awaria- czy to regulator napięcia VFR800 ?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

awaria- czy to regulator napięcia VFR800 ?

Post autor: leoul » czw 12 kwie 2007, 21:17

Serwus

Sorki, że ja tak na samym początku wyskakuję z samymi pytaniami a nic nie wnoszę nowego, ale awaria to awaria :sad:

Dzisiaj przejechałem jakieś 80 km bez żadnych problemów, zatrzymałem się na chwilkę i zgasiłem moto... no i niestety już nie uruchomiłem.
Wskazania wyświetlacza się zrestartowały, aku ma za mało prądu, żeby odpalić moto. Przez ułamek sekundy kręci i się poddaje.
Innych objawów nie zauważyłem, może za krótko miałem możliwość pojeździć... ale generalnie wertowałem wcześniej forum i jakby problemy z elektryką w VFR się sprowadzają właśnie do tego jednego problemu czyli regulatora.
Chciałbym uruchomić moto na weekend, ale na allegro niestety nie znalazłem nic do VFR 800 RC46 :roll:

Co i gdzie kupić?

Pozdro

Ahhh

Czy laikowi uda się to wymienić w garażu czy czeka mnie serwis? Jeśli tak, to gdzie się znajduje ten tajemniczy regulator?

Pozdrawiam

EDIT

Może taki podejdzie?
allegro

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » czw 12 kwie 2007, 21:25

leoul pisze:Może taki podejdzie?
allegro
Ten nie podejdzie.
RC46 ma troche inny.
http://moto.allegro.pl/item180939711_re ... r_cbr.html
Ten za to podejdzie, jesli ma taki jak na zdjeciu, bo widzialem tam model do RC46.
Aukcja wystawiona na inny, ale warto zapytac.
leoul pisze:Czy laikowi uda się to wymienić w garażu czy czeka mnie serwis? Jeśli tak, to gdzie się znajduje ten tajemniczy regulator?
Bez problemu. Odkrecasz tylny plastik, pozniej dwie srobki mocujace regulator, przepinasz dwie wtyczki, zakrecasz dwie srobki i przykrecasz tylny plastik.
0,5 godziny roboty.

leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: leoul » czw 12 kwie 2007, 21:30

Extremalne dzięki za szybką odpowiedź.
Czy ten od 750 pasuje bez zmiany kostek do 800?

No i te tylne plastiki to chodzi o zadupek??

pozdro

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 12 kwie 2007, 21:31

sprawdz najpierw styki baterii a potem ladowanie i sama baterie
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: leoul » czw 12 kwie 2007, 21:37

Akumulator jest nowy...
Mam pewne wątpliwości, czy nie kupiłem motorka z już padniętym reglerem.
Jak kupowałem w styczniu aku był rozładowany... odpalaliśmy go od prostownika z opcją rozruchu.
Aku naładowałem z 1,5 - 2 miesiące temu i do tej chwili jeździł bez problema.
Zastanawiam się, czy możliwe jest, że do tej pory jeździłem po prostu bez ładowania....
No tak, ja się nie znam i nawet nie wiem co ten regulator robi.... raczej nie ładuje nie :x_wtf

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 12 kwie 2007, 21:39

leoul, identyczną sytuację zastałem w swojej sztuce po zakupie. Skończyło sie expresową wymianą reglera. :cry

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 12 kwie 2007, 22:18

Wyczyść styki łączące regulator z instalacją , czyli styki w tej kostce , zmierz napiecie jakimś miernikiem , moze masz , jak nie to pozycz
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 12 kwie 2007, 22:39

Jak będziesz musiał kupić regiel to zobacz jeszcze tutaj: http://moto.allegro.pl/item182897436_re ... r_800.html

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pt 13 kwie 2007, 00:07

nie wiem co ten regulator robi.... raczej nie ładuje nie
reguluje napięcie produ które wędruje z modułu czy alternatora(chyba dobrze gadam), bo tam jest prąd zmienny, a regler go przetwarza na prąd stały potrzebny do ładowania aku. To chyba tak ma być. A jak źle gadam to niech mnie "starszyzna poprawi" 8)
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 13 kwie 2007, 06:28

Jak koledzy wcześniej pisali - sprawdź najpierw stan połączeń reglera z resztą instalacji. Konektory (szczególnie od alternatora) lubią z czasem zaśniedzieć. U mnie dodatkowo wypalone były same miejsca zaciśnięcia konektorów na przewodach.
Jak nie pomoże to... regler :mrgreen:
Powodzenia
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: leoul » pt 13 kwie 2007, 09:06

rommi pisze:Jak będziesz musiał kupić regiel to zobacz jeszcze tutaj: http://moto.allegro.pl/item182897436_re ... r_800.html
Właśnie rozkręciłem owiewkę... ale ten mój regulator ma tak jakby 2 kostki z niego wychodzące, ten zaś na zdjęciu ma jedną ?? Jak to ma podejść?

Wogóle na zdjęciach wyglądają te regulatory na jakies takie malutkie a to co znalazłem w moto ma jakieś 10 / 10 cm.
No styki właśnie oglądam i wyglądają na takie brudne dosyć

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pt 13 kwie 2007, 09:13

leoul pisze:Właśnie rozkręciłem owiewkę... ale ten mój regulator ma tak jakby 2 kostki z niego wychodzące, ten zaś na zdjęciu ma jedną ?? Jak to ma podejść?
Ten na zdjęciu ma dwie - ale w takiej dużej jednej obwolucie gumowej, która ma te kostki osłaniać przed brudem itp ... zadzwoń do goście to Ci potwierdzi albo prześle zdjęcia.
Ten jest na pewno do 800 - mój jest identyczny.

[ Dodano: 2007-04-13, 09:15 ]
leoul pisze:No styki właśnie oglądam i wyglądają na takie brudne dosyć
To na poczatku przeczyść styki, ja to zrobiłem w swoim i pomogło.

leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: leoul » pt 13 kwie 2007, 10:17

Odpaliłem drania na kable z drugiego moto po oczyszczeniu styków.

Pochodził 5 minut i odpalił jeszcze 3 razy... za 4tym już miał kłopoty.

Zostawiłem go teraz odpalonego na jakiś czas, żeby się podładował.
Czy jeśli regler jest zepsuty to nie naładuje się?
Swoją drogą strasznie się nagrzewa to ustrojstwo, dotknąć się nie można.

Dzięki Rommi, zamówiłem już ten regulator.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pt 13 kwie 2007, 10:58

leoul pisze:Czy jeśli regler jest zepsuty to nie naładuje się?
Nie zawsze. Jeżeli Ci padł w taki sposób, że nie ładuje to tak, a jeżeli Ci padł w drugą stronę czyli podaje napięcie za duże to Ci zagotuje akumulator i będziesz musiał kupić drugi.
Najlepiej zmierz miernikiem napięcie ładowania. A akumulator ładuj prostownikiem.

leoul
Posty: 17
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 14:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: leoul » pt 13 kwie 2007, 15:28

Dzięki panowie za pomoc

Nie znam się na prądzie w motorach więc wezwałem znajomego, który zna temat.
Pomierzył i obejrzał... regulator działa poprawnie, ładuje dobrze nie za dużo i nie za mało... do wymiany mam połączenia.. głównie kostkę z której wychodzi napięcie do aku. Także moto już jeździ a wymiana instalacji zlikwiduje problem.

Tak czy innaczej regulator kupię i włażę pod siodło :biggrin

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości