alternator - zamiana nalepszy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

alternator - zamiana nalepszy

Post autor: su4beusz » pt 20 sie 2010, 12:16

witam po dłuższej przerwie,
szukałem trochę, ale nic konkretnego na ten temat znaleźć nie mogę. rozładowuje mi się akumulator po dłuższej jeździe na długich lubw ciepłe dni, kiedy wiatraki włączają się częściej. mechanik sugeruje, ż emoże to wina alternatora, że za słabo ładuje aku. moje pytanie: czy jest jakiś zastępczy/silniejszy/tzw tuningowy do v-teca?

chętnie bym się pozbył tego problemu, bo zamierzam podłączyć jeszcze navi i się obawiam, że z dodatkowym odbiornikiem prądu to już nigdzie nie zajade.

z góry dzięki i pozdr,
S
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » pt 20 sie 2010, 17:29

Najpierw sprawdż jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora przy 5 tys obrotów[przy zapalonych światłach]Przy zbyt niskim będzie rozładowywać aku. :grin:

Awatar użytkownika
WąskiVFR
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kozy

Post autor: WąskiVFR » pt 20 sie 2010, 17:57

A sprawdzałeś regulator? Tak jak pisał Kajzer, zmierz napięcie na aku przy 5 tys. obrotów i powłączaj wszystkie światła, aby jak najbardziej obciążyć regulator.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też :D

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 20 sie 2010, 20:37

Na 90% jest to regulator napięcia, miałem to samo. Mechanik mówił, że to alternator, kupiłem inny a problem nie zniknął. Dopiero regiel rozwiązał sprawę.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » sob 21 sie 2010, 06:34

Dodam tylko ,że nawigacja którą chcesz podłączyć pobiera śladowe ilości prądu.

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » sob 21 sie 2010, 20:36

Możliwe, że aku jest o jakiś "niestandardowych" parametrach i nie doładuje.
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 22 sie 2010, 10:58

Alkad co Ty opowiadasz?
chyba tylko jak by zalozyl od stara 24 woltowy:]

Alkad
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: wt 24 lut 2009, 16:49
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: malopolska

Post autor: Alkad » ndz 22 sie 2010, 13:20

Na mój rozum jak oryginalnie aku powinno mieć ok. 10Ah, a jak założy sie np. 14Ah to nie daładuje i moga powstawać cyrki, ale oczywiście mogę sie mylić :oops:
Prawdziwy motocyklista brudnych rąk się nie boi...

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 22 sie 2010, 13:32

Nie masz racji, akumulator nalezy wkladac jak najwiekszej pojemnosci o ile wejdzie wiekszy,
poprostu naladowanie go mogloby zajac nieco dluzej ale tego w ogole nie ma co rozpatrywac bo jesli wszystko jest ok to akumulator jest caly czas naladowany, a w przypadku potrzeby dluzszego krecenia czy niskiej temp otoczenia, aku o wiekszej pojemnosci dluzej pokreci a jesli jest w stanie odpalic to bedzie bezproblemowo jechal i sie ladowal, wiec po jezdie mozebyc tylko bardziej naladowany niz przed nia czyli tym bardziej odpali kolejny raz.

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » pn 23 sie 2010, 10:02

ok, a regulator jakiś wzmocniony można dostać? znam się na tym ja wilk na gwiazdach.. pomóżcie :) gdzie i jaki kupić?

pozdr,
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » pn 23 sie 2010, 15:27

Nie pakuj kasy bez potrzeby tam gdzie nie trzeba. Sprawdź ładowanie na zagrzanym silniku i pod obciążeniem[zapalone długie światła] Potem możesz kombinować z regulatorem. :grin:

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 23 sie 2010, 18:19

kolego na fabrycznym alternatorze mozesz z motocykla zrobic choinke a pradu wystarczy:]
chyba jasne, ze to nie jest normalne, ze aku pada, albo nie masz ladowania albo aku do d...
regler mocniejszy mozna kupic-oslawiony juz ducati albo polskiej produkcji samorobka, o ktorej inf. tez jest na forum, ewentualnie od kolegi szatana,
a tak swoja droga od wtryskowcow i tak sa mocniejsze no ale wszystko moze pasc.
Ostatnio zmieniony pn 23 sie 2010, 21:05 przez Twardy161, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pn 23 sie 2010, 20:26

Twardy161 pisze:Nie masz racji, akumulator nalezy wkladac jak najwiekszej pojemnosci o ile wejdzie wiekszy,
poprostu naladowanie go mogloby zajac nieco dluzej .
alternator i regulator sa pprzystosowane do danego aku , o ile alternator ma zapas pradu , to regulator po dluzszym czasie by sie spalil bo ladowal by aku duzym pradem, a nie tylko doladowywal - o ile byl by w stanie doladowac duze aku .

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 23 sie 2010, 20:59

chyba masz na mysli uzywanie motocykla jako ladowarki do akumulatorow samochodowych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości