Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » śr 14 sty 2015, 14:28

czyli np mogę odpiąć dodatkowy kabel plusowy przy aku który idzie od reglera , tam podpinam plus miernika a minus na kleme aku i pomiar powinien być prawdziwy?
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arnold » śr 14 sty 2015, 14:41

Tak.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » śr 14 sty 2015, 14:43

Odepnij ten dodatkowy + od aku, podłącz do tego miernik i puść dodatkowy kabel na aku, minus tu jest zupełnie nie potrzebny, oby zachować ciągłość od regulatora do akumulatora a w trakcie ma być miernik :)

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » śr 14 sty 2015, 14:47

dam znać z pomiarem w piatek bo czekam na uszczelke dekla bo silikon mi sie nie widzi :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » śr 14 sty 2015, 15:02

Czekam z niecierpliwością ;D

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » śr 14 sty 2015, 18:46

15-17A przy jakim obciążeniu? skąd te dane? z ciekawości polazłem do garażu załozyłem wsio odpiełem dodatkowy kabel z reglera do plusa aku i? ładownie pradem bez obciążenia 1A z obciążeniem dochodzi do 2A, z tego co czytałem na necie jest to prawidłowe ładowanie, ponieważ wartość prądu zależy od naładowania aku a ten jest nowy full naładowany. Niech ktoś zmierzy u siebie i pokaże mi że ma 15A wtedy będę się martwił.

z tego co wyczytałem to jakbym miał 15A to ugotował bym akumulator momentalnie.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » śr 14 sty 2015, 20:26

dodając jeszcze fakt jeden, skoro ma być 15A prąd ładowania, to załóżmy , że jadę motocyklem ponad godzinę czasu to wiecie co się z aku stanie jak on ma 8-10Ah? napuchnie niemiłosiernie, tzn tak mi się wydaje, wszędzie piszą że ładowanie aku ma być 1/10 pojemności aku. Czekam na wasze pomiary w waszych motkach a nie na suche fakty :D
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » śr 14 sty 2015, 23:42

Info że ma być od 15-17A przy 5 tys obrotów pod obciązeniem światłami chociażby, dostałem od Pana Mariusza "firma Gywer", na jego regulatorze faktycznie tyle było (regler od cbr), musi być tyle A idących na instalacje, bo to nie jest tak, że te 15A idzie prosto w aku, policzyć trzeba kompa, wszystkie żarówki, wszystko co na prąd w motocyklu i się trochę zbiera ... wiadomo, że jak by tylko na akumulator szło 15A ciągle to by spuchł. Popatrzcie, że głupi mały tablet jest ładowany 1A lub 1,5A a co to jest w porównaniu do motocykla ...

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » czw 15 sty 2015, 02:31

No tak ale takiego pradu nie bedzie na dodatkowym kablu plusowym do aku poniewaz bedzie przeklamanie pomiaru. Inaczej tego nie podlacze poniewaz moj miernik jest do 10 amper. Wedlug mnie juz dawno by mi aku padlo badz gdyby byl splaby prad ladowania to w momencie zalaczenia swiatel, wiatraka od chlodnicy,grzanych manetek na 75% bylo by na tych pierwszych widac zdecydowana roznice w swieceniu. Albo chociazby mruganie a takiego czegos nie ma.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » czw 15 sty 2015, 08:17

U mnie przy 2A na TourMax'ie na nowej Varcie światła świeciły gitara ale co z tego jak po jakimś czasie aku padł i motor juz nie odpalił bo ładowanie to było żadne. Szkoda, że nie masz miernika na 20A, najlepiej jest sie podłączac własnie w kostke z 4 kablami tak jak na rysunku który wczoraj wrzuciłem, pomiar wtedy jest najlepszy.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » czw 15 sty 2015, 09:06

no tak by trzeba było zrobic że plus z reglera odpinam i wpinam tam miernik, bo na tym dodatkowym kablu będzie przekłamanie poniewaz aku potrzebuje tylko tyle prądu i tyle pobiera, to jak z ładowaniem prostownikiem, jak aku rozładowany to wiecej prądu bierze , jak jest full to prawie znikomy pobór. Tylko czy jak tak się wepnę to nic nie spalę? W tym obrazku podpisał byś dla potomnych co to jest za skrzynka po prawej a co to po lewej.


tak mnie poirytowaliście tym faktem że pójdę i kupię drugi miernik z większym zakresem mimo że obecny ma 2 miesiące :P
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » czw 15 sty 2015, 12:44

Na pewno nie spalisz, u mnie tak mierzyliśmy kilka razy i wszystko działa jak działało, po prostu cały prąd z regulatora na instalacje tylko przepłynie przez miernik(pokaże A) i popłynie dalej w instalacje :) Sprawdzone wielokorotnie. Tu gdzieś wyżej też jakiś kolega pisał właśnie o Amperach, u niego też była lipa z ładowaniem i wyszło że po prostu było za małe natężenie chociaż volty były jako takie, sprawdzić Ampery mus bo wtedy widać jaki ten prąd "gęsty" ;P

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » wt 20 sty 2015, 08:21

Sebter pisze:
wydra pisze: trzeba cos pokombinowac z uchwytem ale odseparowanym od ramy, chyba na tulejkach to zrobie
Daj znać co wyszło po odseparowaniu regulatora od ramy ;D

Wie ktoś ile W ma altek od vfr 1200 ? Nigdzie nie moge znalesc info hrhr
Znalazłem ... ALtek w VFR 1200 ma aż 570W a w fi chyba 450W, także regulator jest przystosowany do dostawania wpierdol od alternatora, do Fi powinno być git ;D

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Fankas » wt 31 mar 2015, 20:15

jako ze postanowilem w koncu zrobic u siebie porzadek z ladowaniem, po sprawdzeniu wszystkiego co tylko bylo mozliwe okazalo sie ze pomalu zaczyna padac mi regler... szybka decyzja- nowka tourmax... niestety problem dalej ten sam- wieksze obroty- nizsze ladowanie... jako ze 13,5v dla mnie nie jest wynikiem zadawalajacym to podejrzenie padlo na altek.
altek w dlon i do Mariusza z firmy Gywer(polecem kazdemu kto ma problem z ladowaniem). na miejscu okazalo sie ze altek miod malina a padniety jest nowy regler (q.w.a jego mac...)na pozyconym z cebry ladowanie perfekcja 14.6-14.8v i to nie na stole a na maszynie- dla mnie pelen sukces
dlaczego o tym pisze?
nasz szanowny kolego Wydra zalozyl u siebie altek z 1200. sam chcialbym uczynic to samo ale jakos ladowanie 14v nie satysfakjonuje mnie do konca.
Ale do sedna, czy jezeli uda mi sie dostac sprawny regler(reszta mam igle), mam szanse na ladowanie powyzej tych 14v czy raczej z racji tego, iz w 1200 jest wydajniejszy altek, zatrzymam sie na podobnym poziomie co szanowny kolega Wydra?
p.s MAriusz z Gywer mowil mi zebym szukal reglera od moto w ktorym swieca 2 lampy z przodu bo inaczej go ugotuje. Ale skoro w 1200 jest mocniejszy alternator to pouczenie to mozna by pominac?
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » wt 31 mar 2015, 21:22

Przy światłach na 5 tys. obrotów ile masz V ? 13.5 ?

Mój wczesniejszy nowy Tourmax też był .j.b.n. ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości