Regulator napięcia - regeneracja
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Panowie czy powinien być opór między plusem a minusem na niepodpiętym regulatorze?
Pytam bo gdy go podłączam do moto to iskrzy i się grzeje, regulator ducati energia.
Pytam bo gdy go podłączam do moto to iskrzy i się grzeje, regulator ducati energia.
-
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Regulator napięcia - regeneracja
logiczne że pomiędzy + a - na regulatorze napięcia musi być rezystancja / opór ponieważ do tych styków podpięty jest aku który dostaję z tych właśnie punktów napięcie/prąd ładowania. Więc jakby tam nie było jakiejkolwiek rezystancji miałbyś zwarcie na akumulatorze. W sumie powinna być tam dość spora rezystancja bo to wyjcie z tyrystorów /tranzystorów które" decydują" czy "wysłać" prąd do aku /urządzeń lub nie zużyty nadmiar wyprodukowany przez altka do masy. A tak wogóle jak regulator się grzeje bez załączonej stacyjki oraz przełącznika zapłon na prawej manetce to znaczy że jest walnięty. No jeszcze bym sprawdził czy na 100% jest wpięty + do + a - do - bo nie znam historii motunga i kto w nim grzebał, a już sporo w życiu widziałem
wynalazków po Panach fachafcach
Najlepiej pomierzyć wszystko jakimś multimetrem.


Re: Regulator napięcia - regeneracja
Dokładnie jest tak jak KLAMA napisał. Ja się źle wyraziłem, według pomiaru między plusem a minusem była mała rezystacja i to było złe. Oznacza to tyle, że kupując używkę warto sobie to od razu sprawdzić 

- domelsjz
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Alternatywą dla mosfetów HF może też być regulator SH847AA.
Napięcie jakie zmierzyłem nieziezależnie od obrotów:
- bez obciążenia 14,72
- na światłach 14,66;
- na światłach + wentylator 14,58.
Poprzednio miałem SH650A-12 to popalił kable z alternatora a od samego regulatora aż biło gorącem.
Napięcie jakie zmierzyłem nieziezależnie od obrotów:
- bez obciążenia 14,72
- na światłach 14,66;
- na światłach + wentylator 14,58.
Poprzednio miałem SH650A-12 to popalił kable z alternatora a od samego regulatora aż biło gorącem.
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Ja na dniach będę się zabierał za montaż reglera z vfr 1200.
I tu pytanie-kombinować z kostkami czy lepiej łączyć przewody? Wolałbym chyba kostki, żeby w razie czego móc przełożyć regler gdzies w trasie
I tu pytanie-kombinować z kostkami czy lepiej łączyć przewody? Wolałbym chyba kostki, żeby w razie czego móc przełożyć regler gdzies w trasie
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
-
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Regulator napięcia - regeneracja
regulator z vfr 1200 podpina się przez przykręcenie przewodów bezpośrednio do regulatora, tak więc kostka po drodze zbędny/kłopotliwy gadżet. Wystarczy uciąć kostkę , przedłużyć kable aż do miejsca montażu regulatora i tyle. W miejscu kostki porządnie polutować, izolacja termokurczliwa i już nic tego nie ruszy. Po montażu takiego regulatora nie będzie "....w razie czego...gdzieś na trasie..." 

- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Czy dobrze mysle, że trzy przewody które idą do alternatora (trzy żółte-generalnie
) moge podpiąć w dowolnej kolejności pod regulator?

"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Super, dzięki bardzo. Dzisiaj się nad tym zastanawiałem i chyba zrobie jakąś małą instrukcję dla potomnych, żeby wszystko ładnie wyjasnić 

"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
I jeszcze jedno pytanie-jak podlaczyc reszte xD jak patrzymy na zamontowany regulator to gorny kabel ma isc do czerwonego?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
- domelsjz
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Nowy regulator masz opisany co gdzie podłączyć. Wyciągnij z wtyczki kable od alternatora a + i - podłącz bezpośrednio do akumulatora.
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Panowie , czy jesteście w stanie cokolwiek powiedzieć o regulatorze o takim symbolu SH689A-12 i pod tym 8.5 151 ? Są na aukcjach z ''głównym'' symbolem takim jak mój , natomiast pod nim są np , jeżeli dobrze pamiętam , 1.0 lub 2.0 . W każdym razie te cyfry pod spodem wyrażają niższe wartości .
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Może zadam pytanie inaczej , czy cyfry znajdujące się pod ”glownym’’ symbolem maja jakieś znaczenie ?
- emils
- pisarz
- Posty: 400
- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
- Imię: Emil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Podlaczylem prosto do aku z bezpiecznikiem. Mam tak, ze przewody od alternatora sie szybko rozgrzewaja po czym trzymaja juz taka sama temp. Czy wszystko jest ok?
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości