Strona 1 z 1

Regulator napięcia

: wt 21 wrz 2010, 00:19
autor: Diego
Regulator,potocznie zwany reglerem to prawie jedyna rzecz w naszych Hondach VFR,która sama potrafi się zepsuć.Tu Honda San sie nie popisał. :evil:
Najczęstszą przyczyna padnięcia reglera jest jego przegrzanie.Niektórzy radzą sobie z tym umieszczając go w innym miejscu,np.:tylne nadkole albo dodając mały wentylatorek z peceta.
Czy to załatwia sprawę? Na pewno przedłuży jego żywot ale definitywnie nie rozwiąże problemu.
Co robic?
Można temu zaradzić wymieniając na nowy ale cena oryginału jest zdeka wygórowana ( ok 1220pln) .Pozostają zamienniki.
Do Hondy VFR750 polecam regulator Ducati Energia,o dziwo Włoski wyrób jest lepszy od oryginału.
Do VFR800Fi wybór jest większy.Począwszy od oryginału SH579A-11 (po lewej) ,poprzez zmodernizowany SH 689DA firmy Tourmax (po prawej)Mają one dwie wtyczki,jedna 3 przewody i druga 4 przewody.
Jak widać regler Tourmaxa jest lepiej chłodzony poprzez większe użebrowanie.
Na rynku jest jeszcze jedna alternatywa o tyle fajna ,że nasza,rodzima.Polski producent regulatorów z Rzeszowa,cena ok 245pln
Sam śmigam VFR 800Fi z 98r i porzedni właściciel zmienił regler na SH 579C-12.Jest to oryginalny regulator przeznaczony do VFR 800 po 2000r.Różnica polega na tym ,że te nowsze maja jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową (jeden przewód więcej )
Ten dodatkowy,czarny kabelek (monitor napięcia w instalacji) podpinamy pod + (czerwony przewód) np przy przekaźniku pompy paliwa.Powoduje on stabilizacje napięcia na reglerze - 5 tys obr i napięcie powinno być 14 do 14,8 V.
Zbyt wysokie napięcie ugotuje nam akumulator,a w skrajnych przypadkach popali nam elektronikę.
Za małe napięcie podawane z reglera spowoduje nie doładowanie aku i kłopoty z rozruchem motocykla.

Regulatory fabryczne:
SH579A-11: VFR 800 1998' - 1999'
SH579C-11: VFR 800 2000' - 2001'
SH689A-12: VFR 800 2002' - 2003'
SH689FA: VFR 800 2004' -

PS Fotki są z netu i nie znam autorów.Jeśli ktoś się nie zgadza na ich publikacje albo ma lepsze,to je wydupce stąd. :mrgreen:

: wt 21 wrz 2010, 08:36
autor: PETER
kilku ownersów jeździ na polskich regulatorach ,sam montowałem kilka w innych motocyklach osobiście polecam nie słyszałem o problemach a jeżeli jakiekolwiek są to łatwo reklamować bo producent a co za tym idzie gwarant jest w Polsce a nie gdzieś na świecie no i cena nie jest jakaś powalająca :grin:

: wt 21 wrz 2010, 17:35
autor: sensi
rozmawialem ostatnio z jednym ounersem 750 mkii i polecal wymiane przewodow dochodzacych do kostki od reglera na grubsze i paste termoizolacyjna zamiast wiatraczka. ja na rynku uk znalazlem jeszcze jednego producenta:

http://www.electrexworld.co.uk/rr53-reg ... 749-0.html

teraz najlepsze- normalna cena z przesylka w uk wychodzi okolo 90 funtow ale ze znizka dla przedstawicilie moto-biznesu okolo 50! nie robia ich do 800 z 2000/2001 tylko trzeba adaptowac kostke. co ciekawe jest to zamiennik do ducati i daja rok gwarancji a nie 6 miesiecy jak honda-san

: pt 24 wrz 2010, 23:28
autor: Diego

: sob 25 wrz 2010, 00:24
autor: emil
hmm, Diego, hornet 2005 ma np fabrycznie wsadzony regler ducati energia, tyle że to sprzęt składany u makaronów, może honda zrozumiała swój błąd ;)
i popraw pierwszego posta bo wtyczka 3 przewodowa a 5 przewodowa to nie o 1 przewód różnicy ;)
zdro!

: sob 25 wrz 2010, 21:10
autor: Diego
emil pisze:popraw pierwszego posta bo wtyczka 3 przewodowa a 5 przewodowa to nie o 1 przewód różnicy
zdro!
Stary regler ma 2 kostki w pierwszej są 3 przewody i drugiej 4 przewody
nowy regler ma 2 kostki w pierwszej są 3 przewody i drugiej 5 przewodów,...........hmmm o jeden więcej,ten czarny :mrgreen: :mrgreen:

: pn 27 wrz 2010, 19:01
autor: Rychu
ja w swojej mam oryginal , a moto ma juz 100 tys km nakrecone , moze faszysta zmienial .. ale poki co odpukac ten dziala ok .

: pn 27 wrz 2010, 20:53
autor: Bialy
A gdyby tak chłodzić regulator za pomocą ogniwa Peltiera? Tutaj daję link na wiki, ale polecam lekturę na googlach ogólnie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Modu%C5%82_Peltiera

Takie ogniwa są stosowane w lodówkach turystycznych i są w stanie naprawdę konkretnie schłodzić, chociaż na drugą stronę należałoby dołączyć radiator i wiatraczek najlepiej. Niemniej jednak regler schłodziłoby to lepiej niż sam wiatrak niewątpliwie.

: pt 01 paź 2010, 18:47
autor: szatan
Nie samo przegrzewanie jest problemem a to ze dżapańce zastosowali za słabe elementy wewnatrz . jest takie zjawisko jak moc strat i jezeli ta moc zostanie przekroczona to nic nie pomoze . Oczywiscie chłodzenie pomaga duzo ale nie uchroni przed awaria jesli element jest zły.
Na chłopski rozum moge to wytłumaczyć tak ze element w regulatorze pracuje na granicy swoich mozliwosci, nie wytrzymuje tego i "umiera" , Tak samo jak nie mozna zastosowac węza o maks cisnieniu 10 atm do sprezarki ktora wytworzy 10 atm bo moze strzelic , zawsze powinno sie stosowac zapas i widocznie małe ludziki zastosowali zbyt mały . errare humanum est :) a i zaden element elektroniczny nie jest niesmiertelny.
Wyjsciem jest nie chłodzenie a zmiana .reglera na mocniejszy , regulatory ktore kiedys tam robiłem miały moc okolo 100A a więc były z duuuuuzym zapasem. Sam mam taki w swojej VFR i nie złapał w lecie w lecie jak 65 stopni bez żadnego chłodzenia.

Więc Bialy daj sobie spokoj bo za cene tych chłodzeń i fajerwerków kupisz nowy lepszy regler. Na forum ludziska chwalili chyba ducati cos tam.

Re: Regulator napięcia

: pt 04 maja 2018, 22:09
autor: Słowiu
U mnie siedzi sh689a-13
Się okazuje że od cb900f.Co o nim sądzicie? Lepsze są czy jak?