Ja miałem raz takie objawy - oszalały wskaźniki, motocykl zgasł... Zawróciłem żeby było z górki, odpalił "na pych" znaczy z rozpędu... kilometr później zgasł i już więcej nie gadać. Prądu brak.
Wtedy był to akumulator. Objawy:
Naładowałem dziada, włożyłem do motocykla, podpiąłem woltomierz. Przekręcenie kluczyka, włączam światła, napięcie na akumulatorze spada prawie do zera i powoli rośnie. Oczywiście rozrusznik ani drgnie. To oznacza padnięty akumulator.

Po wymianie - wszystko działa.
Jeśli Twój aku ma napięcie 12.4 to trochę mało. Naładowany powinien mieć 12.8-13 z tego co kojarzę. To wskazuje na brak ładowania, a to w naszych motocyklach chyba jednak prędzej regulator niż alternator.
W ten weekend padł mi regulator.

Objawy - podczas pracy na wolnych obrotach napięcie na aku (dwumiesięcznym, naładowanym z prostownika) w okolicy 13V, na wyższych obrotach mniej niż 13. Czyli de facto nie ma ładowania. Pod prawą owiewką (przynajmniej w RC36II) są trzy złączki, jedna to przewód od alternatora (przechodzi z lewej na prawą nad silnikiem). Ten przewód skłąda się z trzech żółtych kabelków. Przy pracującym silniku mierzyłem napięcie między masą (silnik, rama czy coś takiego), a każdym z tych trzech żółtych po kolei. Na dwóch coś, na jednym prawie nic (wartości typu 10, 10 i 1, ale nie pamiętam czy na stałym czy zmiennym, a nie wiem jak się to powinno mierzyć, więc mierzyłem tak i tak). Co istotne - mierzysz napięcie bez rozpinania tej kostki - wtykasz przewód z miernika od tyłu w kostkę. Po zmianie regulatora na wszystkich trzech przewodach sensowne napięcie. Polecam też odpięcie reglera i pomierzenie oporności między pinami zgodnie z serwisówką; (rozdział 15 bodajże). Jak to przeczytasz to powinieneś skumać co i jak, tylko niestety plastiki trzeba pozdejmować.
http://pdftown.com/Honda-VFR750F-1990-1 ... anual.html
http://crass.on.ru/moto/manual/Honda/Ho ... manual.pdf
Jeśli bym niejasno pisał to mogę się spróbować bardziej bogato wysłowić, daj znać.
[ Dodano: 2010-08-25, 00:34 ]
P.S. Też mam zmostkowane żarówki, nie sądzę żeby to miało wielkie znaczenie, choć na pewno obciążenie regulatora jest trochę większe więc pewnie trochę bardziej się grzeje i jest bardziej "narażony".