Strona 1 z 1
jak sprawdzic czy regler jest ok??
: sob 11 gru 2010, 22:35
autor: mobiand
w mojej niuni mialem zamontowany Ducati energia, potem pojawily sie problemy z pradem. znajomy mechanik stwierdzil ze to regler i go wymienił (niestety na jakis "no name"). jednak po okolo 200km problemy sie pojawily spowrotem (tzn ladowanie jest niestabilne, raz jest 14,8 a raz 11.98V). Czy mozna jakos definitywnie stwierdzic ze to siedzi regulator??
: sob 11 gru 2010, 23:05
autor: emil
w haynesie jest tabelka do pomiaru reglera, do tego pomierz sobie czy napięcia z alternatora masz takie same na wszystkich fazach przy tych samych obrotach. aku w jakim stanie?
: ndz 12 gru 2010, 03:28
autor: Jarecki2102
Sprawdź najpierw wszystkie złącza od reglera, wszystko co w okolicy aku a w szczególności złącze przy bezpieczniku za akumulatorem. Często takie rzeczy dzieją się przez kiepskie połączenia a nie wadę reglera (wiem to z autopsji, po wymianie regulatora ładowanie wcale znacząco się nie poprawiło, ale po poprawieniu wszystkich złączy jest tak jak być powinno.)
Sprawdź jeszcze ładowanie z alternatora (ta wtyczka do regulatora z trzema żółtymi kablami). Wypinasz tą wtyczkę i na tym końcu, który wychodzi z silnika, mierzysz na odpalonym silniku po kolei napięcie pomiędzy tymi trzema żółtymi kablami ( po kolei znaczy mając kable 1, 2 i 3 to najpierw 1 z 2, potem 1 z 3, a na końcu 2 z 3. Pomiaru dokonujesz przy około 5000 obrotów, mierzysz prąd zmienny i wynik powinien oscylować w okolicach 50 volt pomiędzy każdą z faz.
Jeżeli alternator ładuje właściwie i połączenia wszystkich styków są ok, a ładowania (przy sprawnym aku) nie masz to jest duża szansa, że regler się wyłożył.
: ndz 12 gru 2010, 06:01
autor: Kajzer
Miałem takie same objawy. Z reglera wychodzi prądowy przewód[bodajże czerwono czarny] na akumulator. przechodzi on przez przekaźnik rozrusznika. Tam szukaj przyczyny[oczyść dokładnie styki i wypryskaj elektrosilem.]a jeśli chcesz mieć problem z głowy na zawsze[niestabilny prąd ładowania] poprowadź dodatkowy przewód między reglerem a akumulatorem[wyjście z regulatora---plusowa klema aku co spowoduje obejście niepewnych styków na przekaźniku rozrusznika] To musi zadziałać

,a przypuszczam że niepotrzebnie wymieniałeś regulator.

: ndz 12 gru 2010, 10:37
autor: mobiand
koledzy dziekuje za pomoc. Mysle ze wasze podpowiedzi moga byc trafne, aku trzyma dobrze wiec jest wykluczone z podejrzen. Za tydzien wracam do domciu i odrazu pedze do garazu sprawdzic wszystko tak jak piszecie

: wt 08 lut 2011, 19:20
autor: gregory custom
Witam, mam problem, z alternatora wychodzą trzy kable koloru żółtego do regulatora ale moje się zgrzały i nie wiem jak je teraz podłączyć bo są urwane w połowie drogi i nie wiem który z którym.
Trochę ortografii nie zaszkodzi czasem zajrzeć do słownika

: wt 08 lut 2011, 21:09
autor: PETER
a potem opcja szukaj temat bardzo często

wałkowany
: pt 04 mar 2011, 20:21
autor: szatan
gregory custom pisze:witam mam problem z alternatora wychodzom trzy kable kolor zótego do regulatora ale moie sie zgrzaly i niewiem jak ie teraz podloczyc bo som urwane w pólowie drogi i niewiem który zkturym
niewazne kolejność 3 zółtych z alternatora obojętna