Strona 1 z 2
Moja vfr 800 fi Nie odpala. PROBLEM
: ndz 18 lip 2010, 14:51
autor: bajerj
Witam. Mam taki problem w mojej vfr 800 fi rok 1998 ostatnio przejechałem kawałek po czym zgasiłem moto na 15 min przychodze odpalam a tu nic tzn przebieg "trip" zresetowany wszystko pozostałe jest ok. Kontrolka wtrysków gasi się i jak włączam przycisk rozrusznika to nie odpala tylko słychac ze "tylko słychac dziwny dzwięk nawet nie kręci" co to może być bo niestety na mechanice wogóle nie nie znam czy t wina rzrusznika czy czegoś innego ?
pozdrawiam
: ndz 18 lip 2010, 17:25
autor: marmot
Witaj czy zegar (czas ) też się resetuje ? Jeśli tak to może oznaczać problem z ładowaniem i radzę użyć w tym celu funkcji "szukaj" bo jest w tym temacie już tyle napisane że nic nowego nie wniosę.
: ndz 18 lip 2010, 17:28
autor: elco
Poszukaj na forum, podobne tematy juz byly poruszane.
Zacznij od naladowania akumulatora i sprawdzenia napiecia ladowania. Przyczyn moze byc wiele, zaczynajac od rozladowanego akumulatora, wyeksploatowanego akumulatora, problemow z ladowaniem konczac na niestykajacym lub uszkodzonym przekazniku rozrusznika.
: ndz 18 lip 2010, 17:57
autor: bajerj
zegar tez sie "przestawił". ok to sprawdze, a czy to nie jest wina tego nieszczęsnego regulatora napięcia ?
poza tym akumulator w tej sytuacji moze byc uszkodzony skoro było odbrze a po 15 min juz nie ? wczesniej żadnych oznak nie było
pozdrawiam
: ndz 18 lip 2010, 19:10
autor: Radarro
Jak w wiekszości przypadków będzie to raczej regulator.
Też miałem tak, że przejechałem ileśtam km, i potem już nie odpaliłem. Też bez żadnych oznak. Po prostu padł i koniec. Podładowanie aku starczyło na kawałek jazdy do garażu.
Naładuj dla pewności aku, i sprawdź ładowanie - opsywane to było juz na forum. Jak coś to możesz się przejechac, ale jeżeli to regulator to nie dalej niż wkoło komina, żebyś daleko nie musiał pchac fauefery.
Zrób to i melduj to pomożemy dalej

: ndz 18 lip 2010, 22:22
autor: Rychu
siemaa , jak masz mozliwosc oddaj moto do Moto - Kliniki w Pilichowie , znakomity serwis motocyklowy , w razie W moge pomoc , mam miernik i podstawy elektroniki z mechanika

- jestem z Gryfina , jak cos to PW albo gg 1472292
: ndz 18 lip 2010, 23:28
autor: MC_Hammer
Jak już wcześniej napisane było, sprawdź akumulator i ładowanie.
Jeśli brak ładowania to regler, a jeśli ładowanie jest to aku padło bo pewnie ma zwarcie i jest do wymiany.
Reszta tematu w opcji " szukaj ", bo było to wałkowane dziesiątki razy.
: wt 20 lip 2010, 22:35
autor: bajerj
Witam. Kolega przywizl mi aku podlaczylem i odpalil za pierwszym razem oto wyniki pomiarow:
obroty jalowe ok 900 orzy wlaczonych swiatlach 13.5V bez swiatel 14V przy 5000 obrotow przy wlaczonyh swiatlach 13.1 V przy wylaczonych 13.6V. Moto odpalilo za pierwszym razem i ladnie sie "zachowywalo" . Co sadzicie o tych pomiarach Panowie ? To aku czy jednak regulator. pozdrawiam
: wt 20 lip 2010, 22:39
autor: MC_Hammer
bajerj, tu znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie
viewtopic.php?t=9817
: śr 21 lip 2010, 08:11
autor: Radarro
jałowe powinieneś mieć trochę wyższe - tak 1100 - ale to szczegół.
ładowanie wygląda nawet OK, tak jak w linku co Ci Hammer podał - może tak z Volta za małe do ideału. Ktoś wcześniej pisał że idealnie będzie tak 14,4V.
Podładuj dobrze do pełna aku i pośmigaj - może to jednak wina padniętego aku będzie.
: pt 23 lip 2010, 22:19
autor: bajerj
Witam Panowie podładowałem aku lecz nie trzyma napięcia i po paru gdzinach spada. Wiec postanowiłem zakupić nowy aku co myślicie tym :
YUASA YTX12-BS 12V 10Ah cena 190zł (napisane jest że Akumulator jest dostarczany w stanie suchym czy to znaczy że nie bede mógł go zamontować od razu do vfry ) sorki za tak banalne pytanie ale kto nie pyta ten błądzi

teraz mam 12Ah czy 10Ah nie będzie za mało ?
Pozdrawiam
: pt 23 lip 2010, 22:39
autor: Damo 88
A akumulator jest bezobsługowy jeżeli tak z akumulatorem jest elektrolit jeżeli nie to zapewne go nie ma Yuasa niema czegoś lepszego choćby Varta . Zbyt mało aku. będzie się przeładowywał za dużo nie doładuje ..
: pt 23 lip 2010, 22:46
autor: bajerj
http://allegro.pl/item1161281020_akumul ... oznan.html tutaj jest aku Varty prąd rozruchu ma 90A a ten Yusa az 180A i teraz nie wiem

wiec jeżeli podaja że aku jest w stanie suchym to trzeba mu wlac elektrolit ? Mówimu o aku bezobsługwym
: pt 23 lip 2010, 23:30
autor: Rychu
dostajesz z aku pojemnik w ktorym jest gotowy elektrolit , zalewasz tym aku , zamykasz wieczko i wiecej tam nie zagladasz , bo caly plyn jest wchloniety do maty szklanej , pod zadnym pozorem nic tam wiecej nigdy nie dolewaj.
: sob 24 lip 2010, 00:12
autor: bajerj
ok dzięki za wszystkie odp. Jeszcze ostatnie pytanie i zamawiam to yausa czy varta ?
EDIT: z varty znalazłem coś takiego AKUMULATOR VARTA WZMACNIANY YTX12-BS 12V 10Ah w cenie 120zł czli dużo niższa niz Yausa ale czy dobra ?
pozdro