Strona 1 z 1
problem z ładowaniem/aku
: sob 04 wrz 2010, 18:40
autor: robs
Witam,
Przestudiowałem wszystkie posty, mimo to dalej nie mam pewności co do stanu ładowania w swoim vitku.
Wkładam naładowany aku, przejeżdzam jakeiś 70km, próba odpalania i akumulator dętka ...
Jest tak:
- "bez gazu" prąd na klemach ~12,6-12,8V
- przy ~5.000 obr 13,5 na światłach, 13,8V bez świateł.
czyściłem styki w kostkach, niewiele pomogło bo i nie były zapuszczone.
Zauważyłem natomiast dziwną (lub nie ?) rzecz w aku, a mianowicie jedna cela jst wypukła z jednej i drugiej strony. Czy to jest oznaka że z aku coś nie tak ?
Gdzie szukać przyczyny ?
pozdr
: sob 04 wrz 2010, 19:13
autor: MC_Hammer
robs pisze:Zauważyłem natomiast dziwną (lub nie ?) rzecz w aku, a mianowicie jedna cela jst wypukła z jednej i drugiej strony. Czy to jest oznaka że z aku coś nie tak ?
Wychodzi na to, że aku ma zwarcie na tej celi
zmierzone ładowanie u mnie w Vitku (na klemach) to:
Na wolnych obrotach bez świateł ~14,33 V
na wolnych obrotach na światłach ~13,00 V
przy ~5.000 obr
bez świateł - ~14,36 V
na światłach - ~13,96 V
Podmień najpierw aku na inne i sprawdź, powinno być ok

: sob 04 wrz 2010, 19:52
autor: robs
pożycze aku i sprawdzę,
da się jakoś zmierzyć czy aku ma zwarcie ? jakie są tego objawy ? napięcie ma właściwe po naładowaniu prostownikiem ... Dzisiaj po jeździe zmierzyłem prąd na wyłączonej stacyjce, po przejeachnie wspomnianych 70 km i było >12 i nie kręcił.
: sob 04 wrz 2010, 20:49
autor: MC_Hammer
Są mierniki do akumulatorów.
Bardziej niż do wartości napięcia niebyłbym pewien czy trzyma swoją pojemność i z tąd problem z odpaleniem.
Tak mi się wydaje
Jeszcze jedno pytanie pomocnicze, a czy podczas próby odpalenia przygasają kontrolki, restartuje się licznik etc. ???
: sob 04 wrz 2010, 21:01
autor: robs
tak, przygasają kontrolki, restart licznika
: sob 04 wrz 2010, 21:06
autor: MC_Hammer
No to ja bym w ciemno obstawiał padnięte aku

: sob 04 wrz 2010, 21:18
autor: robs
dzięki za radę, pożyczę jak najszybciej aku do testu i dam znać jakie efekty
: sob 04 wrz 2010, 21:20
autor: MC_Hammer
robs pisze:dzięki za radę, pożyczę jak najszybciej aku do testu i dam znać jakie efekty
No czekać będziemy

: ndz 05 wrz 2010, 10:15
autor: ivan
A spróbuj naładować aku, pozostawić odłączony od motka i zobaczyć co będzie na drugi dzień. Czy trzyma prąd, czy nie. Jeśli nie, to masz odpowiedź.
: ndz 19 wrz 2010, 12:27
autor: robs
no i okazało się ze padł akumulator ... polecacie coś dobrego w rozsądnych pieniądzach ?
: ndz 19 wrz 2010, 12:46
autor: MC_Hammer
robs pisze:no i okazało się ze padł akumulator ...
Niestety miałem rację
robs pisze:polecacie coś dobrego w rozsądnych pieniądzach ?
skontaktuj się z
PETEREM, ja kupowałem od niego i jestem zadowolony, cena też była ok

: ndz 19 wrz 2010, 13:18
autor: robs
całe szczęście miałeś rację

bałem sie o regulator lub inną przypadłość
dzięki
: ndz 19 wrz 2010, 13:23
autor: MC_Hammer
A tak na marginesie

To nie słyszałem jeszcze aby w Vitku padł regulator.
Inżynierowie umieścili go w takim miejscu, że podczas jazdy jest świetnie chłodzony.
Inna przypadłość z tego co temat ogarniam to kostka od altka z prawej strony pod owiewką boczną, to tak na przyszłość

: ndz 19 wrz 2010, 19:27
autor: robs
zatem chwała kitajcom

pozdr
[ Dodano: 2010-10-07, 08:40 ]
po wymianie akumulatora wszystko wróciło do normy ...