Strona 1 z 1
chyba pozamiatane :/
: śr 10 lis 2010, 21:57
autor: Pawelr851
Panowie takie pytanie, podlaczalem kumplowi akumlator w VTR 1000 i przez przypadek wlozylem go odwortnie do kieszeni ( a ze w VTR pasuje w obie strony wiec nie problem o pomylke jak wczensiej czlowiek nie mial z tym motorem doczynienia) i zaczolme podlaczac - do + i + do -, stacycjka byla oczywiscie wylaczona. Najpierw podlaczylme kabel masowy , gdy zaczolme podlaczac plusowy pojawilo sie male iskrzynie (pomyslalem ze normalne przeciez jest tam zegarek kondensatory i inne duperela, potem przekrecilme kluczyk w stacyjce i cisza. Gdy sie zorientowalem ze akumlator jest odwrotnie podlaczony odrazu go podpiolem poprawnie ale niestety motorek juz sie nie odzywa!!!

znalalzem jeden przepalny bezpiecznik 15A, ale i po jego wymianie bez zmian, motorek umarl w butach. Czy ktos wie co moglo sie stac?? Czy ganaralnie mialo prawo sie stac cokolwiek???
: śr 10 lis 2010, 22:33
autor: KolczyK
generalnie w takim przypadku spalił się mi w Uno jak kupowałem kiedyś komputer.... ale nie chce straszyć.
: śr 10 lis 2010, 23:35
autor: skoch84
przede wszystkim sprawdź bezpiecznik główny (30A), nie wiem gdzie on się znajduje w VTR, być może w okolicach aku.
: czw 11 lis 2010, 00:23
autor: elco
skoch84 pisze:przede wszystkim sprawdź bezpiecznik główny (30A), nie wiem gdzie on się znajduje w VTR, być może w okolicach aku.
Ja takze proponuje od tego zaczac.
: czw 11 lis 2010, 02:08
autor: poscig
Mi w samochodzie kiedyś poszły diody w alternatorze...
i
Pawelr851 pisze:Najpierw podlaczylme kabel masowy , gdy zaczolme podlaczac plusowy pojawilo sie male iskrzynie
na przyszłość podłączaj na odwrót tj.najpierw plus a dopiero minus.
: pt 12 lis 2010, 07:54
autor: Twardy161
Poscig na temat kolejnosci podlaczania byla juz na forum dluuuga dyskusja........i konkluzja byla przeciwna:]
: pt 12 lis 2010, 08:51
autor: emil
mogłeś spalić moduł.
: pt 12 lis 2010, 15:33
autor: ivan
U mnie padł główny bezpiecznik jak odpalałem na szybko po kablach z auta. A więc sprawdź, jak jest ok to dopiero zacznij się bać.
: ndz 14 lis 2010, 14:47
autor: Pawelr851
OK Panowie sprawa ma sie nastepujaco, glowny bezpiecznik byl spalony ale.... motorek i tak jest martwy

co teraz?? ktos mowil ze modol padl, jak to sprawdzic ?? bo znalazlem za 149pln tutaj
http://allegro.pl/honda-vtr-1000-firest ... 56297.html ale poco kupowac jak okaze sie ze to nie to??
kuzwa ale sie wrabalem

: ndz 14 lis 2010, 15:25
autor: scibor
Z tym "sprawdzaniem" modulow i komputerow poprzez diagnostyczne ich podpiecie do ukladu pojazdu tez trzeba ostroznie - kiedys w zaprzyjaznionym warsztacie elektryki samochodowej chlopaki grzebali w Alfie i cos im blyslo swislo i fura nie chce zapalic. Zeby sprawdzic czy nie polecial przypadkiem komputer wyjeli z drugiej, czekajacej na montaz czegostotam, podpieli diagnostycznie i... spalili drugi komputer:/
Jezeli masz gdzies zwarcie i spalilo Ci modul, to jak zalozysz nastepny tez go mozesz spalic. Przejzyj wszystko dokladnie z miernikiem w reku zanim cos podepniesz.
: ndz 14 lis 2010, 15:33
autor: Pawelr851
Tzn przyczyna ewentualnego spalenia byla by znana - odwrotnie podpiety akumlator - ale ze aku juz jest podpiety odpowiednio i bezpieczniki powymieniane to teraz musze znalezc przyczyne czemu moto nie oddycha? co jest jeszcze nie tak

no i w tym problem

CO??
: ndz 14 lis 2010, 19:22
autor: KolczyK
kręci w ogóle ? no nie wiem sprawdz wszystko od kompa czy jest tam napiecie po cewki kurka

jak sie to wszystko zachowuje ? kontrolki się palą ? moto kręci i nie zagada czy jak ?
: pn 15 lis 2010, 09:23
autor: Rychu
jak podlaczylem odwrotnie aku w vfr , to spalilem jeden bezpeicznik , chyba wlasnie 30 ( ten w osobnym bialym plastikowym obudowaniu) , wymienilem i wsio dzialalo.
: pn 15 lis 2010, 20:10
autor: Pawelr851
Panowie dziekuje pieknie za pomoc!! Moto ni z tad ni z owad ozylo!!!

:D jaki bylem szczesliwy to nie zdajecie sobie sprawy!!

:D
Nie mam pojecia co mu bylo, wymienilem wszytkie spalone bezpieczniki i nic nie pomagalo, az tu drugiego dnia myk-pstryk i VTR obudzilo sie z letargu!!

:D:D:D
Dzieki wielkie jeszcze raz za zaangazowanie w moj problem!!
Temat do zamkniecia

: wt 16 lis 2010, 00:02
autor: Yaco
Coś musiałeś mieć niepodłączone, lub nie kontaktowało. Bezpiecznik spalił się bo poszedł duży chwilowy prąd przez mostek reglera. Dokładnie sprawdź ładowanie.