Aletrnator lub regulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 17 kwie 2011, 10:44

ppamula pisze: niestety mylisz się. I stawiam na to skrzynkę piwa w puszkach 0,5. :mrgreen:
Uzasadnij swoją teorię ze sie mylę :mrgreen:

Panasonix82 pisze:
szatan pisze:
Panasonix82 pisze:ja mam tak jak w filmiku
Bidusia :???: powinieneś mieć wiecej jak 14V
A no właśnie nie ... przedział zdaje się jest między 13.4 - 14.4 :)
Zdaje się ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 17 kwie 2011, 11:44

Jestem elektronikiem i wiem dokładnie jak jest zbudowany taki regulator.
Prosty eksperyment z żarówą i amperomierzem to udowadnia ale opisywanie jak to wszystko podłączyć to kolejny tasiemcowy post.
Nie wiem czy inni chcą czytać takie wywody.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 17 kwie 2011, 14:53

Z 6 diod , 3 tyrystorów i układu sterującego , który poprzez tyrystory zwiera zołte kable do masy kiedy pradnica produkuje za duzą moc , cienkie kable i słabe styki na kostkach powoduja ze sie grzeją te 3 zółte kable najbardziej bo praktycznie pracuja na zwarciu
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 17 kwie 2011, 21:28

ppamula pisze:Nie wiem czy inni chcą czytać takie wywody.
Dawaj,dawaj Piotruś mądrego dobrze posłuchać,tylko tak żeby nawet taki jak ja odporny na wiedzę zrozumiał.Z chęcią poczytam,a i może komuś jeszcze się przyda.
Pamiętasz jak Padre wywód o oleum strzelił.....no dawaj....
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » pn 18 kwie 2011, 08:06

panowie odbiegamy lekko od tematu ... jak juz pytalem czy regulator kwalifikuje sie do wymiany ????
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » pn 18 kwie 2011, 09:47

Jeśli masz 14,1 V na obciążeniu światłami to ja bym nie wymieniał. Ładowanie jest - nie rewelacyjne, ale wystarczające, aby aku nie padło.

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » pn 18 kwie 2011, 11:10

hehe no ale mam 14.0 na swiatlach i do tego zauwazylem ze aku mam za slabe wlozone ... plan jest taki ze wkaldam inny regler i sprawdze ladowanie jak wskoczy na 14,4 to kupuje nowke ...
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » pn 18 kwie 2011, 12:24

Co to znaczy za słabe aku włożone? Pojemność akumulatora nie ma nic wspólnego z prądem ładowania.

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » pn 18 kwie 2011, 18:44

z prądem ładowania owszem ale z kasującym się zegarkiem dziennym przebiegiem i problemami z zapalaniem już ma ... a od tego powstały pomiary i dalsza część tych spostrzeżeń ... według mnie ładowanie mam za słabe
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » pn 18 kwie 2011, 20:43

U mnie na starym aku było 13,8 13,9 i aku wreszcie padło.Na nowym jest 14,4-14,5(bez świateł,a z nimi 0,2 mniej) i jeszcze mieści się w wyznaczonej normie.Śmigam śmiało i kontroluję ładowanie.

Zmień akumulator na nowy i wtedy pomierz na nowo .Jak będzie odbiegać od normy wtedy zastanów się nad nowym regulatorem.

Awatar użytkownika
gracek
Posty: 6
Rejestracja: sob 12 mar 2011, 13:25
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnyśląsk / Norwegia

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: gracek » sob 14 maja 2011, 09:50

No i ja mam ten sam problem. Padł mi akumulator , kupiłem nowy 10Ah , naładowałem go do 80% i dalej zaczynam sprawdzać , na maszynie bez zapłonu 13.6 V czyli OK , włączyłem zapłon spadło do 12.3 V czyli też w normie. Na wolnych obrotach pomiędzy 13.9 a 14.04 , ale już przy 5000/obr 13.4 V i tu chyba zonk. Acha wszystkie pomiary na światłach , i teraz nie wiem czy to aku , bo za mało go naładowałem , czy to bohater postu - regler się kończy. Może lepiej naładować aku do 100% i wtedy sprawdzać , co wy na to chłopaki.

Awatar użytkownika
gracek
Posty: 6
Rejestracja: sob 12 mar 2011, 13:25
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnyśląsk / Norwegia

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: gracek » czw 19 maja 2011, 11:54

Witam ponownie , i sorki ze sie podpinam znow pod ten temacik , ale nie ma sensu zakladac nowego podobnego.Dalej mam ta sama sytucje czyli mam niedoladowany akumulator. I teraz nie wiem bo z tego co czytalem to w wiekszosci przypadkow kiedy regler pada to daje za duze ladowanie i gotuje aku , a u mnie aku jest niedoladowane czyli wnioskuje ze moze byc to wina stykow i kostek. Przeczyscilem . tak mi sie wydaje ze wszystkie polaczenia , i dalej to samo. Czy istnieje jeszcze jakas inna ewentualnosc niz padniety regler . Czy regler kiedy pada to sa takie i takie objawy czy tylko przeladowywuje.? Pomocki

Awatar użytkownika
PozytywnieZakreconyWariat
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pt 18 gru 2009, 13:53
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: PozytywnieZakreconyWariat » czw 19 maja 2011, 12:57

Ja mam następujący problem:

Sprawdziłem ładowanie na aku:

bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,20
ze światłami i na wolnych daje ok 13,38
bez świateł(również długie oraz kierunkowskaz) i na 5000 daje ok 14,40
ze światłami i na 5000 daje ok 14,20
Przy odpalaniu spada na 11,30

Takie wyszły wartości.
Podczas nocnego latania przy włączeniu kierunkowskazu lekko przygasa wyświetlacz.Po lekkim dodaniu gazu światła się delikatnie rozjaśniają.
Dziś po dość intensywnym lataniu...odstawiłem moto na parking...wyłączyłem światła...wyłączyłem zapłon.
Z czystej ciekawości chciałem uruchomić,a chodził jeszcze wiatrak..chce odpalić..wyresetowało komputer(trzeci raz odkąd posiadam VFR).Odczekałem aż ostygnie,i bez wiatraka gitara :)

Czyli wina leży po stronie akumulatora?Zaznaczam ze ponad tydzień nie jeździłem.Przed lataniem odpaliła od strzała
"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: orzyl » czw 19 maja 2011, 13:01

naładuj porządnie akumulator i sprawdź. Być może już nie trzyma napięcia. ładowanie masz super.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Aletrnator lub regulator

Post autor: Żybis » ndz 22 maja 2011, 23:25

gracek pisze:Witam ponownie , i sorki ze sie podpinam znow pod ten temacik , ale nie ma sensu zakladac nowego podobnego.Dalej mam ta sama sytucje czyli mam niedoladowany akumulator. I teraz nie wiem bo z tego co czytalem to w wiekszosci przypadkow kiedy regler pada to daje za duze ladowanie i gotuje aku , a u mnie aku jest niedoladowane czyli wnioskuje ze moze byc to wina stykow i kostek. Przeczyscilem . tak mi sie wydaje ze wszystkie polaczenia , i dalej to samo. Czy istnieje jeszcze jakas inna ewentualnosc niz padniety regler . Czy regler kiedy pada to sa takie i takie objawy czy tylko przeladowywuje.? Pomocki
No i nikt nie podpowiedział co i jak u kolegi ,

nie to żebym sie czepiał ale ja mam podobny problem i węszę i szukam , jutro sprawdzę miernikiem co i jak i dalej będę rył zanim coś wymienię .

odpiszcie chłopakowi a i inni coś z tego wyniosą .

Pozdrawim :bye

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości