pytanka odnośnie nowego motoru licznik mil na kilometry...

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

pytanka odnośnie nowego motoru licznik mil na kilometry...

Post autor: marlubin » ndz 10 paź 2010, 19:59

Witam wszystkich

Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Haneczki VFR 800FI z 2003r.
Motorek sprowadzony z za morza a nawet z za oceanu :)
Mam takie pytanko do koleżanek i kolegów:

1) jak zmienić na wyświetlaczu przebieg i prędkość z mil na kilometry? możliwość taka na pewno jest bo przy starcie pojawiają się obydwie jednostki, po czym km znikają...

2) posiadam tylko jeden kluczyk ( taki dość długi - bagnet ma 5 cm) czy wersja ta posiada immobilizer czy wystarczy naciąć nowy kluczyk bez kodowania... (czy musi być taki długi, bo na części nie jest wcale używany)

3) jak sprawdzić czy moje wersja posiada ABS?

4) akumulatorek nie wytrzymał czasu załadunku i transportu i zdechł, jest to akku żelowy i ładowałem go zwykłym prostownikiem samochodowym, ale się nie naładował... Podobno akumulatorów żelowych nie można ładować standardowym prostownikiem ... ?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 10 paź 2010, 20:12

wita się w powitalni ;)

czy masz immo to pisze przy stacyjce HISS, ale amerykańce nie mają z tego co słyszałem, jak nie mają to można kluczyk normalnie dorobić.

od ABS masz kontrolkę, która powinna się świecić przy włączeniu zapłonu, oprócz tego tarcze ham. mają takie śmieszne zębatki wmontowane jakby to powiedzieć :D

1 - nie wiem
4 - jest opcja że ugotowałeś aku, żelowcom nie powinno sie pozwolić na całkowite rozładowanie przede wszystkim.

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ivan » ndz 10 paź 2010, 20:19

0) Idź do przywitalni bo będzie bura :)
1) było kilka razy na forum, szukaj, np: viewtopic.php?t=5216&highlight=zmiana+mil, Z tego co się orientuję w niektórych wersjach na rynek amerykański się da, a w niektórych niet :)
2) Ma immobilizer (a przynajmniej powinien mieć :) )
3) Chyba wszystkie wersje z ABS mają regulację tylnego zawieszenia (pokrętło po prawej stronie), ale tu nie mam pewności jak jest z moto na rynek amerykański. No i jeszcze powinna być naklejka na przednim błotniku. Możesz jeszcze sprawdzić metodą empiryczną - zahamować na śliskim :)
4) jeżeli prąd był za duży to mógł szlag trafić aku, chociaż po 1x nie powinno sie nic stać. I nie chodzi tu o aku żelowy tylko o pojemność. W aucie masz pojemność 60-100 Ah w motku ok 10 :)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 10 paź 2010, 21:32

ivan pisze:zahamować na śliskim :)
nie polecam bo jak nie masz abs to może być kosztowne stwierdzenie jeśli zza wielkiej wody to powinno zmieniać z mil na km przytrzymanie przycisku selekt trochę dłużnej
a i tak marsz do powitalni :lol: :lol: :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

Post autor: marlubin » ndz 10 paź 2010, 21:58

ivan pisze:0) Idź do przywitalni bo będzie bura :)
...
4) jeżeli prąd był za duży to mógł szlag trafić aku, chociaż po 1x nie powinno sie nic stać. I nie chodzi tu o aku żelowy tylko o pojemność. W aucie masz pojemność 60-100 Ah w motku ok 10 :)
Pierwsza sprawa już nadrobiona :)

Odnośnie akku to niestety nie miałem wpływu jaki przypłynął (miał tylko 4V) a przed wysyłką jeszcze słabo odpalał (może słona woda mu zaszkodziła :)). Akku ładowałem prądem ok 1A przez ok 7-8 h, teraz wskazuje prawie 12V ale rozrusznik nawet nie zagada.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 10 paź 2010, 23:02

marlubin, aku po prostu do wymiany ale sól mogła zaszkodzić nie tylko jemu warto sprawdzić połączenia czy nie zaśniedziały wypadałoby rozebrać włączniki przy kierownicy bo tam często robi się zielono od wilgoci a i warto sprawdzić główny przekaźnik a że jest trochę zimno to masz czas bo ciśnienia na latanie takiego nie ma :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

cooba1
teksciarz
teksciarz
Posty: 148
Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dahab

Post autor: cooba1 » ndz 10 paź 2010, 23:12

Eeeeehm. Zaraz zaraz, czy przypadkiem nie zaszla pomylka? Rozjasnijcie mi w glowce - cale zycie myslalem ze ostatnia VFR FI zostala wyprodukowana w 2001 i od 2002 sa juz V-tec'ki
Prawda to czy nie :?: :?: :?:
Zdrówko!
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 10 paź 2010, 23:24

prawda :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 10 paź 2010, 23:29

marlubin pisze:VFR 800FI z 2003r.

To Vtec a nie Fi.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

Post autor: marlubin » pn 11 paź 2010, 22:02

Diego pisze:
marlubin pisze:VFR 800FI z 2003r.

To Vtec a nie Fi.
Zgadza się to wersja z V-tec'iem
Wydawało mi się że ta wersja oznaczona jest FI, ale zle mi się wydawało.
Czy jest gdzieś na forum spis kolejnych modeli z zmianami jakie były w nich wprowadzane?

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pn 11 paź 2010, 22:27

marlubin pisze:Czy jest gdzieś na forum spis kolejnych modeli z zmianami jakie były w nich wprowadzane?
Przepraszam ale V-teca nie da się pomylić z żadną inną VFR'ką,
strona główna, film drugi ;)

portal.php

A gdyby się pokusić o spis modeli i zmian jakie w nich następowały, to byłby całkiem ciekawy temat.
A długi ..... to na pewno byś do końca nie doczytał :roll:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 12 paź 2010, 08:59

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

Post autor: marlubin » wt 12 paź 2010, 21:52

A co z tym kluczykiem
Też macie tylko takie kluczyki z 5 cm bagnetem które na ponad połowie nie są wcale ponacinane ?
Czy np. jest to 1 kluczyk a drugi jest krótszy

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 13 paź 2010, 00:19

marlubin pisze:Czy np. jest to 1 kluczyk a drugi jest krótszy
Oba są takie same.

marlubin
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: ndz 10 paź 2010, 19:41
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: k/Krakowa

Post autor: marlubin » ndz 17 paź 2010, 18:25

PETER pisze:marlubin, aku po prostu do wymiany ale sól mogła zaszkodzić nie tylko jemu warto sprawdzić połączenia czy nie zaśniedziały wypadałoby rozebrać włączniki przy kierownicy bo tam często robi się zielono od wilgoci a i warto sprawdzić główny przekaźnik a że jest trochę zimno to masz czas bo ciśnienia na latanie takiego nie ma :twisted:
Akumulator załadowany starym Rosyjskim prostownikiem z pulsującym prądem (dwa nowoczesne procesorowe prostowniki nie dały rady). Motor odpalił od pierwszego strzała. Akku rozładowałem i naładowałem jeszcze raz, po czym po tygodniowym postoju motor pali bez problemu...
Wygląda że udało się go uzdrowić :) Nie ma to jak rosyjska technologia :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości