Miernik mo?esz dosta? praktycznie w ka?dym hipermarkecie, ?e o OBI ju? nie wspomn?. Ja mam mierniczek z Tesco za 19.99 z?
Nazywa si? to to Digital Multimeter DT-830B ale jak trafisz inny to te? dobry b?dzie (to takie pude?ko podobne do kalkulatora z dwoma elektrodami na kabelkach). Jak ju? nab?dziesz miernik, to odpal moto i przy pracuj?cym silniku przytknij elektrody do ko?c?wek akumulatora (czerwon? do czerwonego, czarna do czarnego)
. Na mierniku musisz ustawi? pokr?t?em DCV na 20, jak ?adowanie masz w porz?dku, to powinno wskaza? na wy?wietlaczu oko?o 14,2 V jak wska?e oko?o 12,5, to nie masz ?adowania i pewnie dlatego przygasaj? ?wiatla.
[ Dodano: 2006-02-26, 23:15 ]
No i jeszcze mo?e by? wina akumulatora po prostu. Jak jest w kiepskim stanie, to mu b?dzie pr?d ucieka? szybko jak stoi nieu?ywany. To te? mo?na sprawdzi? miernikiem. Przy testowaniu aku motocykl nie b?dzie ju? potrzebny. Od??czasz akumulator od prostownika, jak si? dobrze na?aduje, czyli lekki szum b?belk?w i wskazanie miernika oko?o 16V (nie wolno ?adowa? bardziej, bo to go mo?e zamordowa?). Nast?pnie sprawdzasz miernikiem po p?? godziny od od??czenia -powinno by? ju? oko?o 14,5V i po jaki? dw?ch, trzech godzinach kiedy to wskazanie powinno wynie??
nie mniej ni? 12,6V. Generalnie akumulator w dobrym stanie powinien trzyma? pr?d nie ni?szy ni? 12,5 V co najmniej przez tydzie?. Je?li w ci?gu doby zejdzie ni?ej, to d?ugo si? ju? na nim nie poje?dzi.