Regulator napięcia
: wt 21 wrz 2010, 00:19
Regulator,potocznie zwany reglerem to prawie jedyna rzecz w naszych Hondach VFR,która sama potrafi się zepsuć.Tu Honda San sie nie popisał.
Najczęstszą przyczyna padnięcia reglera jest jego przegrzanie.Niektórzy radzą sobie z tym umieszczając go w innym miejscu,np.:tylne nadkole albo dodając mały wentylatorek z peceta.
Czy to załatwia sprawę? Na pewno przedłuży jego żywot ale definitywnie nie rozwiąże problemu.
Co robic?
Można temu zaradzić wymieniając na nowy ale cena oryginału jest zdeka wygórowana ( ok 1220pln) .Pozostają zamienniki.
Do Hondy VFR750 polecam regulator Ducati Energia,o dziwo Włoski wyrób jest lepszy od oryginału.
Do VFR800Fi wybór jest większy.Począwszy od oryginału SH579A-11 (po lewej) ,poprzez zmodernizowany SH 689DA firmy Tourmax (po prawej)Mają one dwie wtyczki,jedna 3 przewody i druga 4 przewody.
Jak widać regler Tourmaxa jest lepiej chłodzony poprzez większe użebrowanie.
Na rynku jest jeszcze jedna alternatywa o tyle fajna ,że nasza,rodzima.Polski producent regulatorów z Rzeszowa,cena ok 245pln
Sam śmigam VFR 800Fi z 98r i porzedni właściciel zmienił regler na SH 579C-12.Jest to oryginalny regulator przeznaczony do VFR 800 po 2000r.Różnica polega na tym ,że te nowsze maja jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową (jeden przewód więcej )
Ten dodatkowy,czarny kabelek (monitor napięcia w instalacji) podpinamy pod + (czerwony przewód) np przy przekaźniku pompy paliwa.Powoduje on stabilizacje napięcia na reglerze - 5 tys obr i napięcie powinno być 14 do 14,8 V.
Zbyt wysokie napięcie ugotuje nam akumulator,a w skrajnych przypadkach popali nam elektronikę.
Za małe napięcie podawane z reglera spowoduje nie doładowanie aku i kłopoty z rozruchem motocykla.
Regulatory fabryczne:
SH579A-11: VFR 800 1998' - 1999'
SH579C-11: VFR 800 2000' - 2001'
SH689A-12: VFR 800 2002' - 2003'
SH689FA: VFR 800 2004' -
PS Fotki są z netu i nie znam autorów.Jeśli ktoś się nie zgadza na ich publikacje albo ma lepsze,to je wydupce stąd.
Najczęstszą przyczyna padnięcia reglera jest jego przegrzanie.Niektórzy radzą sobie z tym umieszczając go w innym miejscu,np.:tylne nadkole albo dodając mały wentylatorek z peceta.
Czy to załatwia sprawę? Na pewno przedłuży jego żywot ale definitywnie nie rozwiąże problemu.
Co robic?
Można temu zaradzić wymieniając na nowy ale cena oryginału jest zdeka wygórowana ( ok 1220pln) .Pozostają zamienniki.
Do Hondy VFR750 polecam regulator Ducati Energia,o dziwo Włoski wyrób jest lepszy od oryginału.
Do VFR800Fi wybór jest większy.Począwszy od oryginału SH579A-11 (po lewej) ,poprzez zmodernizowany SH 689DA firmy Tourmax (po prawej)Mają one dwie wtyczki,jedna 3 przewody i druga 4 przewody.
Jak widać regler Tourmaxa jest lepiej chłodzony poprzez większe użebrowanie.
Na rynku jest jeszcze jedna alternatywa o tyle fajna ,że nasza,rodzima.Polski producent regulatorów z Rzeszowa,cena ok 245pln
Sam śmigam VFR 800Fi z 98r i porzedni właściciel zmienił regler na SH 579C-12.Jest to oryginalny regulator przeznaczony do VFR 800 po 2000r.Różnica polega na tym ,że te nowsze maja jedną kostkę 3 przewodową a drugą 5 przewodową (jeden przewód więcej )
Ten dodatkowy,czarny kabelek (monitor napięcia w instalacji) podpinamy pod + (czerwony przewód) np przy przekaźniku pompy paliwa.Powoduje on stabilizacje napięcia na reglerze - 5 tys obr i napięcie powinno być 14 do 14,8 V.
Zbyt wysokie napięcie ugotuje nam akumulator,a w skrajnych przypadkach popali nam elektronikę.
Za małe napięcie podawane z reglera spowoduje nie doładowanie aku i kłopoty z rozruchem motocykla.
Regulatory fabryczne:
SH579A-11: VFR 800 1998' - 1999'
SH579C-11: VFR 800 2000' - 2001'
SH689A-12: VFR 800 2002' - 2003'
SH689FA: VFR 800 2004' -
PS Fotki są z netu i nie znam autorów.Jeśli ktoś się nie zgadza na ich publikacje albo ma lepsze,to je wydupce stąd.