Strona 1 z 5

regulator nap. alternator czy cos innego?

: ndz 26 lut 2006, 20:33
autor: Shoov
Witam, moje vfrze chyba co? sie podzia?o... zostawi?em ja na 2 tygodnie na mrozie i sie chyba obrazi?a, aku sie roz?adowa?o na amen, ale zdesperowany i steskniony rozpedzi?em ja wskoczy?em i zacze?a mruczec i prychac jak nale?y... jest tylko problem przy dodawaniu gazu ?wiat?a zamiast ?wiecic jasniej przygasaj? co mnie troche dziwi bo w aucie mam wr?cz odwrotnie :wink: to normalny objaw na roz?adowanym do imentu aku czy powinienem sie martwic ?

: ndz 26 lut 2006, 20:49
autor: UxY
pod??cz akumulator pod prostownik, pod?aduj troche i wtedy spr?buj :) Przy kiepskim aku wszystko sie mo?? dzia?, tak?e to bym zrobi? i dopiero testowal ;] ?wieczki te? mog?y sie "zmarzn?

: ndz 26 lut 2006, 20:51
autor: kris
Sprawd? jaki masz pr?d ?adowania mo?e regulator napi?ia pad?.Kumplowi jak pad? to robi? zwarcie i roz?adowywa? aku po dw?ch dniach nawetkontrolka nie ?wieci?a :o

: ndz 26 lut 2006, 21:33
autor: Shoov
kris pisze:Sprawd? jaki masz pr?d ?adowania mo?e regulator napi?ia pad?.Kumplowi jak pad? to robi? zwarcie i roz?adowywa? aku po dw?ch dniach nawetkontrolka nie ?wieci?a :o
prad ?adowania bede bada? przy najbli?szej okazji, a regulator ponoc by? wymieniany, jest nieoryginalny z jakiego? cebrzyka czy czego? innego, a ?e sie roz?adowuje to fakt tylko ?e mi sie roz?adowuje nie w dwa dni tylko miesiac :wink: wiec mo?e to nie to, bede mia? chwile to bede musia? pote?cic miernikiem, tylko gdzie to i jak te?cic ? jakie napiecia powinny byc kiedy i gdzie miernik przytkn?c ?

: ndz 26 lut 2006, 22:57
autor: Wilson
Miernik mo?esz dosta? praktycznie w ka?dym hipermarkecie, ?e o OBI ju? nie wspomn?. Ja mam mierniczek z Tesco za 19.99 z? :) Nazywa si? to to Digital Multimeter DT-830B ale jak trafisz inny to te? dobry b?dzie (to takie pude?ko podobne do kalkulatora z dwoma elektrodami na kabelkach). Jak ju? nab?dziesz miernik, to odpal moto i przy pracuj?cym silniku przytknij elektrody do ko?c?wek akumulatora (czerwon? do czerwonego, czarna do czarnego) :wink: . Na mierniku musisz ustawi? pokr?t?em DCV na 20, jak ?adowanie masz w porz?dku, to powinno wskaza? na wy?wietlaczu oko?o 14,2 V jak wska?e oko?o 12,5, to nie masz ?adowania i pewnie dlatego przygasaj? ?wiatla.

[ Dodano: 2006-02-26, 23:15 ]
No i jeszcze mo?e by? wina akumulatora po prostu. Jak jest w kiepskim stanie, to mu b?dzie pr?d ucieka? szybko jak stoi nieu?ywany. To te? mo?na sprawdzi? miernikiem. Przy testowaniu aku motocykl nie b?dzie ju? potrzebny. Od??czasz akumulator od prostownika, jak si? dobrze na?aduje, czyli lekki szum b?belk?w i wskazanie miernika oko?o 16V (nie wolno ?adowa? bardziej, bo to go mo?e zamordowa?). Nast?pnie sprawdzasz miernikiem po p?? godziny od od??czenia -powinno by? ju? oko?o 14,5V i po jaki? dw?ch, trzech godzinach kiedy to wskazanie powinno wynie?? nie mniej ni? 12,6V. Generalnie akumulator w dobrym stanie powinien trzyma? pr?d nie ni?szy ni? 12,5 V co najmniej przez tydzie?. Je?li w ci?gu doby zejdzie ni?ej, to d?ugo si? ju? na nim nie poje?dzi.

: ndz 26 lut 2006, 23:33
autor: Shoov
ok, wielkie dzieki a te 14.2 v to powinno by przy jakis konkretnych obrotach ?

: pn 27 lut 2006, 00:21
autor: Wilson
shoovfr750 pisze:ok, wielkie dzieki a te 14.2 v to powinno by przy jakis konkretnych obrotach ?
Przy obrotach bez gazu. Przy zwi?kaszaniu obrot?w mo?e odrobin? wzrosn?? ale nie powinno zbyt du?o, bo zdaje si?, ?e pilnuje tego w?a?nie regulator napi?cia.

: pn 27 lut 2006, 09:46
autor: maciek
W serwis?wce do RC46 napisali, ?e napi?cie powinno b? w granicach 14-14.7V przy 5krpm o ile dobrze pami?tam. W RC36 powinno byc podobnie. akumulator jest akumulator :mrgreen:

: wt 28 lut 2006, 00:26
autor: Shoov
oks dzieki, bede tescil jak znajde wolna chwile.

: sob 04 mar 2006, 15:24
autor: AGENTII
shoovfr750, A NAST?PNYM RAZEM TO NA PYCH NIE ODPALAJ TO NIE WSK-a hehehe :mrgreen:

: ndz 05 mar 2006, 12:56
autor: Shoov
inaczej sie nie da bez pr?du :wink:

a tak wog?le to mam za?o?ony regulator od cbry, podobno to samo ale chyba jednak nie bo na naladowanym aku takie same objawy mam, ?eby by?o ?mieszniej to kupilem zwalony miernik, po przytknieciu do klem pokazuje 15v i rosnie caly czas do 40v :roll:
zastanawiam sie tylko czy to regulator jest zwalony czy alternator, chyba bede musia? podjechac do jakiego? machera bo sie nie znam na tym.

: ndz 05 mar 2006, 14:50
autor: UxY
ja mam regultor od CBR 600F jeden z tych nowszych i jest spoko, dzia?a bez problemu :)

: wt 07 mar 2006, 22:25
autor: AGENTII
shoovfr750, koniecznie ?eby Ci sie instalacja nie zjara?a ..., a pech to naprawde :wink:

: czw 09 mar 2006, 08:43
autor: zbyl
shoovfr750

jesli masz objawy ze przepuszcza ci wiecej napiecia
to prawie na 100% regulator. To on ma za zadanie wlasnie prostowac prad
z alternatora i uregulowac napiecie.

: pn 01 maja 2006, 22:34
autor: MadziX
ja mia?am z tym problem w zesz?ym sezonie...
po je?dzie roz?adowywa? si? aku..
wymieni?am regulator i narazie jest git...