Moja vfr 800 fi Nie odpala. PROBLEM

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Moja vfr 800 fi Nie odpala. PROBLEM

Post autor: bajerj » ndz 18 lip 2010, 14:51

Witam. Mam taki problem w mojej vfr 800 fi rok 1998 ostatnio przejechałem kawałek po czym zgasiłem moto na 15 min przychodze odpalam a tu nic tzn przebieg "trip" zresetowany wszystko pozostałe jest ok. Kontrolka wtrysków gasi się i jak włączam przycisk rozrusznika to nie odpala tylko słychac ze "tylko słychac dziwny dzwięk nawet nie kręci" co to może być bo niestety na mechanice wogóle nie nie znam czy t wina rzrusznika czy czegoś innego ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » ndz 18 lip 2010, 17:25

Witaj czy zegar (czas ) też się resetuje ? Jeśli tak to może oznaczać problem z ładowaniem i radzę użyć w tym celu funkcji "szukaj" bo jest w tym temacie już tyle napisane że nic nowego nie wniosę.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 18 lip 2010, 17:28

Poszukaj na forum, podobne tematy juz byly poruszane.
Zacznij od naladowania akumulatora i sprawdzenia napiecia ladowania. Przyczyn moze byc wiele, zaczynajac od rozladowanego akumulatora, wyeksploatowanego akumulatora, problemow z ladowaniem konczac na niestykajacym lub uszkodzonym przekazniku rozrusznika.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » ndz 18 lip 2010, 17:57

zegar tez sie "przestawił". ok to sprawdze, a czy to nie jest wina tego nieszczęsnego regulatora napięcia ?

poza tym akumulator w tej sytuacji moze byc uszkodzony skoro było odbrze a po 15 min juz nie ? wczesniej żadnych oznak nie było

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » ndz 18 lip 2010, 19:10

Jak w wiekszości przypadków będzie to raczej regulator.
Też miałem tak, że przejechałem ileśtam km, i potem już nie odpaliłem. Też bez żadnych oznak. Po prostu padł i koniec. Podładowanie aku starczyło na kawałek jazdy do garażu.

Naładuj dla pewności aku, i sprawdź ładowanie - opsywane to było juz na forum. Jak coś to możesz się przejechac, ale jeżeli to regulator to nie dalej niż wkoło komina, żebyś daleko nie musiał pchac fauefery.
Zrób to i melduj to pomożemy dalej :)
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » ndz 18 lip 2010, 22:22

siemaa , jak masz mozliwosc oddaj moto do Moto - Kliniki w Pilichowie , znakomity serwis motocyklowy , w razie W moge pomoc , mam miernik i podstawy elektroniki z mechanika :D - jestem z Gryfina , jak cos to PW albo gg 1472292

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 18 lip 2010, 23:28

Jak już wcześniej napisane było, sprawdź akumulator i ładowanie.
Jeśli brak ładowania to regler, a jeśli ładowanie jest to aku padło bo pewnie ma zwarcie i jest do wymiany.

Reszta tematu w opcji " szukaj ", bo było to wałkowane dziesiątki razy.

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » wt 20 lip 2010, 22:35

Witam. Kolega przywizl mi aku podlaczylem i odpalil za pierwszym razem oto wyniki pomiarow:
obroty jalowe ok 900 orzy wlaczonych swiatlach 13.5V bez swiatel 14V przy 5000 obrotow przy wlaczonyh swiatlach 13.1 V przy wylaczonych 13.6V. Moto odpalilo za pierwszym razem i ladnie sie "zachowywalo" . Co sadzicie o tych pomiarach Panowie ? To aku czy jednak regulator. pozdrawiam

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » wt 20 lip 2010, 22:39

bajerj, tu znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie ;)
viewtopic.php?t=9817

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » śr 21 lip 2010, 08:11

jałowe powinieneś mieć trochę wyższe - tak 1100 - ale to szczegół.
ładowanie wygląda nawet OK, tak jak w linku co Ci Hammer podał - może tak z Volta za małe do ideału. Ktoś wcześniej pisał że idealnie będzie tak 14,4V.

Podładuj dobrze do pełna aku i pośmigaj - może to jednak wina padniętego aku będzie.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » pt 23 lip 2010, 22:19

Witam Panowie podładowałem aku lecz nie trzyma napięcia i po paru gdzinach spada. Wiec postanowiłem zakupić nowy aku co myślicie tym :
YUASA YTX12-BS 12V 10Ah cena 190zł (napisane jest że Akumulator jest dostarczany w stanie suchym czy to znaczy że nie bede mógł go zamontować od razu do vfry ) sorki za tak banalne pytanie ale kto nie pyta ten błądzi :P
teraz mam 12Ah czy 10Ah nie będzie za mało ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 23 lip 2010, 22:39

A akumulator jest bezobsługowy jeżeli tak z akumulatorem jest elektrolit jeżeli nie to zapewne go nie ma Yuasa niema czegoś lepszego choćby Varta . Zbyt mało aku. będzie się przeładowywał za dużo nie doładuje ..

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » pt 23 lip 2010, 22:46

http://allegro.pl/item1161281020_akumul ... oznan.html tutaj jest aku Varty prąd rozruchu ma 90A a ten Yusa az 180A i teraz nie wiem :( wiec jeżeli podaja że aku jest w stanie suchym to trzeba mu wlac elektrolit ? Mówimu o aku bezobsługwym

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pt 23 lip 2010, 23:30

dostajesz z aku pojemnik w ktorym jest gotowy elektrolit , zalewasz tym aku , zamykasz wieczko i wiecej tam nie zagladasz , bo caly plyn jest wchloniety do maty szklanej , pod zadnym pozorem nic tam wiecej nigdy nie dolewaj.

bajerj
Posty: 12
Rejestracja: ndz 04 kwie 2010, 10:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Post autor: bajerj » sob 24 lip 2010, 00:12

ok dzięki za wszystkie odp. Jeszcze ostatnie pytanie i zamawiam to yausa czy varta ?
EDIT: z varty znalazłem coś takiego AKUMULATOR VARTA WZMACNIANY YTX12-BS 12V 10Ah w cenie 120zł czli dużo niższa niz Yausa ale czy dobra ?

pozdro

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości