Mam ten sam problem, rano przed trasą odpala jadę 160km ponowne odpalenie niemożliwe przygasają kontrolki i reset zegara i tripa palę na pych przejeżdżam przez miasto jakieś 7km następne odpalenie od strzała robię kolejne kilometry i znowu reset potem do końca dnia i przez kolejne dni bezproblemowe odpalanie. Poczyściłem stycznik i inne takie jeszcze przed trasą,pomiary robiłem ale lichym miernikiem z uszkodzonymi kablami pokazywał w miarę przyzwoite wartości ale nie pokazał ładowania. Aku jest kilkuletnie i zamierzam i tak wymienić ale czy to pomoże??, regler też chcę kupić choćby na zapas. Ale ni kuta nie wiem co pada aku,regler czy alternator?Żybis pisze:No i nikt nie podpowiedział co i jak u kolegi ,
nie to żebym sie czepiał ale ja mam podobny problem i węszę i szukam
Aletrnator lub regulator
- puzon
- klepacz
- Posty: 1633
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
No właśnie , coś słaba frekwencja
Wiec do tematu , u mnie jest tak , na wolnych obrotach pokazuje ładowanie 12,9-13,0 ale przy 1200 obr/min , podkręcę do 1400 obr/min to już pokazuje 13,9 a jak zaatakuję powyżej 5000 obr/min to pokazuje do odcięcia cały czas równo 14,67-14,69,
akumulator naładowany , sprawdzony w serwisie akumulatorów na dwa sposoby i facet mówi że żyleta jak nowy ,
O co kaman???
Nadmieniam że miałem taki przypadek dopiero raz jak Puzon że po tygodniu odpalił na strzała i po 100 km wyłączyłem , chciałem przestawić po 7 minutach a tu jeden obrót rozrusznika i reset sprzęta , poszedłem na kawę do kumpeli i po pół godzinie odpalił na strzała po 4- krotnym tylko włączeniu pompy paliwa tak z ciekawości . Poleciałem na chatę bez świateł bo już sraczkę miałem , coś się dzieje ale co ???
wychodzi że regler i aku ok
ale jak polecę dalej i coś chlaśnie to leżę więc szukam przyczyny .
Piszcie co myślicie jeszcze w temacie .
Pozdrawiam

Wiec do tematu , u mnie jest tak , na wolnych obrotach pokazuje ładowanie 12,9-13,0 ale przy 1200 obr/min , podkręcę do 1400 obr/min to już pokazuje 13,9 a jak zaatakuję powyżej 5000 obr/min to pokazuje do odcięcia cały czas równo 14,67-14,69,
akumulator naładowany , sprawdzony w serwisie akumulatorów na dwa sposoby i facet mówi że żyleta jak nowy ,
O co kaman???
Nadmieniam że miałem taki przypadek dopiero raz jak Puzon że po tygodniu odpalił na strzała i po 100 km wyłączyłem , chciałem przestawić po 7 minutach a tu jeden obrót rozrusznika i reset sprzęta , poszedłem na kawę do kumpeli i po pół godzinie odpalił na strzała po 4- krotnym tylko włączeniu pompy paliwa tak z ciekawości . Poleciałem na chatę bez świateł bo już sraczkę miałem , coś się dzieje ale co ???
wychodzi że regler i aku ok
ale jak polecę dalej i coś chlaśnie to leżę więc szukam przyczyny .
Piszcie co myślicie jeszcze w temacie .
Pozdrawiam
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Aletrnator lub regulator
Faktycznie dość dziwna sytuacja.
Ja mimo wszystko obstawiał bym akumulator. Nie masz kogoś, coby się z nim zamienić na dzień, dwa na aku?
Opinia "fachowca" że żyletka jakoś do mnie nie trafia.
Niby te 14,7 u Ciebie jeszcze mieszczą się w normie (manual mówi o 14-14.8V przy 5000rpm), ale być może twój aku źle znosi takie napięcie.
Pooglądaj go dobrze czy przypadkiem nie jest mokry od elektrolitu po jeździe i czy nie robią Ci się zacieki na wahaczu od działania tego kwasu.
Ja mimo wszystko obstawiał bym akumulator. Nie masz kogoś, coby się z nim zamienić na dzień, dwa na aku?
Opinia "fachowca" że żyletka jakoś do mnie nie trafia.
Niby te 14,7 u Ciebie jeszcze mieszczą się w normie (manual mówi o 14-14.8V przy 5000rpm), ale być może twój aku źle znosi takie napięcie.
Pooglądaj go dobrze czy przypadkiem nie jest mokry od elektrolitu po jeździe i czy nie robią Ci się zacieki na wahaczu od działania tego kwasu.
- yacc
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 25 lis 2010, 09:15
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
No ja też mam podobny problem z ładowaniem. Po odpaleniu ładuje ok w całym zakresie obrotów, ostatnio poczekałem jednak troche dłużej, chodził na jałowych ok 10-15 minut (miałem cały czas podpięty miernik do akumulatora) i nagle w ciągu jednej sekundy ładowanie zniknęło. Po wyłączeniu i odczekaniu chwili, i ponownym odpaleniu ładuje znowu ok, i po chwili znowu znika. I tak w kółko. To raczej nie wina akumulatora bo probowałem z dwoma (w tym jeden nowy).
Pozostaje alternator lub regulator (albo zwara w instalacji która kradnie prąd po rozgrzaniu)
Czy można odłączyć regulator od alternatora jak silnik chodzi? Chciałbym sprawdzić napięcie na fazach altka w momencie jak spada ładowanie.
Może wkrótce uda mi sie pożyczyć sprawny regulator i będę sprawdzać dalej.
Pozostaje alternator lub regulator (albo zwara w instalacji która kradnie prąd po rozgrzaniu)
Czy można odłączyć regulator od alternatora jak silnik chodzi? Chciałbym sprawdzić napięcie na fazach altka w momencie jak spada ładowanie.
Może wkrótce uda mi sie pożyczyć sprawny regulator i będę sprawdzać dalej.
yacc
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
jest suchutki , jak nowy żadnych podejrzanych wycieków nicjuhass pisze:Pooglądaj go dobrze czy przypadkiem nie jest mokry od elektrolitu po jeździe i czy nie robią Ci się zacieki na wahaczu od działania tego kwasu.

yacc ja też chyba sprawdzę na dłużej może się coś takiego wykluje
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
Więc rozebrałem zadupek (boczek bez potrzeby) i pomiędzy akumulatorem a zbiornikiem paliwa są dwie gumki takie płachty które podczas deszczu mają za zadanie osłaniać sobą dostęp wody która zlatuje pomiędzy kanapą a zbiornikiem w dół. Woda ta leci pomimo tych gum , które należy odpowiednio dopasować , ułożyć tak żeby ta woda nie leciała pod nie na bezpieczniki i kostkę . U mnie właśnie tak było i kostka 3 pinowa była bardzo zaśniedziała , wyczyściłem , dałem na piny smar miedziowy i zapiąłem z powrotem , zobaczymy co będzie.
Te dwie gumy tak trzeba poukładać żeby woda zlatywała w bok a nie prosto na tę kostkę i bezpieczniki, możliwe że to było przyczyną chwilowego zaniku ładowania albo coś co spowodowało takie cuda , zobaczymy czy się znowu pojawi ,
co do ładowania na wolnych obrotach bez świateł mam 14,50 po włączeniu świateł mam 12,9-13,1 przy 1200obr/minutę ale jak podciągnę do 1400 to ładowanie wskakuje na 14,50 i tak oscyluje od 14,40-14,60 od 1400-12.000 obrotów/min. Tak jest u mnie .
Mam nadzieję że to była tak kostka
Może coś podpowiedziałem ale trzeba te gumy poprawić .
Te dwie gumy tak trzeba poukładać żeby woda zlatywała w bok a nie prosto na tę kostkę i bezpieczniki, możliwe że to było przyczyną chwilowego zaniku ładowania albo coś co spowodowało takie cuda , zobaczymy czy się znowu pojawi ,
co do ładowania na wolnych obrotach bez świateł mam 14,50 po włączeniu świateł mam 12,9-13,1 przy 1200obr/minutę ale jak podciągnę do 1400 to ładowanie wskakuje na 14,50 i tak oscyluje od 14,40-14,60 od 1400-12.000 obrotów/min. Tak jest u mnie .
Mam nadzieję że to była tak kostka

Może coś podpowiedziałem ale trzeba te gumy poprawić .
- puzon
- klepacz
- Posty: 1633
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
Faktycznie mi też te gumy jakoś się nie podobają i pytałem mechanika czy aby dobrze założył on twierdzi że dobrze ale jednak sprawdzę.Żybis pisze:
Może coś podpowiedziałem ale trzeba te gumy poprawić .
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
a więc, ja walczyłem całą zimę z takim samym problemem. Chciałem już stator wymieniać u siebie (wcześniej wymieniony regler na ducati energia) Ładowanie wciąż było niestabilne. Jak sie okazało była to jednak wina połączenia kabli idących od altka do reglera, miałem tam łączenie na wsuwki które wyglądało na ok. a jednak nie było ok. . Po poprawieniu tego mam ładowanie wporządku a więc sprawdzajcie kable i wszystkie połączenia!!!!!!!!!!!!
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
Jeszcze jedno , jak wcześniej bez sprawdzania kostek mierzyłem ładowanie to się wahało , było takie niestabilne a teraz po tej operacji którą opisałem wyżej ładowanie stoi jak wryte 14,5 w każdym zakresie obrotów , czasami drgnie o 0,1 ale raz na minutę , generalnie się poprawiło na tę chwilę .
Puzon gumy są na miejscu na pewno ale ich ułożenie , wyprofilowanie , uwypuklenie ma znaczenie jak źle leży to robi ścieżkę , lejek do mocowania baku i tą dziurką cała woda wali na tę kostkę która mi zaśniedziała bardzo mocno , było widać normalnie ślady po ściekającej wodzie w tę stronę . Jak zdejmiesz kanapę to będziesz wszystko widział
Puzon gumy są na miejscu na pewno ale ich ułożenie , wyprofilowanie , uwypuklenie ma znaczenie jak źle leży to robi ścieżkę , lejek do mocowania baku i tą dziurką cała woda wali na tę kostkę która mi zaśniedziała bardzo mocno , było widać normalnie ślady po ściekającej wodzie w tę stronę . Jak zdejmiesz kanapę to będziesz wszystko widział

- yacc
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 25 lis 2010, 09:15
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
Ja dzis zrobiłem test wg http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf
I niestety ostatniego testu regulator nie przeszedł, któraś z diod po rozgrzaniu zwiera i nie daje rady, więc musze zakupić nowy regulator.

I niestety ostatniego testu regulator nie przeszedł, któraś z diod po rozgrzaniu zwiera i nie daje rady, więc musze zakupić nowy regulator.

yacc
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
No i co ???
Dupa że tak powiem , a mianowicie dziś walnąłem około 100 km na lajcie ale w 30 stopniowym upale i na stacji benzynowej nie odpalił
ale było z górki więc na 2 biegu i zaskoczył i do domu .
Problem dalej jest , i tak sobie wpadłem na pomysł bo gdzieś już coś słyszałem że może regler się za mocno grzeje i po prostu się zawiesza ???
Mozliwe??
Gdzieś był temat ze podłącza się do niego wentylatorek od procesora żeby go chłodził ale nie mogę się doszukać , może tu go boli , już nie wiem .
Piszcie coś .
Dupa że tak powiem , a mianowicie dziś walnąłem około 100 km na lajcie ale w 30 stopniowym upale i na stacji benzynowej nie odpalił

Problem dalej jest , i tak sobie wpadłem na pomysł bo gdzieś już coś słyszałem że może regler się za mocno grzeje i po prostu się zawiesza ???
Mozliwe??
Gdzieś był temat ze podłącza się do niego wentylatorek od procesora żeby go chłodził ale nie mogę się doszukać , może tu go boli , już nie wiem .
Piszcie coś .

- mrf
- Łopata
- Posty: 2917
- Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
podczep wentylator (10-12 cm) do reglera a kabelki zasilajace pociagnij do swiatel stopu (do pozycji).
A Rh POSITIVE
- yacc
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: czw 25 lis 2010, 09:15
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
U mnie po wymianie reglera na nowy, jest ok. Zrobilem jednak tylko jakies 150km z kilkoma przystankami i za każdym razem odpalał. Ale widać poprawę więc chyba to będzie to, bo poprzednio po przejechaniu 10-15km nie chciał kręcić.
yacc
- puzon
- klepacz
- Posty: 1633
- Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: HitlerSee
- Kontakt:
Re: Aletrnator lub regulator
Ja kupiłem lepszy miernik aby pomierzyć wszystko jeszcze raz i wychodzi mi że brakuje mi trochę ładowania bo o ile pamiętam pokazało mi na włączonych światłach i przy 4000 obr. 13.4 a najlepsze ładowanie mam przy zgaszonych światłach i przy 2000obr. Czyli regulator się sypie.
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Aletrnator lub regulator
U ciebie wychodzi ewidentnie że regulator
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości