Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » ndz 02 sie 2015, 17:09

Od Gregory Grawel moto z naszego forum. Wiem o co Ci chodzi, tak to jakiś chińczyk chyba Cheng lung .

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » wt 04 sie 2015, 08:42

Śledzę temat w regulatorach na bieżąco i widzę że to jest nie kończąca się historia z prądami. Co zarazem w mnie trochę .q.w. bo nie potrafię zrozumieć czemu np taka firma jak Yamaha potrafi ogarnąć prądy że nie ma z tym problemu. A działałem na forum XJ 900, FJ 1200, Fazer 1000 problemy z ładowaniem to były na zasadzie wypadku przy pracy.
A Ty bintom informuj nas na bieżąco, jak idzie walka z prądem.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » wt 04 sie 2015, 11:43

Miałem wcześniej 2 suzuki razem ponad 6 lat. Temat prądu jedynie był poruszany podczas wymiany aku. Temat nie istniał. Może tak dobrze trafiłem.
W hondzie temat chwilowo stoi z powodu braku siana. Jeśli będę musiał kupić nowy regulator to ten sezon już będzie zamknięty.

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Fankas » wt 04 sie 2015, 12:06

poszukaj od 1200... po tym jak kupilem nowego padnietego tourmaxa, sam taki zamontowalem.... smiga bez problemu, jak dotychczas
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » czw 06 sie 2015, 22:54

Sytuacja chyba wyprowadzona na prostą, chociaż jeszcze zawsze może pójść nie tak.
Przypomniało mi się że stary regulator mógłbyć sprawny Ale wymieniłem go bo miałem nowy. Jeden element jaki był w nim popsuty to kostka z żółtymi przewodami. Wyciąłem ją z układu, zastąpiłem lutem i na wyjeździe testowym ( blisko 50 km w temperaturze otoczenia 36 stopni) woltomierz pokazywał 14.2-14.4 przez 99% procent czasu. Nigdy nie było 15 V i 12 V . Moim zdaniem idealnie.
Wniosek z tego taki, że zanim kupisz regulator sprawdź czy nie masz przegrzanych kabli ( nie mówię o spalonych, wystarczy jeśli wewnętrzna żyła miedzi jest czarna) . Wtedy robi się duży opór na kablach, wszystko się grzeje ( a jak wiadomo samo z siebie ma już dużą temperaturę ) i zaczyna cudować.
P.S. Stary regulator miałem wystawiony na aukcji za nie całe 100 zł jak dobrze , że nikt go nie wziął :-)

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: G#R » sob 08 sie 2015, 21:54

Ja mam regulator zamontowany od VFRy 1200 i wcześniej podczas jazdy z włączonymi światłami miałem 14,0 - 13,9 V , a bez świateł 14,0 - 14,1. Kostki w zimie czyściłem

Dziś podczas jazdy zauważyłem, że gdy moto jest już rozgrzane i stoję w korku to ładowanie mam 12,7 - 12,9 V, a jak ruszę to już napięcie wzrasta i przeważnie utrzymuje się na 13,9 czasami 14,0.

Jak byłem ostatnio w Rumuni i podczas upałów utknąłem w korku moto bardzo się grzało, a temperatura dochodziła do 111 st. C i czasem ulało płynu. Dziś tak sobie pomyślałem, że może wentylator słabiej chodził, bo napięcie niższe było

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » sob 08 sie 2015, 23:15

Masz wszystko dobrze, mi na starym regulatorze pokazywało w czasie jazdy nawet 17-18 V ale na postoju czyli na wolnych obrotach 13 V, a nie chodził mi wentylator. Poniżej 2 tys obrotów odcina ładowanie i ciągnie Ci prąd z aku. Powinno pokazywać coś ok 13 V, jeśli chodzi wentylator może być odpowiednio mniej. Jak ruszysz i obroty przekraczą 2 tyś obrotów wszystko wraca do normy.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Samson1983 » ndz 09 sie 2015, 05:24

No i znowu jestem bogatszy o nową wiedze :)
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » czw 13 sie 2015, 20:43

Temat regulatora dotknął i mnie (v tec) ładowania nima wcale a alternator podaje prąd taki jaki powinien być. Wtyczka od regulatora jest lekko przy
kopcona ale nie zniekształcona a jeden z żółtych kabli ma przy topioną izolację tak że pokazał się miedziany drut w środku. Od jakiego moto można by jeszcze dopasować regulator (oprócz vfr 1200 bo na obecną chwilę nie dostępny nigdzie) żeby to fajnie hulało i nie kosztowało tyle co zasiłek dla bezrobotnych. Czy jest sens pchać się w jakiegoś chinola czy Tajlandię. Widziałem też że pasuje od cbr 954 rr 2003r lub 1100 XX na wtryskach tylko czy to nie ten sam regulator i nie padnie znowu po krótkim czasie?

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Sebter » pt 14 sie 2015, 14:42

jak nie ma jak jest ;D

190 zł, taniej nic dobrego nie kupisz ...

http://olx.pl/oferta/honda-vfr-1200-cze ... e2a7b7ff5c

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kubatron2 » pt 14 sie 2015, 15:09

Sebter pisze:jak nie ma jak jest ;D

190 zł, taniej nic dobrego nie kupisz ...

http://olx.pl/oferta/honda-vfr-1200-cze ... e2a7b7ff5c
sprzedany

Arkady
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 10 lut 2015, 15:07
Imię: Arek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arkady » pt 14 sie 2015, 18:57

no właśnie dzwoniłem to tego gościa parę dni temu i do innych też i nima
Ludzie łykają te regulatory jak woźny ćwiartki

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pt 14 sie 2015, 20:57

Też tam dzwoniłem :-) . Jak wyczują że mają takie branie to będę nie długo w cenie nowych do 800CM

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Zaper » pt 14 sie 2015, 21:00

Kuba ile byś zapłacił za prawie nowego tour maxa w stanie idealnym ?

Awatar użytkownika
bintom
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 62
Rejestracja: czw 09 sie 2012, 22:21
Imię: Tom
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: bintom » pt 14 sie 2015, 22:15

Między prawie nowym, a nowym jest w wypadku regulatorów duża różnica. Dlaczego? Bo nawet przez sekundę podpięty może już być do d... (np. zwarcie) . Przez to nie ma na nie np gwarancji na dwa lata jak jest z innymi rzeczami. Podsumowując, jeśli gość nie da Ci gwarancji przynajmniej rozruchowej to regulator jest nic nie warty :-\ .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości