
VFR RC24- brak prądu :(
- gural8813
- Posty: 14
- Rejestracja: sob 16 paź 2010, 16:29
- Imię: Damian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
VFR RC24- brak prądu :(
Witam wszystkich. Niedawno zakupiłem VFR-ke z 1989r. Jest to mój pierwszy motocykl. Otóż mój problem wygląda następująco: Wcześniej kiedy prąd w moto jeszcze był, zdarzało się, że przy włączeniu kirunkowskazu wszystkie kontrolki gasły. Efektem tego bylo to że motocykl gasł na środku drogi.Przekręciłem kluczyk i nagle było wszystko ok. Teraz natomiast, kontrolki po przekręceniu kluczyka zapalają się kiedy chcą. A gdy się już zapalą i chce odpalić motocykl, to przy naciśnięciu startera wszystkie gasną. Odczekam chwilke i sie zapalą ponownie.Aczkolwiek znowu jest to samo. Rozrusznik nawet nie ma szansy zareagować na próbę odpalenia. Dziś przeglądałem wszystkie styki, wymieniłem akumulator. Bezpieczniki też są ok. Myśle, że gdzieś musi być jakieś zwarcie. Tylko że nie mam pojęcia w którym miejscu szukać. Proszę o jakieś porady. 

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
szukaj upalonej masy, najlepiej ściągnij serwisówkę i obadaj gdzie w rc24 jest jej główny punkt (w rc46 pod czachą ponoć, w rc36II nad dźwignią hamulca nożnego).
Wygląda na to, że przy dużym obciążeniu, czyt. dużym prądzie, nie ma jak ten prąd płynąć
Sprawdź sobie też przewód masy od akumulatora do ramy, zaciski na klemach. Możesz poszukać ubytku, mierząc opór między stykiem masy przy np. żarówce, a ramą motocykla 
powodzenia
Wygląda na to, że przy dużym obciążeniu, czyt. dużym prądzie, nie ma jak ten prąd płynąć


powodzenia
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
szukaj szukaj
każdy obwód ma swoje zasilanie, ale prąd wraca do wspólnego punktu. Jak ten bedzie upalony, to będą jaja
zacznij więc od sprawdzenia mas.
Najlepiej jakbys obadał też kostki pod licznikami tudzież za licznikami, tam sie schodzą kable z wszystkich włączników na kierownicy, może też tam być jakiś kawał.
pozdro


Najlepiej jakbys obadał też kostki pod licznikami tudzież za licznikami, tam sie schodzą kable z wszystkich włączników na kierownicy, może też tam być jakiś kawał.
pozdro
- VFRKrzysztof
- klepacz
- Posty: 592
- Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
- Imię: Krzysztof
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
12,6V na aku? to aku ok 
mierz OPÓR (nie NAPIĘCIE, chyba że te 12,6V to między ramą a minusem na aku??)między np. masą żarówki migacza przedniego a ramą, migacza tylnego a ramą, zobaczysz czy jest różnica.
zobacz też kable od stacyjki, przy samej stacyjce, przy puszce bezpieczników (od spodu włażą), może tam jest coś naderwane, nadpalone, zobacz gniazda bezpieczników, czy nie są ponadpalane, może który bezpiecznik jest stopiony, bezpiecznik główny np. (30A, przy przekaźniku rozrusznika).
Możesz spróbować przelać stacyjkę jakimś penetrantem, np WD-40, może problem leży w niej samej.
Szukaj, pytaj, może coś sie wykombinuje

mierz OPÓR (nie NAPIĘCIE, chyba że te 12,6V to między ramą a minusem na aku??)między np. masą żarówki migacza przedniego a ramą, migacza tylnego a ramą, zobaczysz czy jest różnica.
zobacz też kable od stacyjki, przy samej stacyjce, przy puszce bezpieczników (od spodu włażą), może tam jest coś naderwane, nadpalone, zobacz gniazda bezpieczników, czy nie są ponadpalane, może który bezpiecznik jest stopiony, bezpiecznik główny np. (30A, przy przekaźniku rozrusznika).
Możesz spróbować przelać stacyjkę jakimś penetrantem, np WD-40, może problem leży w niej samej.
Szukaj, pytaj, może coś sie wykombinuje

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości