chyba pozamiatane :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

chyba pozamiatane :/

Post autor: Pawelr851 » śr 10 lis 2010, 21:57

Panowie takie pytanie, podlaczalem kumplowi akumlator w VTR 1000 i przez przypadek wlozylem go odwortnie do kieszeni ( a ze w VTR pasuje w obie strony wiec nie problem o pomylke jak wczensiej czlowiek nie mial z tym motorem doczynienia) i zaczolme podlaczac - do + i + do -, stacycjka byla oczywiscie wylaczona. Najpierw podlaczylme kabel masowy , gdy zaczolme podlaczac plusowy pojawilo sie male iskrzynie (pomyslalem ze normalne przeciez jest tam zegarek kondensatory i inne duperela, potem przekrecilme kluczyk w stacyjce i cisza. Gdy sie zorientowalem ze akumlator jest odwrotnie podlaczony odrazu go podpiolem poprawnie ale niestety motorek juz sie nie odzywa!!! :/ znalalzem jeden przepalny bezpiecznik 15A, ale i po jego wymianie bez zmian, motorek umarl w butach. Czy ktos wie co moglo sie stac?? Czy ganaralnie mialo prawo sie stac cokolwiek???
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 10 lis 2010, 22:33

generalnie w takim przypadku spalił się mi w Uno jak kupowałem kiedyś komputer.... ale nie chce straszyć.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: skoch84 » śr 10 lis 2010, 23:35

przede wszystkim sprawdź bezpiecznik główny (30A), nie wiem gdzie on się znajduje w VTR, być może w okolicach aku.
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 11 lis 2010, 00:23

skoch84 pisze:przede wszystkim sprawdź bezpiecznik główny (30A), nie wiem gdzie on się znajduje w VTR, być może w okolicach aku.
Ja takze proponuje od tego zaczac.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » czw 11 lis 2010, 02:08

Mi w samochodzie kiedyś poszły diody w alternatorze...
i
Pawelr851 pisze:Najpierw podlaczylme kabel masowy , gdy zaczolme podlaczac plusowy pojawilo sie male iskrzynie
na przyszłość podłączaj na odwrót tj.najpierw plus a dopiero minus.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 12 lis 2010, 07:54

Poscig na temat kolejnosci podlaczania byla juz na forum dluuuga dyskusja........i konkluzja byla przeciwna:]

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pt 12 lis 2010, 08:51

mogłeś spalić moduł.

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ivan » pt 12 lis 2010, 15:33

U mnie padł główny bezpiecznik jak odpalałem na szybko po kablach z auta. A więc sprawdź, jak jest ok to dopiero zacznij się bać.

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Pawelr851 » ndz 14 lis 2010, 14:47

OK Panowie sprawa ma sie nastepujaco, glowny bezpiecznik byl spalony ale.... motorek i tak jest martwy :( co teraz?? ktos mowil ze modol padl, jak to sprawdzic ?? bo znalazlem za 149pln tutaj http://allegro.pl/honda-vtr-1000-firest ... 56297.html ale poco kupowac jak okaze sie ze to nie to??

kuzwa ale sie wrabalem :/
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie
Kontakt:

Post autor: scibor » ndz 14 lis 2010, 15:25

Z tym "sprawdzaniem" modulow i komputerow poprzez diagnostyczne ich podpiecie do ukladu pojazdu tez trzeba ostroznie - kiedys w zaprzyjaznionym warsztacie elektryki samochodowej chlopaki grzebali w Alfie i cos im blyslo swislo i fura nie chce zapalic. Zeby sprawdzic czy nie polecial przypadkiem komputer wyjeli z drugiej, czekajacej na montaz czegostotam, podpieli diagnostycznie i... spalili drugi komputer:/
Jezeli masz gdzies zwarcie i spalilo Ci modul, to jak zalozysz nastepny tez go mozesz spalic. Przejzyj wszystko dokladnie z miernikiem w reku zanim cos podepniesz.

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Pawelr851 » ndz 14 lis 2010, 15:33

Tzn przyczyna ewentualnego spalenia byla by znana - odwrotnie podpiety akumlator - ale ze aku juz jest podpiety odpowiednio i bezpieczniki powymieniane to teraz musze znalezc przyczyne czemu moto nie oddycha? co jest jeszcze nie tak :/ no i w tym problem :/ CO??
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 14 lis 2010, 19:22

kręci w ogóle ? no nie wiem sprawdz wszystko od kompa czy jest tam napiecie po cewki kurka :) jak sie to wszystko zachowuje ? kontrolki się palą ? moto kręci i nie zagada czy jak ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pn 15 lis 2010, 09:23

jak podlaczylem odwrotnie aku w vfr , to spalilem jeden bezpeicznik , chyba wlasnie 30 ( ten w osobnym bialym plastikowym obudowaniu) , wymienilem i wsio dzialalo.

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Pawelr851 » pn 15 lis 2010, 20:10

Panowie dziekuje pieknie za pomoc!! Moto ni z tad ni z owad ozylo!!! :D:D jaki bylem szczesliwy to nie zdajecie sobie sprawy!! :D:D

Nie mam pojecia co mu bylo, wymienilem wszytkie spalone bezpieczniki i nic nie pomagalo, az tu drugiego dnia myk-pstryk i VTR obudzilo sie z letargu!! :D:D:D:D


Dzieki wielkie jeszcze raz za zaangazowanie w moj problem!!

Temat do zamkniecia :)
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 16 lis 2010, 00:02

Coś musiałeś mieć niepodłączone, lub nie kontaktowało. Bezpiecznik spalił się bo poszedł duży chwilowy prąd przez mostek reglera. Dokładnie sprawdź ładowanie.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości