze kiedy pradnica wytwarza za duzo napiecia regulator zwiera je ze sobą zeby osłabić energie wytwarzana przez uzwojenia altka i wtedy żółte kable pracuja praktycznie na zwarciu wiec musza sie grzać ,

Ale prawdą jest ze powodem tych wszystkich problemów z ładowaniem jest piwo, wino , wódka i kanapa , pilot od telewizora oraz :tts poniewaz zamiast ruszyć pipke co jakis czas i wyczyscić kostki , styki elektryczne i takie tam korzystamy z rzeczy wcześniej przeze mnie wymienionych :mrgreen:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 16 kwie 2011, 14:12

zależy też jaki masz miernik - marketowe potrafią pokazywać zajebiste błędy, sam u siebie mierzyłem dwoma naraz i różnica wynosiła 0.9V!! co z 13,3V daje 14,2V, a to sporo. Polecam zatem zaopatrzyć się w dobry miernik, a potem kopać w instalacji.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 16 kwie 2011, 18:49

szatan pisze:ppamula nie będa tak samo ciepłe , żółte zawsze beda cieplejsze lub gorace
szatan pisze:kiedy pradnica wytwarza za duzo napiecia regulator zwiera je ze sobą zeby osłabić energie wytwarzana przez uzwojenia altka
niestety mylisz się. I stawiam na to skrzynkę piwa w puszkach 0,5. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], JĘDRZEJ i 37 gości