Strona 1 z 1

problem z odpaleniem i światłami

: pn 21 lut 2011, 14:26
autor: dawid986
Mam dośc spory problem z moim skarbem, od zakonczenia zeszłego sezonu przestały działać mi światła mijania oraz długie(postojowe i "passing" działaja jak należy), z tyłu i kierunkowskazy też działają bezproblemowo.

Problem mam takze z odpaleniem od około miesiąca. Do tej pory w zime w tym jak i poprzednim roku, chodziłem i odpalałem ją co jakis czas tak długo aż sie nagrzała 2-3 razy w miesiącu, a ostatnim razem juz nie ożyła :cry , kontrolki sie świecą, rozrusznik tez kręci.

Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są dobre, benzyny jest prawie cały bak, świece były wymieniane 1,5 roku(7000km) temu, zużyłem 2 pełne ładowania akumulatora(w miedzyczasie ładowałem na prostowniku) i chce jeszcze raz spróbowac z podłączeniem klem do auta.

Sprawdziłem także przycisk START/STOP, połowa kabelków była pourywana z lutów wiec zwarłem je prowizorycznie w celu sprawdzenia czy to to, ale niestety efekt jest nadal ten sam.

Jeśli macie jakieś rozwiązanie na te problemy to czekam na pomoc, chociarz żeby mi odpaliła, to bym już pojechal do mechanika, w sumie i tak musze zrobic przed rozpoczeciem sezonu większy przeglad.

Bede wdzieczny za pomoc i sory za ewentualne błedy. :oops:

: pn 21 lut 2011, 16:06
autor: slawoo
dawid986 pisze:świece były wymieniane 1,5 roku(7000km) temu
Serwisówka radzi aby świece wymieniać co 2 lata lub 24000 km cokolwiek nadejdzie wcześniej.
dawid986 pisze: Sprawdziłem także przycisk START/STOP, połowa kabelków była pourywana z lutów wiec zwarłem je prowizorycznie w celu sprawdzenia czy to to, ale niestety efekt jest nadal ten sam.
Niestety prowizorka w takich wypadkach często zawodzi więc zrób to najpierw porządnie, za pomocą lutownicy według schematu. Nie na okrętkę bo może Ci się tylko wydawać że jest dobrze... Zaoksydowane kable też nie poprawiają przewodnictwa, zważywszy na to że motorek masz co najmniej pełnoletni. W mojej byłej z roku 93 niektóre kable nadawały się tylko na złom...

Jeśli to nic nie pomoże trzeba iść dalej najlepiej zacząć od sprawdzenia czy na świece jest podawane napięcie...i czy nie są przypadkiem pozalewane ;-)

Chociaż najpierw zrób porządnie elektrykę odcięcia zapłonu to jest najmniej skomplikowane a z tego co piszesz może być prawdopodobne :biggrin

Aha jeśli chodzi o światła to steruje nimi przekaźnik, więc jego też należałoby sprawdzić zaraz po bezpiecznikach.

: pn 21 lut 2011, 17:12
autor: Fabiq
bo motocykl w zime to powienien odpoczywac a nie jakies przepalanie

jak na moj gust padly swiece bo je zalales lub akumulator nie ma pradu

jesli wlacznik engine jest popsuty to tez jest to oczywista przyczyna ze nie pali, wymien albo polutuj, swiece wykrecic i wyczyscic sprawdzic czy nie ma przebicia, akumulator najlepiej nowy i bedzie bzykac motór jak wsciekly 8)

: pn 21 lut 2011, 18:18
autor: WąskiVFR
dawid986, polutuj te kable od prawego przełącznika, bo tamtędy dokładnie idzie całe sterowanie od zapłonu i od świateł. Pozycyjne widocznie Ci chodzą, ale mijania już nie, no i przełącznik pomiędzy mijania i drogowymi też nie pójdzie, bo on bierze plusa po wyłączniku od mijania. Passing chodzi bo tam jest plus po stacyjce zaraz.

Lutownica w dłoń i dajesz. :mrgreen:

: pn 21 lut 2011, 19:09
autor: PETER
Fabiq pisze: bo motocykl w zime to powienien odpoczywac a nie jakies przepalanie
i tego się trzymaj a nie będziesz miał problemów z moto w sezonie jeździ w zimie zbiera siły na sezon odpoczywa

: pn 21 lut 2011, 22:30
autor: kiki
slawoo pisze:dawid986 napisał/a:
świece były wymieniane 1,5 roku(7000km) temu


Serwisówka radzi aby świece wymieniać co 2 lata lub 24000 km cokolwiek nadejdzie wcześniej.
Z tymi świecami to serwisówka radzi aby wymienic co 12kkm :)

A autor tematu niech ochłonie i zrobi porzędek z elektryką - jeszcze jest na to czas. Na chwilę obecną pewnie już zabiłeś świece (zresztą jak pisał Fabiq) i będzie trzeba kupić nowe (kup DENSO).
Pozdr

: pn 21 lut 2011, 23:10
autor: emil
swiece co 18tys, przynajmniej w mojej.

co do kabli - j.w., przede wszystkim porządne luty i wg schematu, potem reszta.

: wt 22 lut 2011, 07:55
autor: Buła
Też bym obstawiał świece,a czy Denso czy NGK to według mnie nie ma róznicy jeśli świece po wymianie się odrazu wygrzeje,czyli trzeba zrobić przejażdżkę i będzie ok.

: wt 22 lut 2011, 10:27
autor: Jarecki2102
Buła pisze:Też bym obstawiał świece,a czy Denso czy NGK to według mnie nie ma róznicy jeśli świece po wymianie się odrazu wygrzeje,czyli trzeba zrobić przejażdżkę i będzie ok.
No niestety nie mogęsię zgodzić z tym, że nie ma różnicy. Jest i to bardzo duża. Z ngk możesz nówki wkręcić na jesieni, porządnie je wygrzać a na wiosnę możesz nie mieć iskry i wymiana od nowa. Miałem taką sytuację z dwa tygodnie temu. W prawdzie świece nie nowe ale... Zostawił człowiek u mnie w firmie swój stary motocykl w rozliczeniu, palił pięknie chodził też nie źle (jak na xj) potem w ciągu tygodnia z trzech ludzi go oglądało i było wszystko ok. Jeden klient się nawet na niego zdecydował, umówił termin odbioru i ma przyjeżdżać odbierać a tu motocykl nie odpala. Co się okazało: nie było iskry na trzech z czterech świec ngk.
Z denso takich numerów nie ma.

: wt 22 lut 2011, 12:22
autor: Buła
Jarecki2102 pisze:No niestety nie mogęsię zgodzić z tym, że nie ma różnicy. Jest i to bardzo duża. Z ngk możesz nówki wkręcić na jesieni, porządnie je wygrzać a na wiosnę możesz nie mieć iskry i wymiana od nowa. Miałem taką sytuację z dwa tygodnie temu. W prawdzie świece nie nowe ale... Zostawił człowiek u mnie w firmie swój stary motocykl w rozliczeniu, palił pięknie chodził też nie źle (jak na xj) potem w ciągu tygodnia z trzech ludzi go oglądało i było wszystko ok. Jeden klient się nawet na niego zdecydował, umówił termin odbioru i ma przyjeżdżać odbierać a tu motocykl nie odpala. Co się okazało: nie było iskry na trzech z czterech świec ngk.
Z denso takich numerów nie ma.
Nie wiem od czego to zalerzy ale ja po wymianie z NGK na NGK nie miałem nigdy żadnych problemów.moto zawsze paliło i zero problemów z iskrą.

: wt 22 lut 2011, 12:28
autor: orzyl
Z NGK doświadczyłem dużych problemów w motocyklu który miał problem z gaźnikami. Faktycznie, objawy takie jak opisujecie. Po wymianie na Denso, było tylko lepiej.

Po wkręceniu nowych świec nie odpalajcie motocykla na chwilę. Dajcie mu pochodzić, przejechać się.

ZIMĄ NIE PRZEPALAMY MOTOCYKLI!!!, bo jedyne co robimy to niszczymy sobie silnik.

: wt 22 lut 2011, 22:29
autor: Fabiq
sprawa ma sie jasno

swiece padaja gdy motocykl nie jezdzi, mozecie go przepalac i moze sobie chodzic nawet i caly dzien na wolnych obrotach a i tak przewaznie swieca zdechnie bo... w mroznym powietrzu jest bardzo duzo wody, ktora po przepaleniu sprzeta zostaje wszedzie w silniku a ze otoczenie ma niska temp. to woda nie odparuje

jakos jezdze quadziorem co tydzien w temp otoczenia do -20 stopni i swiecy nigdy jeszcze nie wymienialem ani tez nie mam problemow aby za tydzien sprzet uruchomic

tylko ze nie jest to jazda typu 15 min po podjezdzie a 9 godzin w terenie, ot cala magia

: śr 23 lut 2011, 11:36
autor: dawid986
Dobre wieści, udało mi sie odpalić moją Hanie, może troche po hamsku, bo podłaczyłem ja na klemy do samochodu i kreciłem aż zaskoczy :twisted . Heblowałem ją 3 razy po ok 5-7 sekund, po czym zaskoczyła i momentalnie zgasła. Takich prób było 4 lub 5 do czasu az silnik był w stanie sam sie utrzymać na obrotach, po kilku sekundach samoczynnego krecenia sie, ssanie zaczeło dawac o sobie znac i obroty zaczeły rosnąc, to by oznaczało ża już wszystko jest ok :grin: .

Podejrzewam że problemem mógł być już stary i słaby akumulator oraz ewentualnie zmarzniete paliwo w przewodach. Motocykl stoi w garazu, w którym nie ma zadnej osłony przed mrozem poza ceglanymi scianami i blaszanymi drzwiami.

Pozostaje mi jeszcze problem świateł, ale najważniejsze że udało mi sie ja uruchomic :hooray , mam jeszcze mały problem z hamulcami ale o tym w innym dziale ;-)

Dzieki wielkie wam za chęć pomocy :ok i cenne info na temat świec, podejrzewam że i tak już czas je wymienic.

Pozdro

: śr 23 lut 2011, 17:39
autor: wasyl
dawid986,

Po takich akcjach już pewnie masz teraz problem tez ze świecami. Sprawdź je czy nie dają bocznej iskry.